Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:26:52 GMT

خاطره بازی با کارتون‌های دهه ۷۰

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۱۴۸

خاطره بازی با کارتون‌های دهه ۷۰

مجله مهر - کارتن های نوستالوژیک کودکی برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و به سن، علاقه، ذوق و دهه‌هایی که در آن کودکی خودش را گذرانده ارتباط مستقیم دارد. این روزها در توییتر جریان کارتون‌های کودکی به راه افتاده است. در چند روز اخیر کاربران شبکه های اجتماعی در صفحات مجازی خود با انتشار کارتونهایی که در دوران کودکی با آنها خاطره دارند به دنبال یافتن نوستالژی‌های مشترک خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربری با نام نوبل‌من نوشت: کی یادشه که چه کارتونی بود و اسم این پرستار چی بود؟

کاربری با نام شرم‌المومنین با انتشار تصویر زیر نوشت: این کارتون رو کیا یادوشونه؟ ۱۵ پسر اسمش بود.

 احسان سالمی در توییتر خود از یکی از عروسک‌های معروف دهه هفتاد نوشته است:

کاربر آقا میثم هم با انتشار عکسی از کارتون محبوب بچه‌های مدرسه آلپ از دوستانش در این باره سوال کرد.

کابر دیگری با نام میلاد ناظمی نیز با انتشار تصویری از کارتون کوتلاس نوشته است.

  کارتون‌های دهه نود اگر چه با کارتون‌های نوستالژیک دهه شصت و هفتاد متفاوت هستند اما قطعا میتوان گفت برای کودکان این روزها مناسب‌تر و آموزشی‌تر بوده و با گزینش بیشتری انتخاب میشوند.

 اما در گذشته کمتر به این موارد توجه می شد. یکی از کاربران توییتری با انتشار این تصاویر نوشت: «با ما از فیلم های ترسناک صحبت نکنید، چرا که ما با همچین برنامه‌هایی کودکی‌مان را گذرانده‌ایم»

البته این روزها برنامه‌های متنوعی در ایران تولید شده که متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی ما است. کافی است کمی شبکه تخصصی کودکان را تماشا کنید تا این پیشرفت  ادامه میدهد. 

کد خبر 4694504 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: انیمیشن کودکان سینمای کودک صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی کیوسک مطبوعاتی اینفوگرافیک کودکان پلاستیک مسکن حزب الله لبنان ژاپن رادیو مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جی جی و جوجو

رهبر این گروه دو نفره محسوب می‌شد و برای جی‌جی که رفتار احمقانه‌تری داشت، رئیس بازی درمی‌آورد و معمولا او را مغز فندوقی خطاب می‌کرد. یک طوطی هم داشتند که درنقش تلفن و بی‌سیم سعی داشت به آنها خدمت کند. صرف نظر از جی‌جی و جوجو، تمام شخصیت‌های این کارتون حیوان بودند. 

صدای جی‌جی و جوجو را با صداپیشگی خاطره انگیز حمید قنبری و علی همت مومیوند می‌شنیدیم. 

جی‌جی و جوجو، (با عنوان اصلی: Victor and Hugo: Bunglers in Crime) محصول سال 1991 انگستان به تهیه کنندگی و کارگردانی برایان کاسگرو و مارک هال تولید شده است. 

ماجراهای دو شخصیت جی‌جی و جوجو که در نسخه اصلی به نام‌های ویکتور و هوگو معرفی می‌شوند به قلم  برایان ترومن و جیمی هیبرت نوشته شده است.

نکته قابل تأمل این‌که شرکت سازنده این کارتون از نام ویکتور هوگو شاعر، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی برای نام‌گذاری شخصیت‌های خلافکار این اثر استفاده کرده است.

دیگر خبرها

  • آمار عجیب مهاجم جنجالی پرسپولیس در اسپانیا
  • عکس| واکنش سردار آزمون به حمله قلبی ایوان اندیکا
  • واکنش آزمون به حمله قلبی بازیکن رم
  • واکنش آزمون به حمله قلبی بازیکن رم + عکس
  • ستاره ملی پوش سپاهان دور از روزهای اوج
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • مصاحبه با لیونل مسی در کودکی؛ گلم را به پدرم و خانواده ام تقدیم می کنم / زیرنویس فارسی
  • مرادمند و پاک کردن خاطره تلخ بازی رفت مقابل آلومینیوم
  • جی جی و جوجو
  • میلاد خاطره تیام را زنده کرد(عکس)