Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین توکلی گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت انتخاب کدرشته های با آزمون سال ۹۸ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی روز ۲۶ مردادماه ۹۸ پایان پذیرفت.

وی افزود: بر اساس آمار اولیه از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز، تعداد ۴۵۱ هزار و ۸۵۶ معادل بیش از ۵۴ درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته های تحصیلی با آزمون اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان متعاقبا اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر بودند که از این تعداد، ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز  به انتخاب رشته شده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی سازمان سنجش کنکور برنا انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

همچنین از سال ۱۴۰۳، داوطلبان تنها می توانستند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی) تنها یکی از گروه های زبان های خارجی یا هنر را به عنوان گروه آزمایشی دوم انتخاب کنند. این آزمون ها به صورت همزمان برگزار می شوند و دیگر امکان شرکت در سه گروه آزمایشی برای داوطلبان وجود ندارد.

در آزمون گروه آزمایشی هنر یک دفترچه اختصاصی شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی به داوطلبان داده می شود.

در آزمون گروه آزمایشی هنر از تعداد ۵۲ هزار و ۸۱۹ داوطلب تعداد ۴۱ هزار و ۳۱۷ نفر معادل ۷۸ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۲ نفر معادل ۲۲ درصد داوطلبان مرد هستند.

در آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز یک دفترچه اختصاصی شامل آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی داده می شود.

در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از تعداد ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب تعداد ۵۵ هزار و ۳۷۴ نفر معادل ۶۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر معادل ۳۵ درصد داوطلبان مرد هستند.

آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بعد از ظهر (دو و نیم بعدازظهر) در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می شود.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

کد خبر 6088541

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳