Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@16:54:34 GMT

پناهیان: مردی که مطیع زن خود شود ملعون است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۷۶۷

پناهیان: مردی که مطیع زن خود شود ملعون است

پناهیان گفت: زنان به دلایل مختلف مسئولیت پذیرتر از مردان هستند و احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شنبه شب در نخستین نشست از سلسله نشست‌های "زنان و خانواده در اندیشه رهبر معظم انقلاب" در مشهد افزود: وقتی انسان از پذیرش مسئولیت‌ها و انجام درست آن‌ها لذت می‌برد، احساس شادمانی و قدرت می‌کند و این احساس را می‌توان در زنان حس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در باره قدرت و توانایی‌های زن باید مطالعه کرد و آن را در برابر قدرت و توانایی‌های مردان سنجید، البته معنای این حرف این نیست که زنان را در رنج‌ها رها کنیم.

وی گفت: انعطاف پذیری شوهر نسبت به همسر خود امری ضروری است، اما در مقابل مردی که مطیع زن خود شود و از ترس از او فرمانبرداری کند، ملعون است و خود زن نیز از چنین مردی لذت نمی‌برد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: مردان براساس قانون نظام اجتماعی مقتدر و حاکم خانه هستند و در برابر زن و فرزندانشان انعطاف پذیر می‌شوند، به طوری که هر زمان همسرشان شروع به گلایه کردن، ناسازگاری و فریاد زدن کرد، با او مدارا می‌کنند.

وی اظهار داشت: همانگونه که مرد نیازمند نوازش همسر است، زن نیز به محبت همسر خود نیاز دارد و گاهی این نیاز را با داد و فریاد و ناسازگاری نشان می‌دهد.

وی گفت: زندگی خانوادگی چیزی جز پذیرفتن مسئولیت‌ها نیست، دایره این مسئولیت‌ها بسیار گسترده است و در یک زندگی مشترک مسئولیت‌های زنان و مردان متناسب با توانمندی هایشان تعریف شده است.

حجت الاسلام پناهیان افزود: زنان بازیگران بسیار خوبی هستند به طوری که نقش‌های متفاوتی در قالب همسر، مادر و یک فعال اجتماعی در محل کار خود را به خوبی و به طور همزمان ایفا می‌کنند، این استعداد منحصر به زنان است و نباید از آن غافل شد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری در جامعه اظهار داشت: فرهنگ مسئولیت پذیری باید از کودکی به افراد آموخته شود تا فرهنک بی تعهدی را کنار بگذارند.

وی گفت: ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری بسیار مهمتر از حجاب است، زیرا حجاب ثمره پذیرش مسئولیت‌ها در جامعه می‌باشد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: مردانی که به راحتی همسران خود را طلاق می‌دهند یا زنانی که به آسانی دل شوهران خود را می‌شکنند، مسئولیت پذیر نیستند.

وی با اشاره به قدرت زبان زنان اظهار داشت: گناه زن در استفاده بد از زبان چند برابر گناه مردان است و در روایات مهمترین عامل ورود زنان به جهنم زبانشان دانسته شده است نه حجابشان.

وی گفت: اغلب دختران بی بند و بار مادران دهان دریده‌ای دارند که در برابر شوهر خود زبانشان را نگه نداشته اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پناهیان زنان مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد

ملی‌پوش قایقرانی ایران مدال برنز آسیا را به دست آورد و موفق شد به سهمیه المپیک پاریس در ماده کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان برسد.   به گزارش ایسنا، در آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام  قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس در ژاپن، نماینده ایران موفق به گرفتن سهمیه المپیک کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان شد تا مجموع سهمیه‌های قایقرانی در دو رشته رویینگ و آب‌های آرام به عدد چهار  برسد.    علی آقامیرزایی در فینال کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۲۸۲ صدم ثانیه سوم شد و مدال برنز گرفت. نمایندگان قزاقستان و ازبکستان اول و دوم شدند.    سهمیه المپیک به دو قایق اول تعلق می‌گرفت اما از آنجا که قزاقستان در کایاک دونفره سهمیه داشت، یکی از دو سهمیه کایاک یک‌نفره به قایق سوم که ایران بود، رسید.    در این ماده نمایندگان ازبکستان، قزاقستان، ایران، چین، ژاپن، عراق، کره‌جنوبی، سنگاپور و چین تایپه حضور داشتند.    علی آقامیرزایی در المپیک توکیو هم موفق به گرفتن سهمیه شده بود.    نتایج قایقرانان ایران در انتخابی المپیک رویینگ و آب‌های آرام: ​​​​فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان سوم و سهمیه المپیک پاریس را گرفت.   زینب نوروزی و مهسا جاور در رویینگ دونفره سبک وزن زنان دوم شدند و سهمیه المپیک گرفتند.     محمدنبی رضایی در کانو یک‌نفره اول و موفق به گرفتن سهمیه المپیک شد.    عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره پنجم شدند و سهمیه نگرفتند.     الناز شفیعیان در کایاک یک‌نفره زنان پنجم شد و سهمیه نگرفت.   حمیدرضا رضوانی در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن مردان یازدهم شد و سهمیه المپیک نگرفت.   هیوا افضلی در کانو یک‌نفره زنان ششم شد و به سهمیه المپیک نرسید.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد
  • جایگاه جنسیت در الگوی سوم؛ ذیل انسانیت یا فوق انسانیت؟
  • رضایی با کسب مدال طلا المپیکی شد