Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان از سال ۹۶ شروع شده و از سال جاری نیز طرح توان افزایی زنان روستایی در تولید محصولات سالم عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: زنان به دلایل خاصی از بهره مندی از خدمات اجتماعی در طول سالیان گذشته محروم مانده اند که در دولت یازدهم و دوازدهم هدفگذاری‌های لازم برای افزایش این مزایا برای زنان در اولویت قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه زنان در بعد از انقلاب در زمینه آموزشی رشد قابل قبول و بالاتری نسبت به مردان داشته اند، افزود: این موضوع در نتیجه زمینه سازی مناسب و تلاش زنان اتفاق افتاده است.

ابتکار بیان کرد: در حال حاضر میزان دختران بازمانده از تحصیل زیر چهار درصد است که تلاش می‌شود این میزان به صفر برسد.

او با اشاره به توجه به اصل عدالت در نظام اسلامی گفت: عدالت جنسیتی نیز یکی از عدالت‌های مورد تاکید در قانون اساسی بوده و باید در زمینه‌های آموزشی، اجتماعی، بهداشت، اشتغال و اقتصاد برای بانوان نیز رعایت شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به رشد علمی زنان و دختران در سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر اشتغال و مشارکت اجتماعی و اقتصادی از جمله مطالبات اصلی زنان و دختران در جامعه بوده و باید برنامه ریزی‌های لازم جهت پاسخگویی به این مطالبات انجام شود.

ابتکار ادامه داد: باید زنان علاوه بر شاغل بودن در جامعه در خانواده نیز به نقش آفرینی پرداخته و این موضوع نباید این قشر را از نقش اصلی دور نگه دارد.

او بیان کرد: توجه به سلامت و نشاط بانوان از جمله مقوله‌های دیگری است که باید مورد توجه قرار گرفته و چارچوب‌های پوششی مانع نشاط زنان و دختران نباشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت باروری در زنان توجه به این امر مهم را در حفظ سلامت خانواده مهم دانست.

ابتکار با بیان اینکه میزان کودک همسری در کشور بسیار پایین است، افزود: باید اقدامات و برنامه ریزی‌های لام برای ممانعت از ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال در جامعه انجام شود.

او با تاکید بر شناسایی آسیب‌های فضای مجازی در خصوص تهدید ارتباطات خانواده‌ها، اظهار کرد: رشد و پیشرفت این فضا باید زمینه افزایش مهارت‌های ارتباطی بین خانواده‌ها را فراهم کند، ولی باعث کاهش ارتباط در بین خانواده‌ها شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: باید زمینه کنترل عواطف، ارتباطات و خشونت را از آموزش و پرورش شروع کرده و به فرزندانمان انتقال دهیم تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

ابتکار با اشاره به آغاز اجرای طرح شاخص‌های عدالت جنسیتی در سطح کشور از راه اندازی سامانه رصد و پایش در تمام استان‌های کشور خبر داد و گفت: با این سامانه وضعیت و تحولات هر استان را در شاخص اندازه گیری و رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

عزم جدی دولت در ارتقای بهره مندی زنان از مزایای اجتماعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنان روستایی تولیدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است

انسیه خزعلی در همایش اقشار بانوان با حضور گروه‌های مختلف بانوان در سالن استاد شهید مطهری شهر سمنان افزود: توجه به این مساله مهم در دستور کار دولت است و موضوع مهدکودک‌ها که از قبل مصوب شد و اگر در جایی این قانون، عملیاتی نشده، خلاف است و در مراکز فاقد مهدکودک، باید اتاق مادر و کودک دایر شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها در سال‌جاری و با توجه به شعار سال به صورت وسیع و عینی، عملیاتی شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال ادامه داد : از آنجا که امسال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شد، شایسته است تا بسیاری از درخواست‌ها به ویژه نیازهای در راستای تولید و سازندگی با سرعت بیشتر پیگیری شود.

خزعلی به اقدامات دولت در زمینه حمایت‌های مالی و آموزشی از بانوان کارجو، کارآفرین و رساندن تولیدات آنان به بازار اشاره کرد و افزود: این اتفاق با حمایت دولت و در قالب تسهیلات دولتی رقم خورد و شرط قرارداد این طرح، ماندن کارآفرین به مدت چهار سال در کنار بانوان کارجو تا به ثمر رساندن کار آنهاست.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت بانکی در کشور، گفت : در همین راستا، همه بانک‌ها مکلف شدند تا این ضمانت ها را بپذیرند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره بازنگری طرح توجه به حجم مسئولیت زنان هیات علمی، گفت: طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است، مقرر شد به صورت ویژه به این مساله و مسوولیت‌های خانوادگی در ترفیع و ارتقا توجه و با نگاه عدالت جنسیتی این آیین نامه تدوین شود.

وی درباره تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار گفت: پرداخت این تسهیلات همراه با تنفس مدنظر است و در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد به بانوان اختصاص داده و ۲ درصد از بیکاری بانوان کاسته شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدام‌های صورت گرفته در بحث راه‌اندازی محصولات کارآفرینی و جایگاه فروش محصولات خانگی، گفت: فروش مجازی تولیدات بانوان با قراردادی که با پلتفرم «کسبینو» بسته شده مسیری روشن برای توسعه و اکتفا نکردن به بازارهای سنتی است.

وی بیان کرد: در زمینه فروش بین المللی محصولات اقداماتی در دستور کار است و در راستای حمایت از بانوان خانه‌دار برای اولین بار در این دولت بیمه زنان خانه دار، عملیاتی و در روستاها اجرا شده است.

وی یادآور شد: به منظور حمایت از زنان بدسرپرست و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد، برنامه هایی با همراهی مدیر کل بانوان در استان سمنان پیگیری می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از طرح‌های اجرا شده در استان‌های سمنان و قم طرح «همساز» برای نوهمسران و قراردادن مشاوران خانواده به صورت رایگان از روز اول زندگی برای زوج‌های جوان است.

وی اظهار کرد: واسطه گری ازدواج از موضوعات مهمی است که از آن حمایت می‌شود و در بحث جلوگیری از سقط جنین نیز برنامه هایی در دست اجراست و گروه هایی در هر ۲ موضوع مشغول فعالیت هستند.

معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: اعتباراتی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان، زنان بدسرپرست و باز ماندگان از تحصیل مصوب شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند