Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:42:02 GMT

شهرهای بزرگ استرالیا ملتهب از تنش های هنگ کنگ

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۲۰۹

شهرهای بزرگ استرالیا ملتهب از تنش های هنگ کنگ

شبکه خبری اس بی اس استرالیا در این زمینه گزارش داد: صدها نفر از اتباع استرالیا که تعداد زیادی از آنها را چینی های مقیم این کشور تشکیل می دادند با حضور در یک راهپیمایی بزرگ و با حمایت از دولت چین،  خواستار پایان یافتن تنش های داخلی در هنگ کنگ  و  به کارگیری روش های صلح آمیز شدند.

بسیاری از این تظاهر کنندگان ضمن خواندن سرود ملی چین خواستار حفظ "چین واحد" و پایان یافتن خشونت ها در هنگ کنگ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش در این راهپیمایی طیف وسیعی از افراد عمدتا چینی مقیم سیدنی از جمله  مهاجران جدید ، دانشجویان بین المللی و نسل دوم یا سوم چینی-استرالیایی به طور گسترده حضور داشتند، و پلیس استرالیا نیز امنیت این تظاهرات را برعهده داشت.

 شبکه اس بی اس استرالیا درعین حال افزود: برخی از افراد نیز در این تظاهرات در مخالفت با چین شعارهایی سر دادند که پلیس استرالیا به منظور جلوگیری از بروز درگیری میان مخالفان و موافقان، این افراد را از محل خارج ساختند.

هنگ کنگ در دو ماه اخیر شاهد تنش های سیاسی داخلی مستمر بوده است.

این شبکه استرالیایی نوشت: تظاهرات روز شنبه حامیان دولت چین در پاسخ به تجمع جمعه شب گروه های هنگ کنگی حامی تظاهرات در هنگ کنگ انجام شد.

برخی گروه های هنگ کنگی جمعه شب در ملبورن استرالیا اقدام به برگزاری راهپیمایی کرده  بودند که منجر به درگیری با گروهی از اتباع چینی در این تظاهرات شد که با دخالت نیروهای پلیس استرالیا خاتمه یافت.

شبکه های خبری استرالیا گزارش دادند: به نظر می رسد تا زمانی که بحران کنونی در هنگ کنگ ادامه داشته باشد، راهپیمایی گروه های مخالف و موافق این روند در شهرهای بزرگ استرالیا نیز تداوم یابد.

اتباع چینی بزرگترین گروه مهاجران خارجی در استرالیا را تشکیل می دهند. دراین کشور  بیش از 181 هزار دانشجوی چینی مشغول به تحصیل هستند که سالانه حدود 7 میلیارد دلار برای دانشگاههای این کشور درآمد زایی دارند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد

حذف انرژی زغال‌سنگ و چالش‌های موجود در استخدام کارگران ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، قیمت برق در استرالیا را تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد تاریخی خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس یک گزارش جدید، خروج تدریجی نیروگاه‌های زغال‌سنگ از رده تولید و کمبود نیروی کار ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا، قیمت برق را تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌دهد و به بالاترین حد تاریخی می‌رساند. با این حال استرالیا پس از عبور از این بحران به شرایط تعدیل هزینه خواهد رسید و ممکن است تنها به‌صورت گهگاه ملزم به افزایش هزینه برق شود.

فرازونشیب‌های قیمت برق استرالیا تا پایان دهه

پیش‌بینی می‌شود با حذف واحدهای زغال‌سنگ قیمت انرژی در سراسر مناطق استرالیا تا پایان دهه به بالای ۱۰۰ دلار استرالیا (۵۲.۳ پوند) به ازای هر مگاوات ساعت برسد. این مبلغ در نیوساوت‌ولز و کوئینزلند با افزایش بیشتر به ۱۷۰ دلار (۸۸.۹ پوند) تا پایان سال ۲۰۲۸ و ۱۶۴ دلار استرالیا (۸۵.۸ پوند) تا سال ۲۰۲۹ خواهد رسید. از سوی دیگر تا این زمان کمبود نیروی کار مانع استقرار پروژه‌های تجدیدپذیر ضروری می‌شود و فشار بر قیمت برق را تشدید می‌کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که استرالیا طی دو دهه آینده به بیش از ۷۰ هزار کارگر ماهر برای ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر جدید نیاز خواهد داشت که این رقم در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ هزار نفر بود. پرداختن به این کمبود از طریق طرح‌هایی مانند برنامه‌های بازآموزی و افزایش بودجه برای مؤسسات، بسیار مهم تلقی می‌شود.

با این حال استرالیا پس از عبور از این دوره بحرانی با کاهش قیمت برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ مواجه خواهد شد، زیرا منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر آن رایج‌تر و جایگزین انرژی تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی می‌شوند، هرچند این اقدام ممکن است منجر به کاهش سرعت ورود ظرفیت جدید، همراه با افزایش تقاضا از طریق برق‌رسانی اقتصادی و بسته شدن واحدهای زغال‌سنگ باقی‌مانده شود که ممکن است در برهه‌ای از زمان با افزایش مجدد قیمت برق همراه باشد.

کد خبر 747142

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • (عکس) بازوبند کاپیتانی تیم ملی استرالیا بر بازوی یک ایرانی
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب