Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@19:01:35 GMT

انصاراالله یمن و تولد حزب اللهی دیگر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۲۵۷

انصاراالله یمن و تولد حزب اللهی دیگر

 دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ســخنگوی جنبش انصــار االله یمن در شــرایط کنونی از چند جهت خاص بوده و مورد توجه بسیاری از کانون ها در جهان واقع شده است.

محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی/

 دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ســخنگوی جنبش انصــار االله یمن در شــرایط کنونی از چند جهت خاص بوده و مورد توجه بسیاری از کانون ها در جهان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه همه دنیا از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن و جنبش انصــار االله و تلاش مردم این کشور برای رسیدن به یک دولت مردمی و حق تعیین سرنوشت مطلع بودند، اما با توجه به محاصره یمن و مشکلاتی که وجود داشت، شاید اینکه این حمایت نمود رسمی پیدا کند، زمان مساعد و مناسبی بود.

 در واقع رسمی شدن این روابط و این پشتیبانی در زمانی اتفاق افتاد که ملت یمن در آســتانه پیروزی قــرار دارد، یعنی عملاً رونمایی از این حمایت به شکل رسمی در لحظه ای اتفاق افتاد که قیام و انقلاب مردم یمن در آستانه رسیدن به نتیجه اســت و شاید در مناسب ترین زمان خودش این دیدار اتفاق افتاد.

 هر چند همه جهان از این حمایتی که بر اساس باورهــای اعتقادی نظام جمهوری اســلامی و الگوی نگرش نظام انقلاب و براســاس وظایفی که قانون اساســی در خصوص مســتضعفان و جنبش هــای آزادی بخش بــر عهده نظام جمهوری اسلامی گذاشته، با خبر بودند. باید تأکید داشــت که این حمایت هم جنبه شــرعی و انقلابی هم جنبه انســانی و قانونی داشته اســت؛ هر چند به دلیل محاصره یمن و مشــکلات موجود ایــن حمایت خیلی ابعاد وسیعی از لحاظ تدارکاتی ، امکانات و مالی پیدا نکرد، اما عمق این حمایت همان چیزی بود که مردم یمن نیاز داشــتند؛ چنانچه آن ها به یک پشتیبانی نیاز داشتند که بی هیچ شائبه، بدون هیچ طمعی و صرفاً به واسطه باورهای اعتقادی و دینی و از طریق سیاسی و رسانه ای و در بعد خیلی محدود از نظر مالی، پشتیبانی و نظامی از قیامشان حمایت کند.

 بــا این حال این دیــدار در فضایی که یمن با محدودیت های محاصره مواجه بود و در مقطعی که دشمنان مردم یمن و بیگانگانی که یمن را در قسمت جنوب اشــغال کرده بودند، صورت گرفت. در شرایطی که سعودی ها و اماراتی ها به جان هم افتادند ؛ امارات قصد خروج از یمن را دارد و عربســتان هم چاره ای جز خروج از این کشور ندارد.

 در چنین موقعیتی این پشــتیبانی وروابط به شکل رسمی رونمایی می شود و موضع قاطع و محکم رهبر معظم انقلاب در مورد پشتیبانی از قیام مردم یمن و از آن سو هم زاویه دیدی که جنبش انصاراالله به انقلاب اسلامی و رهبری آن دارد، نشان داد که شاید یک حزب االله دیگری در منطقه متولد شــده است؛ همان مسئله ای که بسیاری از دشــمنان نظام، انقلاب و مردم منطقه از آن احساس خطر می کنند، خطری که صهیونیست ها و آمریکایی ها به شدت از آن واهمه داشتند، اما این تولد رسماً در این دیدار اعلام شد و از این نظر شاید بتوان گفت هدیه ای که در آستانه پیروزی به جنبش انصاراالله داده شد، همین دیدار و گفت وگوهایی که در آن رد و بدل شد، بود.

 یکــی از نکات قابل تأمل در این دیدار اشــاره رهبری به خطر تجزیه یمن اســت که در این خصوص باید گفت همه دیدارهایی که رهبری نظام با جنبش های مقاومت اســلامی منطقه دارنــد چه لبنان، چه فلســطین و چه عراق و اکنون هم یمن به جنبش های مقاومت روحیه می دهند و خطرات احتمالی را گوشزد می کنند.

 رهبر معظم انقــلاب در جایگاه رهبری یک انقــلاب جهانی هم وظیفــه دلگرمی دادن را انجــام می دهنــد، هم وظیفه ســپاس و تشــکر و هم وظیفه هشــدار را و ما مانند ایــن هشــدارهایی کــه در دیداررهبری با محمد عبدالســلام به جنبش انصاراالله یمن داده شــد را در مواقع و عرصه های دیگر به فعالان عراقی و جنبش های مقاومت اسلامی فلسطین و حتی لبنان داشتیم.

 در واقــع توقعی که از یک رهبــر می رود نیز همین اســت که علاوه بر روحیه دادن و پشت گرمــی دادن، در مورد خطرات احتمالی آینده هم هشــدار داده و راهکار هم ارائه کنند؛ مانند آنچه رهبری به گفت وگوهای یمنی یمنی در مقابل هشــدار تجزیه یمن به جنبش انصاراالله اشاره کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

آفتاب‌‌نیوز :

 آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: ضربه تنبیهی و بازدارنده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی هوافضای سپاه، مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در ترازی جدید در سپهر دیپلماسی و نظام بین‌المللی به رخ کشید و هیبت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از هم گسیخت.

وی افزود: ضربه تاریخ ساز ایران یک پرده‌برداری جدید از ایران انقلابی در نگاه جهانیان و به ویژه جهان اسلام بود. برای تنبیه فزاینده وقاحت افسار گسیخته رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، این حمله یک تصمیم استراتژیک عقلانی و یک ضرورت گریز ناپذیر برای دفاع از خاکمان بود.

خطیب جمعه تبریز گفت: ضربت ترکیبی که شنبه شب به رژیم صهیونیستی وارد شد کف توانمندی‌های ایران بود، اما در مقابل اسرائیل با حداکثر توانمندی‌های را دارای و پدافندی نتوانست موشک‌ها و پهپاد‌های مهاجم را عقب براند.

آل‌هاشم ادامه داد: اولاً این ضربه هوشمندانه محصول تصمیم یک رهبر انقلابی است که فرمودند: "ما رژیم صهیونیستی را پشیمان می‌کنیم. " حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در قامت فرمانده کل قوا، با تدبیر و عقلانیت و شجاعت، جلوی شرارت رژیم صهیونیستی و فریب و نیرنگ نظام سلطه را گرفت.

عملیات وعده صادق به همه نشان داد سرنخ تحولات سریع غرب آسیا دست کیست

وی اضافه کرد: دوماً؛ ضربه موشکی و پهپادی محیر العقول ایران به همه نشان داد سرنخ تحولات سریع غرب آسیا دست کیست و نظم جدید غرب آسیا با کدامین اراده به سمت اقتدار و ساماندهی پیش می‌رود.

امام جمعه تبریز گفت: سوما با این عملیات نقش جایگاه و ارزش جمهوری اسلامی ایران در میان ملت فلسطین و جهان اسلام ارتقا یافت و نقش و نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی در غرب آسیا تسهیل خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: چهارماً عملیات وعده صادق علاوه بر کارکردهایش در حوزه بازدارندگی و تنبیه رژیم و البته جایگاه ایران در چشم ملت‌های منطقه موج جدیدی را در بستر سیاست داخلی نیز ایجاد کرد. شکل گیری یک اجماع ملی در حمایت از حمله تنبیهی ایران به رژیم اشغالگر قدس یکی از نکات ماست که باید مورد توجه قرار گیرد.

سوخت اصلی موشک‌های پرتاب شده حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

وی تصریح کرد: این عملیات نشان داد که جامعه ایران علیرغم اختلاف سلیقه در داخل در مقابل دشمن ید واحده است. عملیات علیه رژیم اسرائیل خواسته‌ای از پایین به بالا بود و انجامش موجب همبستگی بین ایرانیان شد؛ چون همه مردم کشورمان خودشان را در این عملیات سهیم می‌دانند. در واقع سوخت اصلی موشک‌های پرتاب شده حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود. وحدت کلمه پیرامون عملیات وعده صادق میتواند الگویی برای موضوعات مهم کشور باشد.

آل‌هاشم تاکید کرد: بار دیگر دنیا ریاکاری و حاکمیت استاندارد‌های دوگانه در اردوگاه استکبار غربی را مشاهده کردند. نظام سلطه تلاش کرد تا آبروی رفته در حوزه نظامی را در میدان دیپلماسی جبران کند، اما در شورای امنیت نیز ناکام ماند.

پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود

وی ادامه داد: بعد از عملیات وعده صادق رژیم می‌خواهد حیثیت خود را احیا کند، اما مطمئن باشد تتمه اعتبار پوشالی خود را هم بر باد خواهد داد رژیم در ماجرای بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق یک بار دیوانگی کرد و پاسخ سختی گرفت این بار هم اگر بخواهد به خاک و منافع ایران دست اندازی کند، ما قدرتمندتر از پاسخ قبلی دست متجاوز را قطع خواهیم کرد.

سپاه از مردم و برای مردم است و این جناح و آن جناح ندارد

امام جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است سپاه " مولود مبارک انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت مظهر عینی و مجسمی است برای شعار‌های انقلاب اسلامی.

وی ادامه داد: سپاه در طول حیات مبارک خود به مصداق فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام حصول الرعیه بوده است. سپاه دژ مستحکم و پناه مردم اعم از مسلمان غیر مسلمان شیعه و سنی زن و مرد، روستای و شهری و تمام مردم ایران و ملت‌های مستضعف منطقه بوده است.

آل‌هاشم تصریح کرد: سپاه زینت نظام اسلامی است. تمام مردم سپاه را در پناه خود می‌دانند. این جناح و آن جناح و این گروه و آن گروه و این تشکل و آن تشکل ندارد. سپاه از مردم و برای مردم است. سپاه پاسداران امروز بحمد الله فهرست بلندی از افتخارات و تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی و سازندگی و جنگ نرم را در اختیار دارد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: سپاه و نیرو‌های مسلح عنصر اقتدار کشورند و باید تقویت و حمایت شوند.

وی روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پیشکسوتان و رزمندگان غیور این نهاد انقلابی و به فرماندهان و آحاد کارکنان و بسیحیان عزیز استان تبریک و تهنیت گفت.

آل‌هاشم تصریح کرد: معتقدم به یک معنا همه مردم استان پاسدار انقلابند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود
  • مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند
  • حمایت مردم نائین از عملیات موفق وعده صادق سپاه در حمله به اسرائیل
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • رهبر انقلاب چه روزی متولد شدند؟
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند