Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با توجه به افزایش حجم سفر‌ها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده‌های کشور، آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز در این ماه افزایش می‌یابد، آنچنان که در ماه‌های شهریور ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷) ۱۹ هزار و ۹۹۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از کل تلفات رانندگی این سال‌ها را در برمی‌گیرد.

مطابق آمار‌های موجود، در میان ماه‌های شهریور ۱۰ سال اخیر، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۳۸۹ با دو هزار و ۴۴۹ نفر و کمترین آن در سال ۱۳۹۵ با یک هزار و ۷۱۱ نفر گزارش شده است.

بر اساس این آمار هر چند از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۵ به طور تقریبی شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در شهریور بودیم؛ اما متاسفانه این آمار طی دو سال اخیر با افزایش مواجه بوده و رقم تلفات در شهریور ماه سال گذشته به یک هزار و ۸۶۳ کشته رسیده است.

مرگ روزانه ۶۰ نفر در تصادفات شهریور سال گذشته
بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که میانگین مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی شهریور ماه از ایام نوروز نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در سال گذشته (۱۳۹۷)، یکهزار و ۱۰۹ نفر در حوادث رانندگی نوروز جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۵۵.۴ نفر گزارش شده؛ این در حالی است که آمار تلفات شهریور ماه همان سال یکهرار و ۸۶۳ نفر یعنی روزانه ۶۰ نفر بوده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور
بنا به آنچه آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و به دنبال آن پرتلفات‌ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در ده سال گذشته ثابت بوده است. این ماه همواره رقم قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد و تعداد تلفات آن بیش از ماه‌های دیگر سال است.

بر همین اساس با توجه به نزدیک بودن ماه شهریور و تعطیلات نیمه دوم این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان عزیز توصیه می‌کند در صورت سفر حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود با توجه به پیش بینی ترافیک پرحجم در جاده ها، از هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصادف تلفات شهریور فصل تابستان حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند

 سازمان هواشناسی با صدور بالاترین سطح هشدار نسبت به بارش شدید باران در پنج استان جنوب کشور هشدار داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی ودریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف توصیه کرد.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  • نوگواهینامه ها نقش کمتری در تصادفات دارند!
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف/ نوگواهینامه‌ها نقش کمتری در تصادفات دارند
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • آمار عجیب از مرگ و میر در حوادث هفته گذشته
  • ۲۱ هزار مصدوم در حوادث جاده‌ای امسال
  • ثبت ۲۱ هزار مصدوم و مجروح در حوادث جاده‌ای امسال