Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب، غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس پس از استماع گزارش کمیسیون عمران در خصوص  نحوه تامین و توزیع قیر رایگان موضوع بند هـ تبصره یک قانون بودجه سال ۹۸، ضمن ارائه توضیحاتی بیان کرد: در ارتباط با تخصیص قیر ما با سه مشکل روبرو هستیم. یکی از این مشکلات مربوط به سال ۹۷ است و دو مورد نیز به سال ۹۸ باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص سال ۹۷ بحث مانده قیر مصرف نشده مطرح است که با توافقی که بین وزارت نفت و اقتصاد و مجلس شکل گرفت، با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل شد و اعتبارات عمرانی مربوط به سال ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸ تمدید شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۸ نیز یک مشکل مربوط به عدم تعادل بین سهم اعتبار ۶ هزار میلیاردی تخصیص  داده شده با میزان قیر مصرفی است که این مشکل مربوط به مجلس بوده و ما باید در مجلس این مشکل را حل کنیم.                  

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: اما اکنون بحث تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر از سوی دولت مطرح است که دولت تاکنون این مبلغ را پرداخت نکرده است. بنا بر درخواست نمایندگان، کمیسیون جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کرد و آنچه که روشن است دولت در این زمینه  کوتاهی کرده است. پس از مصوبه سران قوا دولت اعتبارات عمرانی بودجه را کاهش داد اما بنا بر نظر مجلس این ۶ هزار میلیارد تومان اصلا ارتباطی به این بخش ندارد.                        
وی در ادامه تاکید کرد: تاکنون وزارت نفت ۲ هزار میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کرده است اما سازمان برنامه و بودجه این ۲ هزار میلیارد تومان را تاکنون تخصیص نداده است. ما این موضوع را خدمت رئیس جمهور مطرح کردیم و ایشان دستور دادند تا سازمان برنامه و بودجه سریع‌تر این مبلغ را تخصیص دهد. در خصوص این ۲ هزار میلیارد تومان اکنون دیگر حرفی باقی نمانده است و سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریع‌تر این مبلغ را به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد.

تاجگردون افزود: مابقی مبلغ باقیمانده تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان نیز باید در ماه‌های آینده به حساب خزانه واریز شود و سپس به دست دستگاه‌های اجرایی برسد.  

علی لاریجانی رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارشات سازمان برنامه و بودجه ۴۰۰ میلیارد به وزارت راه و ترابری برای آسفالت راه‌های روستایی، ۱۴۰ میلیارد برای آسفالت معابر شهری و ۹۱ میلیارد برای انجام عملیات خاکپاشی اختصاص داده شده است اما در کل مبلغ تخصیص داده کمتر از مصوبه‌ مجلس است. باید ظرف هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی که دولت قولش را داده است، به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد. چرا که با فرا رسیدن  فصل سرما عملا تخصیص آن نیز فایده‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی با اشاره به ضرورت ارتقا بتصفیه خانه فاضلاب شهر مهران، افزود: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

سرپرست آبفای استان تصریح کرد: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است. با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

محمدی در ادامه خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌ای آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

کد خبر 6078431

دیگر خبرها

  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت