Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@19:05:55 GMT

گرماي بي سابقه در قطب شمال

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۴۶۶

گرماي بي سابقه در قطب شمال

خبرگزاری آریا- سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا: در ماه ژوئیه که گرم‌ترین ماه زمین محسوب می‌شود، دمای 34/8 درجه سانتیگراد در قطب شمال به ثبت رسید که بی سابقه است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرد در ماه ژوئیه که گرم‌ترین ماه زمین طی صد سال گذشته محسوب می‌شود، دمای 34/8 درجه سانتیگراد در قطب شمال به ثبت رسید که بی سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس داده‌های سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، یک ایستگاه هواشناسی در شمال سوئد، در خارج از مدار شمالگان (مدار قطب شمال) ماه ژوئیه دمای 34/8 درجه سلسیوس (94/6 فارنهایت) را ثبت کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع افزود این گرمای بی سابقه موجب شده است سطح توده یخی در قطب شمال و قطب جنوب به طور بی سابقه‌ای کاهش یابد.
بنا بر اعلام آژانس اقیانوسی و جوی آمریکا و همچنین ناسا، به طور میانگین، توده یخ قطب شمال در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح خود یعنی 19/8 درصد رسید که خیلی کمتر از پایین‌ترین سطح بی سابقه در ژوئیه 2012 است.
میزان ­یخ دریا در قطب جنوب نیز 4/3 درصد کمتر از میانگین آن بین سال‌های 1981 تا 2010 است.
ماه ژوئیه بسیاری از نقاط زمین با گرمای بی سابقه‌ای مواجه بود و دمای هوا به بالاترین سطح خود رسید.
بنا بر اعلام این منبع، در ماه ژوئیه میانگین دما 0/95 درجه سلسیوس بالاتر از میانگین قرن بیستم -یعنی 15/8 درجه سلسیوس- بود. ماه ژوئیه گرم‌ترین ماه زمین از آغاز ثبت دما در سال 1880 بود. پیشتر ژوئیه 2016 به عنوان گرم‌ترین ماه زمین ثبت شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گرما بی سابقه قطب شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه هم‌زمان با روند افزایش دمای هوای استان در روزهای اخیر، مصرف آب رشد چشم‌گیری پیدا کرده است، به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از قطعی برنامه‌ریزی شده، الگوی بهینه مصرف را رعایت و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: افزایش مصرف آب باعث کاهش حجم مخازن ذخیره در برخی ساعت‌ها به ویژه زمان اوج مصرف شده و همین مساله برخی مناطق را با افت فشار آب مواجه کرده است.

وی مصرف بهینه برای برخورداری همه شهروندان از آب در شبانه‌روز را ضروری دانست و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، اولویت، تأمین آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اضافه کرد: صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب عامل مهم گذر از بحران کمبود آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی است.

وی با اشاره به افت سطح سفره‌های زیرزمینی گلستان توضیح داد: سفره‌های زیرزمینی عمده‌ترین منابع تأمین آب گرگان است که افزایش جمعیت و رشد مصرف آب و فقدان مصرف بهینه، موجب کاهش افت فشار شبکه و مخازن آب هم‌زمان با افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد آب‌های زیرزمینی گلستان در حال بهره‌برداری است، یادآور شد: مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خانگی می‌تواند به کمک چاه‌ها و مخازن بیاید و گذر بحران خشکسالی را از این منطقه آسان‌تر کند.

وی با اشاره به اینکه کمبود شدید منابع آبی در استان کاملاً مشخص است، بیان کرد: کاهش منابع آبی در استان به قدری است که تنها راه گذر از آن، شیرین‌سازی آب دریا است که امیدواریم این طرح با تأمین منابع مالی در اسرع وقت به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 746923

دیگر خبرها

  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • چرخش 180 درجه‌ای: لوکا مودریچ ماندنی شد
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند