Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:00:59 GMT

۶ طرح کشاورزی در خلخال بهره‌برداری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۰۷۲

۶ طرح کشاورزی در خلخال بهره‌برداری می‌شود

بهبود علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل پروژه‌های آبیاری تحت فشار ، احداث استخر تامین آب کشاورزی و خط انتقال آب به مزارع کشاورزی پایین‌دست در روستای برندق از توابع بخش خورش رستم و چهار طرح سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش کشاورزی از جمله راه‌اندازی سه واحد دامداری در روستاهای طولش ، مجره و خمس از توابع بخش مرکزی و همچنین احداث و توسعه فضای یک واحد گلخانه‌ای تولید گل رز هلندی در روستای خوجین می‌باشد که برای اجرای آنها ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های کشاورزی یاد شده از ۸۵ تا ۱۰۰ درصد دارای پیشرفت فیزیکی هستند، اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی جهاد کشاورزی را ۶ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال و سرمایه‌گذاری اقتصادی برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی این شهرستان در سال جاری را ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها و طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی ۲۰ فرصت جدید شغلی برای بیکاران منطقه ایجاد خواهد شد.

علیزاده اظهار داشت: برای راه‌اندازی چهار واحد تولیدی بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری اقتصادی این شهرستان بیش از ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تسهیلاتی صندوق توسعه ملی واشتغال روستایی در اختیار مجریان طرح‌ها قرار گرفته است.

او به استقبال سرمایه‌گذاران طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زای منطقه از طرح‌های پرورش و تولید گل زر هلندی در این شهرستان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: پنج مرکز گلخانه‌ای تولید گل به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با تولید سالانه بیش از ۲ میلیون شاخه گل رز در حال فعالیت هستند و چند طرح جدید نیز در حال احداث می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین از راه‌اندازی و فعالیت دوباره پنج طرح راکد و تعطیل شده بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید صورت گرفته که بخش مهمی از آن با ارائه تسهیلات بانکی و حمایت‌های مالی از صاحبان این واحدها تامین شده است.
وی با بیان اینکه چهار واحد بزرگ تولیدی بخش دام این شهرستان از جمله طرح‌های راکد دوباره فعال شده این شهرستان هستند، تشریح کرد: با این کار زمینه برای بازگشت دوباره واحدهای تولیدی و اشتغال‌زا به چرخه کار و تولید فراهم شد.
او اظهار داشت: سه واحد پرورش مرغ گوشتی ۱۰ هزار ، ۱۵ هزار و ۶۰ هزار قطعه‌ای و یک واحد پرواربندی ۳۰۰ راسی بره از جمله طرح‌های راکد و غیرفعال این شهرستان هستند که با سرمایه‌گذاری جدید و به کمک پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین آورده مالکان این واحدها فعال شدند.
وی گفت: با هدف دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی نسبت به ترویج کشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر ، جایگزینی ارقام باغی مقاوم در مقابل سرما و خشکسالی با بهره‌وری بالا و همچنین اصلاح نژاد دامی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه دامداران اقدام کرده است.
علیزاده اظهار داشت: برای توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه‌ای در منطقه نیز در سال‌های اخیر با حمایت‌های مختلف از متقاضیان اجرای طرح‌ها با پرداخت تسهیلات بانکی سطح گلخانه‌های پرورش گل رز هلندی در خلخال از چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع قبلی به ۲۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۲ میلیون  بوته گل در سال افزایش یافته است.
او افزود: با هدف ترویج فرهنگ استفاده از شیوه جدید آبیاری و اجرای طرح‌های آبیاری نوین قطره‌ای و بارانی تحت‌فشار و کم‌فشار در بین کشاورزان و باغداران منطقه سطح اراضی آبیاری تحت‌فشار خلخال به ۳۳۵ هکتار افزایش یافته و مطالعات اجرای سیستم تحت فشار در سطح ۴۵۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی منطقه نیز پایان یافته است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در این رابطه اظهار داشت: در راستای اصول نگهداری از تاسیسات حوزه آب و فاضلاب مستقر در روستا‌های ارومیه، جلسه‌ای با حضور همکاران بهره برداری مناطق ۳ گانه و شهر‌های تابعه، نماینده پیمانکار مربوطه، مسئول تامین و تولید و مسئول PM امور ارومیه برگزار شد.   وی، هدف از برگزاری این جلسه را شناخت کافی در زمینه بهره برداری صحیح و نگهداری مناسب از تاسیسات مربوط به انتقال و توزیع آب، جمع آوری فاضلاب، واحد‌های تصفیه خانه آب و فاصلاب عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه