Web Analytics Made Easy - Statcounter



فقط 4 روز دیگر به شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و مسلما امسال هم مثل ادوار گذشته جذابیت‌های فوتبال کشور به داخل مستطیل سبز محدود نمی‌شود و نمی‌توان از نقش تعیین‌کننده 16 مربی در کنار زمین به سادگی گذشت. لیگ امسال با 11 مربی وطنی و 5 مربی خارجی آغاز می‌شود و حضور چهره‌های سرشناسی مثل استراماچونی، دنیزلی، کالدرون، قلعه‌نویی، گل‌محمدی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به جذاب‌تر شدن لیگ کمک خواهد کرد. در این گزارش سعی داریم نگاه دقیق‌تری به نیمکت‌های لیگ برتری بیندازیم.

تغییرات 60 درصدی

تقریبا 60 درصد تیم‌های لیگ برتری با مربی جدید پا به لیگ نوزدهم می‌گذارند. پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد، صنعت نفت، نساجی، پارس جنوبی، ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان با مربیان جدید لیگ را آغاز می‌کنند و همین مسئله می‌تواند نتایج غیرقابل پیش‌بینی را در هفته‌های آغازین به دنبال داشته باشد. در نقطه مقابل سپاهان و پدیده مثل فصل گذشته با قلعه‌نویی و یحیی آغازگر لیگ خواهند بود. ذوب‌آهن، سایپا، پیکان، گل‌گهر و شاهین بوشهر هم با همان مربیان فصل گذشته به لیگ نوزدهم آمده‌اند.

2 تازه‌وارد

هرچند که تغییرات روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری زیاد بوده اما عمده این تغییرات چرخش مربیان در دایره تکراری لیگ و فوتبال ایران بوده است. نکته قابل توجه این‌که ۱۴ مربی از ۱۶ مربی شاغل در لیگ برتر پیش از این سابقه حضور در لیگ ایران را داشته‌اند و کالدرون، سرمربی پرسپولیس و استراماچونی، سرمربی استقلال تنها تازه‌واردهای لیگ برتر خواهند بود.

از دهه بیستی تا دهه پنجاهی

فاصله سن جوان‌ترین با پیرترین مربیان لیگ برتری از نکات جالبی است که روی نیمکت‌های لیگ برتری دیده می‌شود. نکونام جوان‌ترین مربی لیگ امسال با وینگو بگوویچ 32 سال اختلاف سن دارد. نکونام متولد 5 آذر 1359 با 38 سال سن جوان‌ترین مربی لیگ برتر است و بگوویچ که دهم مهر سال 1327 به دنیا آمده با 70 سال سن مسن‌ترین مربی لیگ نوزدهم است. دنیزلی با 69 سال دومین مربی مسن لیگ نوزدهم است و حسین فرکی 62 ساله هم در رتبه سوم قرار دارد. در بین مربیان خارجی هم استراماچونی با 43 سال سن جوان‌ترین مربی خارجی لیگ نوزدهم خواهد بود. بیشترین بازه سنی مربیان لیگ برتری بین ۴۰ تا ۵۰ سال است. در این بازه سنی استراماچونی، گل‌محمدی، منصوریان، صادقی، کمالوند، خطیبی، تارتار و ویسی قرار دارند تا شاهد حضور ۷ مربی بین ۴۰ تا ۵۰ سال باشیم. جواد نکونام هم تنها مربی زیر ۴۰ سال است که در فصل جدید شاهد حضورش روی نیمکت تیم فولاد هستیم.

3 مربی خاص

وینگو بگوویچ 3 سال و 4 ماه و 18 روز است که به عنوان سرمربی در گل‌گهر مشغول به کار است و از این حیث سرآمد مربیان لیگ برتری است. امیر قلعه‌نویی با یک سال و 2 ماه و 17 روز حضور در سپاهان بعد از وینگو بیشترین تداوم حضور روی نیمکت تیمش را داشته و یحیی گل‌محمدی با یک سال و 2 ماه و 14 روز در رتبه سوم قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه این‌که هیچ مربی دیگری با سابقه بیشتر از یک سال حضور روی نیمکت تیمش پا به لیگ نوزدهم نمی‌گذارد.

رکورد اخراج شکسته می‌شود؟

فصل گذشته خداداد عزیزی خیلی زود و در پایان هفته سوم از سمت سرمربیگری در سپیدرود کنار رفت. تیم خداداد در 2 هفته نخست به سایپا و سپاهان باخت و متحمل شکست‌های سنگینی شد و در هفته سوم تساوی خارج از خانه برابر ماشین‌سازی پایان کار او در شهر باران بود. حالا باید ببینیم آیا رکورد اخراج مربی در هفته سوم تکرار خواهد شد و یا داستان تکراری اخراج مربیان در لیگ برتر این بار با تاخیر آغاز می‌شود.

خراسان/ امیرحسین طبسی

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

به گزارش “ورزش سه”، هوادار تهران با دو گلی که در اواسط نیمه اول به ثمر رسانده بود، کاملا امیدوار بود تا این دربی را در استادیوم دستگردی به سود خود خاتمه دهد اما تک گل فلاح در نیمه اول شاگردان عنایتی را امیدوار به تغییر نتیجه در ادامه بازی کرد.

هوادار که موقعیت‌های خود را از دست می‌داد، در نهایت با گلی که ابوالفضل زمانی به ثمر رساند، دو امتیاز ارزشمند را از دست داد و به تساوی در این بازی رسید.

این بازی که با توجه به حضور رضا عنایتی روی نیمکت پیکان به عنوان سرمربی‌ای که سابقه حضور در هوادار را در کارنامه داشت، با حساسیت و هیجان زیادی همراه بود، در دقایق پایانی با تنش نیز همراه شد.

تنش لفظی روی نیمکت دو تیم با بحث شدیدی بین نفرات دو تیم همراه شد تا منصوری به عنوان داور این بازی به دنبال پایان دادن به این چالش باشد. علی طهماسبی سرپرست هوادار تهران در این چالش شکل گرفته با کارت از سوی داور مواجه شد تا برای بازی بعدی تیمش مقابل نفت آبادان، قادر به حضور روی نیمکت نباشد.

دیگر خبرها

  • جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار
  • آخرین حضور گلر پرسپولیس روی نیمکت سرخ‌ها
  • پیام به نیمکت رسید ولی به ترکیب نه!
  • فیزیوتراپی تارتار برای حضور روی نیمکت ملوان
  • سرمایه‌گذاری افغانستان پنج برابر ایران
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست
  • سفال‌منش: جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست
  • شایعه محال؛ افسانه عجیب راه دادن مربیان سرخابی به پرسپولیس و استقلال
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور