Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@17:11:27 GMT

سرعتگاه‌های نامرئی، چاله‌های آشکار!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۰۶۷

سرعتگاه‌های نامرئی، چاله‌های آشکار!

بحث شرایط حاکم بر معابر مشهد همواره مورد نقد و اظهارنظرهای مختلف بوده و هست، اما با نگاهی منصفانه و در مقایسه با دیگر کلانشهرها به جرئت می‌توان گفت معابر مشهد کیفیت به مراتب بهتری از دیگر شهرها دارد.

با این حال نمی‌توان از برخی نواقص موجود هم چشمپوشی کرد، چراکه به دلیل حضور میلیون‌ها شهروند و مسافر در این شهر، وجود یک نقص معمولی در هر خیابان بازتاب بیشتری پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا در چند روز گذشته چند مورد اظهار گلایه شهروندان و مسافران را داشتیم که از برخی کاستی‌ها انتقاد داشتند؛ وجود دست اندازهای ریز و درشت و لکه‌گیری ناهموار برخی از معابر و نبود رنگ یا از بین رفتن رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌ها از آن جمله است.

شهر مشهد با دارا بودن بیش از ۱۰۰ کیلومتر معابر بزرگراهی و چند صد کیلومتر معابر و شریان‌های درجه یک از جمله شهرهای با وسعت زیاد محسوب می‌شود که بی‌تردید رفع ایرادهای کوچک و بزرگ آن کار ساده‌ای نیست، اما گلایه‌های یاد شده از جمله موضوعاتی هستند که به نظر می‌رسد برطرف نمودن آن‌ها همواره باید در دستور کار باشد.

یکی از گلایه‌های جدی مربوط به کمرنگ شدن خطوط معابر است که شاید در خیابان‌های زیادی شاهد آن باشیم؛ اما نقد جدی‌تر مربوط به کمرنگ شدن رنگ‌های سرعتکاه‌ها یا نبود رنگ بر سرعتکاه‌های جدید است که برخورد با آن‌ها با سرعت زیاد خسارت‌های ریز و درشتی به خودروها وارد می‌کند و حتی در مواردی مصدومیت‌های جزئی سرنشینان را هم به دنبال دارد. بی‌تردید کارشناسان حوزه ترافیک به خوبی می‌دانند استفاده از همین ابزارهای هشداری و کاهنده سرعت می‌تواند در کاهش آمار تصادفات و پیامدهای آن مؤثر باشد، ولی در مواردی دیده شده نبود همین نشانه‌های وجود یک مانع یا مشخص نبودن محل سرعتکاه خود عامل بروز تصادف بوده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد پایش مداوم این موضوع توسط متولیان می‌تواند با اندک اقداماتی رضایتمندی شهروندان را بیشتر کند.

برخی از رانندگان هم بر این باورند که در سال‌های گذشته توجه کمتری به معابر فرعی و به اصطلاح شریان‌های درجه دو شده و روکش و ترمیم آسفالت معابر درجه یک در اولویت بوده و در بسیاری از معابر غیر اصلی شاهد شرایط نامناسبی هستیم. با تمام این اوصاف باز هم تأکید می‌شود حتی منتقدان هم بر این نکته تأکید دارند که در مجموع شرایط معابر مشهد شرایط خوبی است، اما وجود همین نواقص کوچک موجب شده با روبه‌رو شدن با یکی از موارد، آنچه در ذهن شهروندان بماند افتادن چرخ خودرو در یک چاله کوچک و یا پرشی ناخواسته از روی سرعتکاه بی‌رنگ باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی معابر در زاهدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ملاشاهی رئیس اداره پیش بینی ومدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی این استان، گفت: بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در زاهدان نزدیک به ۱۸ میلی متر بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • کلیپ| افتادن از چاله «دارسی» به چاه ۱۹۳۳
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را آشکار کرد