Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@22:26:43 GMT

واگذاری بندر چابهار به روسیه دروغ محض است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۶۷۵

واگذاری بندر چابهار به روسیه دروغ محض است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان صبح امروز، 27 مردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: اخیراً در شبکه‌های‌ مجازی شایعه‌ای مبنی بر واگذاری بندر چابهار به روس‌ها پراکنده شده، این شایعه دروغ محض است و قویاً تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: بندر چابهار به‌عنوان یک بندر راهبردی و متصل به آب‌های آزاد همواره مورد توجه قرار دارد و شایعات در خصوص آن نیز فراوان است، بطوری که در گذشته ادعا شده بود این بندر به هند واگذار شده، که این شایعات هیچکدام حقیقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در خصوص سفر مقامات روسی به چابهار تصریح کرد: «میلوشکین سرگی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استراخان روسیه هفته گذشته صرفاً برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی، اقتصادی و بازدید از تجهیزات و زیرساخت‌ها به چابهار سفر کرده بود.

وی افزود: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه در این بازدید به اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند اشاره کرده و گفته بود دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه قاره هند تمایل دارند و هیچ صحبتی برای واگذاری یا اجاره این بندر به روس‌ها مطرح نشده است.

آقایی ادامه داد: از دیگر سخنان مطرح شده این مقام روسی، سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد و ساخت ترمینال اختصاصی از قبیل ترمینال اختصاصی کانتینر و فله مایع در بندر شهید بهشتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: بندرچابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا بندر چابهار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

99 درصدِ اسرائیلی‌ها دروغ از آب درآمد!

دریافت 10 MB کد خبر 845314 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • ببینید | دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • 99 درصدِ اسرائیلی‌ها دروغ از آب درآمد!
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر