Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، معصومعه هادی با اعلام این خبر گفت: انجمن بین‌المللی کارتوگرافی یا ICA، یکی از انجمن‌های بین‌المللی شناخته شده در رشته‌ی نقشه‌برداری است که فعالیت خود را در سال 1959 آغاز کرده است و از جمله هدف‌های آن می‌توان به پیشبرد مطالعه و بررسی مسایل مربوط به کاتوگرافی یا ترسیم و چاپ نقشه و توجه گسترده به تحقیقات علمی در زمینه‌ی کارتوگرافی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این انجمن هر دو سال یک‌بار نقاشی با موضوع ما عاشق نقشه هستیم را برای کودکان برگزار می‌کند که در دوره‌ی اخیر شاهد درخشش 16 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بودیم.

وی ادامه داد: کیانا ثمره‌میری، احمدرضا بازی، حسنا بورکزهی، محدثه سارانی، مهرانا الهی، ساجده دزدار، امیرحسین نورسهرابزهی، ستایش جهانگیرزهی، زهرا داودی‌ماه، مطهره نارویی، هانیه دادکانی، ضحی براهویی‌ناجی، کبریا منصوری‌محمود و النا خواجه محمود اعضایی بودند که هیات داوران این دوره، آثار آنان را برگزیدند.

هادی خاطرنشان کرد: آثار تولید شده توسط کودکان در نمایشگاهی در معرض دید شرکت کنندگان، که حق رای دارند، قرار داده می‌شود و در پایان آثار برگزیده شده توسط هیات داوران مورد بازبینی قرار گرفته و بهترین آثار انتخاب و اعلام خواهند شد.

وی اذعان کرد: باربارا پیچنیک محقق بزرگ کارتوگرافی در رابطه با تهیه‌ی نقشه و اطلس برای کودکان است که معتقد بود برای اینکه نقشه‌ها برای کودکان قابل استفاده باشد باید شرایطی را به وجود آورد که کودکان هم اصول ساده‌ی آن را بیاموزند و هم برمبنای تکرار در استفاده بتوانند از این تولیدات استفاده کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی سیستان و بلوچستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • ۹ شهرستان آذربایجان‌غربی میزبان طرح کانون مدرسه هستند
  • فیلم/ حال و هوای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن
  • تصاویری از کارگاه آموزشی احکام ویژه کودکان و نوجوانان در روستای الیف
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد