Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار موسی کمالی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خبری صبح امروز در برخی رسانه ها اعلام شد که دانش آموخته های برتر از معافیت سربازی برخوردار می شوند که این خبر صحت ندارد.

وی افزود: رتبه های برتر کنکور در صورتی که امتیاز دانش آموخته برتر را کسب و از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند خدمت سربازی خود را از طریق انجام پروژه انجام خواهند داد و کارت پایان خدمت می گیرند و این موضوع ربطی به معافیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز علی وطنی مشاور معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور در  گفت و گو با یکی از رسانه ها با اشاره به جزئیات حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از رتبه‌های برتر کنکور ۹۸، اظهار کرد: دانشجویان نمونه و برتر از همان روز اول تحت پوشش حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند و این حمایت‌ها (تامین هزینه زندگی،‌ مسکن،‌ اشتغال و غیره) به شرط اینکه افراد افت تحصیلی نداشته باشند و معدل آن‌ها بالا باشد، در تمام دوران تحصیل ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال برترین‌های کنکور با حفظ شرایط برتری می‌توانند به عنوان دستیارهای آموزشی در دانشگاه‌ها مشغول به کار باشند و حتی این افراد به راحتی می‌توانند جذب شرکت‌های دانش‌بنیان شوند، ضمن اینکه افرادی که شرایط برتری خود را در طول تحصیل حفظ کنند، از سربازی معاف خواهند شد و سربازی خود را فقط در قالب یک پروژه تحقیقاتی انجام می‌دهند، به شرطی که این افراد در شرکت‌های دانش‌بنیان جزو افراد مؤثر قرار بگیرند.

کد خبر 4695313 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: موسی کمالی سربازی کنکور معافیت سربازی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه عید سعید قربان سازمان حج و زیارت نیروی انتظامی اربعین حسینی سیدابراهیم رئیسی پلیس راهور پیروز حناچی سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی شهر تهران روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه های وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت ۸۰ درصد از این شرکت ها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره وری طی ۲ سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6085062 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • احتمال سقوط سنگ/ در حاشیه جاده چالوس توقف نکنید
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند