Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:24:12 GMT

وقتی مرغ از سفره بوشهری‌ها پر می‌کشد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۵۶۳

وقتی مرغ از سفره بوشهری‌ها پر می‌کشد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حدود یک هفته است که مرغ گرم در فروشگاه‌های بوشهر نیست. صاحبان فروشگاه‌های مرغ می‌گویند مرغ کشتار نمی‌شود و به همین علت مرغ گرم ندارند.

برخی از فروشگاه‌ها مرغ منجمد و قطعات مرغ (ران و سینه) می‌فروشند؛ آن هم به قیمتی بالاتر از پیش. ران را کیلویی ۱۶ هزار و سینه را ۱۹ هزار تومان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاقات در استانی رخ می‌دهد که خودش یکی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علت کشتار نشدن مرغ را تصمیم  می‌داند که به زعم او غلط است اما مسئولان استان بوشهر اصرار به اجرای آن دارند.

اردشیر بی نیاز گفت: از ۲۲۰ واحد تولیدی که در سال‌ها گذشته در استان بوشهر فعال بودند اکنون ۱۷۵ واحد با ظرفیت اسمی ماهانه دو میلیون قطعه جوجه فعال هستند.

او افزود: با توجه به گرما جوجه ریزی از خرداد تا شهریور در استان بوشهر کمتر می‌شود و بر همین اساس تیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در مرغ‌داری‌ها ذخیره شد؛ مرغ‌هایی که الان باید وارد بازار شوند.

رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر بیان کرد: ستاد تنظیم بازار کشور به استان‌ها اعلام کرد مرغ کشتار شده باید به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ به دست مصرف کننده برسد، در حالی که این قیمت به هیچ وجه برای تولید کننده به صرفه نیست.

قیمت  ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان شدنی نیست

بی نیاز ادامه داد: بر همین اساس، سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر به کشتارگاه‌ها اعلام کرد یا با همین قیمت مرغ را به دست مصرف کننده برسانند یا در غیر این صورت از فعالیتشان جلوگیری می‌شود که همین اتفاق هم افتاد و از یک هفته پیش دو کشتارگاه مرغ استان کار نمی‌کنند.

او گفت: در حالی این سازمان اصرار دارد تصمیم ستاد تنظیم بازار را اجرا کند که در هیچ یک از نقاط کشور این تصمیم با توجه به اینکه شدنی نیست، اجرا نشده است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر افزود: اکنون مرغ گرم در استان‌های فارس و خوزستان ۱۴ هزار و ۸۰۰ تا ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

بی نیاز عنوان کرد: اگر مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بوشهر فروخته شود مرغدار سود اندکی خواهد داشت و می‌تواند به ادامه تولید امیدوار شود.

او گفت: دیشب (شنبه ۲۶ مرداد) و چهارشنبه هفته گذشته (۲۳ مرداد) به زور از کشتارگاه‌ها خواسته‌اند مرغ کشتار کنند که این کار به هیچ عنوان درست نیست.

ارز دولتی برای تامین نهاده‌ها چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر افزود: قیمت مرغ دست مرغدار نیست و عرضه و تقاضا قیمتش را تعیین می‌کند؛ همان طور که اردیبهشت قیمت مرغ به ۱۰ هزار تومان رسید.

بی نیاز، یکی از مشکلات اصلی مرغداران را تامین نهاده‌های مورد نیاز با ارز آزاد دانست و بیان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌های تولید مرغ وابسته به ارز است؛ نهاده‌ها، واکسن‌ها و دارو‌ها وارداتی هستند.

او گفت: باید از دولت پرسید ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای واردات نهاده مرغ اختصاص می‌یابد کجا می‌رود. نهاده‌ها با ارز دولتی وارد می‌شوند، اما مرغدار باید با ارز آزاد آن‌ها را بخرد. دو نرخی بودن ارز اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است.

به فکر تولید باشید

رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر با اشاره به شرایط دشوار تولید مرغ در استان بوشهر در گرمای تابستان، از مسئولان خواست تدبیر کنند و اجازه ندهند بیش از این مرغدار دچار مشکل شود.

بی نیاز معتقد است اگر شرایط به همین شکل پیش رود، مرغداری‌های کنونی به سرنوشت ۴۵ واحدی مبتلا می‌شوند که در چند سال اخیر دست از تولید کشیده‌اند.

او به این نکته هم اشاره کرد که تنظیم بازار محصولات کشاورزی پیش از این به عهده جهاد کشاورزی بود، اما ۲۰ روزی است که به صنعت معدن وتجارت واگذار شده که تخصصی در این زمینه ندارد و مشکل ساز شده است.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،آیین تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» ویژه‌برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه کودک سیما، با حضور مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق باطنی رئیس شبکه کودک و عوامل برنامه، چهارشنبه ۲۹ فروردین در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

برنامه«سر سفره خدا» به خاطره جمعی چند نسل تبدیل شده است

در این مراسم محمدصادق باطنی رئیس شبکه کودک گفت: ساخت هویت نسل جدید، مهم‌ترین مسئله کشور است که باید برای آن تدبیر کرد. نسل جدید با بحران هویت روبه‌رو است. در نسل گذشته اگر کسی پاسخی برای سوالات هویتی نداشت اتفاق خاصی رقم نمی‌خورد، اما امروز اگر به این سوالات پاسخ داده نشود، نوجوان سوالات را خودش از منابع دیگر دریافت می‌کند.

وی در خصوص برنامه «سر سفره خدا» گفت: این برنامه به خاطره جمعی چند نسل از روزه اولی‌ها تبدیل شده است. وقتی شبکه‌ای از هواداران شکل می‌گیرد یعنی ما ثاثیرگذار بوده‌ایم و یک کار هویتی شکل گرفته که خاطره جمعی درست شده است.

مدیر شبکه کودک ورود «سر سفره خدا» به بخشی از آیین دین‌داری بچه‌ها و ایجاد انسی که با این برنامه صورت گرفته است را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: از دوستانی که تولید این برنامه را انجام دادند، تشکر می‌کنم. تولید این برنامه کار سختی بود که رقم زده شد؛ پیش‌تولید و تولید کار یک اتفاق پرحجم و اتفاق پرزحمتی بود؛ لذا باید از عوامل و تیم آن قدردانی کرد. وی همچنین از دکتر باقری و مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که دغدغه اصلی آن کودک و نوجوان است تشکر ویژه کرد.

باطنی بیان کرد: «سر سفره خدا» برند موفقی بود که دو سال ساخته نشده بود و این یعنی سه سال دیده نشدن در حالی که یک سرمایه ملی بود. تلاش داریم این برنامه‌ها را در طول سال تولید و پخش کنیم و فصل جدید آن با آیتم‌های جدید به پخش خواهد رسید.

وی اجرای تئاتر تعاملی را ویژگی و ابداع برنامه «سر سفره خدا» دانست و تاکید کرد: در این اجرا مشارکت صد و ده هزار نفری مخاطبان داشتیم. این بخش جدید برنامه را در ادامه تقویت خواهیم کرد و پیش خواهیم برد.

مدیر شبکه کودک در پایان گفت: در نظرسنجی فصلی در مرکز تحقیقات که برای افراد ۱۲ سال به بالا است، برنامه «سرسفره خدا» رتبه سوم را دارد. همچنین پارسال در یک نظرسنجی اختصاصی این برنامه ۴۷ درصد مخاطب ۱۲ سال به پایین را داشت. در تلوبیون تعداد بازدید به ۳۳۰ هزار بار رسیده است که نشان می‌دهد با اختلاف پر مخاطب‌ترین برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است.

یک سوره پایه طرح محتوایی برنامه بود

در ادامه مراسم محمد بخشی زاده مدیر گروه نهال شبکه کودک گفت: مهم‌ترین ویژگی این برنامه و کارهای مشابه فرهنگی که باید انجام شود این است که دست گذاشته شود روی یک خلائی که وجود دارد. اینکه روزه اولی‌هایی هستند که کودک هستند و باید سحر بیدار شوند. در برنامه‌های سحرگاهی باید زمانی را به این‌ها اختصاص داد. تا سال‌ها به این شکل بود که برنامه‌های سحرگاهی که برای کودکان ساخته می‌شد با همان شکل و شمایل برنامه‌های بزرگسال بود. برنامه «سر سفره خدا» راه متفاوتی را در پیش گرفت. بچه‌ها مشتاقانه پای این برنامه می‌نشینند و صدای خنده آن‌ها هنگام سحر به گوش می‌خورد.

وی افزود: ما از سال گذشته یک کاری را آغاز کردیم و مضاعف باعث برکت برنامه شد. یک سوره را پایه طرح محتوایی برنامه کردیم. پارسال سوره مبارکه نور و امسال سوره مبارکه ضحی پایه طراحی این برنامه قرار گرفت. با نظرسنجی‌هایی که انجام شده‌است، سیر صعودی بازخوردهای کیفی از مخاطبان نشان می‌دهد که این برنامه به جان و دل مخاطب نشسته است.

بخشی‌زاده با تشکر از همه کسانی که در تولید این برنامه نقش داشته‌اند گفت: امیدوارم «سر سفره خدا» ادامه داشته باشد و در طول سال هم در کنار کودکان باشیم.

افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در سال ۱۴۰۳

مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم گفت: بنده هم یکی از مخاطبان برنامه «سر سفره خدا» بودم و ضرورت دارد مراتب قدردانی از کسانی که حال دل مردم را خوب می‌کنند را به جا آوریم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی طی دو سال گذشته روی مخاطبان نوجوان تمرکز کرده است، افزود: هویت یک مساله مهم است و برآن هستیم که عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم. ماحصل دوسال رفت و آمد و گفت‌وگوی ما با شبکه کودک چنین برنامه‌ای شد.

باقری بیان کرد: امیدواریم امسال باغ رسانه کودک و نوجوان را افتتاح کنیم و همچنین یک آرزو داشته باشیم که سال بعد همه فرهنگسراهای ما در برنامه «سر سفره خدا» به گونه‌ای مشارکت د اشته باشند. در پایان باید از عوامل این برنامه تشکر کنم زیرا برنامه‌ای برای سحر بچه‌ها وجود دارد که به یک نیاز حقیقی پاسخ می‌دهد.

جذب نام «سر سفره خدا» شدم

ساقی زینتی، بازیگر، با حضور در این آیین گفت: اسم برنامه من را برای بستن قرارداد جذب کرد و از حضور در آن برکات معنوی زیادی را به دست آوردم.

وی افزود: کار با کودکان هیچگاه خسته کننده نبود و هم‌زمان روزها در شهرک سینمایی غزالی مشغول ضبط فیلم بودم و شب‌ها در برنامه «سر سفره خدا» حاضر می‌شدم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که این برنامه تلویزیونی تداوم خواهد داشت و شادی مردم را رقم می‌زند.

«سر سفره خدا» مخاطبان وفاداری دارد

یاسر غفاری، تهیه کننده و کارگردان برنامه «سر سفره خدا» نیز با حضور در این جلسه اعلام کرد: امیدوارم بتوانیم از فضایی که در اختیار ما گذاشتند در آینده و در برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنیم.

وی افزود: این برنامه مخاطبان وفاداری دارد و ما نیز به آنان وفادار خواهیم بود، در این برنامه با دریافت پیامک‌ها کودکان بسیاری را به عنوان تماشاچی دعوت کردیم و نام بسیاری از آن‌ها را نیز خواندیم.

این تهیه کننده اعلام کرد: به کودکان کشور این نوید را می‌دهم که در فصل جدید برنامه منتظر اتفاقات بسیار متنوع باشند.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد. همچنین به کوثر حیدری، بازیگر خردسال این برنامه ضمن اهدای لوح تقدیر، نقاشی چهره او نیز اهدا شد.

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود
  • تولید نان سنتی در بوشهر شرایط خوبی ندارد
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • سر سفره خدا خوش درخشید
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • «سر سفره خدا» در طول سال هم روی آنتن می رود/ عوامل تجلیل شدند