Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@12:27:25 GMT

هفت نکته و کشف یک مسئله

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۳۲۵

هفت نکته و کشف یک مسئله

استراتژیست‌‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگونه جنگ با ایران را یک «دام» می‌دانند. چرا که در دریا حرفی برای گفتن ندارند و در خشکی هم زمین‌گیر هستند. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، «محمدکاظم انبارلویی» در یادداشتی نوشت: فردا سالروز کودتای ننگین 28 مرداد با تبانی آمریکا و انگلیس و آغاز دور دوم دیکتاتوری محمدرضا پهلوی و غارت نفت ایران توسط شرکت‌های نفتی امپریالیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

66 سال از این تاریخ می‌گذرد. حرف و حدیث درباره کودتا تاکنون زیاد زده شده. انقلاب اسلامی هرگونه کودتا در کشور و بازگشت دیکتاتوری را بلاموضوع کرده است.
براساس آخرین رویدادها و رخدادهای سیاسی در ایران، منطقه و جهان به بهانه کودتای 28 مرداد می‌شود هفت نکته را به‌روزرسانی و به یک  مسئله اشاره کرد که در زیر می‌خوانید.
1- با آزاد شدن نفتکش ایرانی باید جنگ نفتکش‌ها را خاتمه یافته تلقی کرد. یک‌ بار هم در اوج جنگ تحمیلی، آمریکایی‌ها طعم تلخ جنگ نفتکش‌‌ها را چشیده بودند و یک آتش‌‌بس اعلام نشده در خلیج فارس و دریای عمان برقرار شده بود و دو طرف ماجراجویی در آب‌های جنوبی ایران را برای همیشه خاتمه یافته تلقی کرده بودند. اما اینکه  چرا این تجربه را تکرار کردند باید به حساب بلاهت سیاسی و نظامی آنها گذاشت.
2- خطر جنگ برای همیشه، حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفع شده است. استراتژیست‌‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگونه جنگ با ایران را یک «دام» می‌دانند. چرا که در دریا حرفی برای گفتن ندارند و در خشکی هم زمین‌گیر هستند. پایگاه‌های نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه یک سیبل ثابت برای موشک‌های زمین به زمین، هوا به زمین، دریا به دریا و ... است که در همان دقایق اولیه نبرد تلفات سنگینی به دشمن وارد خواهد شد. ضمن اینکه انواع سامانه‌‌های دفاعی ایران آماده پذیرایی از هرگونه مهمان ناخوانده به هوا، فضا، دریا و خاک ایران می‌باشند. سقوط پهپاد فوق‌پیشرفته آمریکا توسط یک سامانه  ابتدایی دفاعی ایران حداقل این هشدار را به دشمن داده است. لذا گزینه نظامی آمریکایی‌ها نه تنها روی میز نیست حتی اثری از آن در زیر میز هم دیده نمی‌شود.
3- کاهش تدریجی تعهدات برجام آن‌هم در چارچوب برجام هرگونه بهانه‌ای را از آمریکا گرفته است. لذا هر ائتلاف جهانی و منطقه‌ای علیه ایران را از آمریکا سلب کرده. دیپلماسی خارجی آمریکا، امروز فاقد هرگونه اجماع‌سازی علیه ایران است.
4- برخی از کشورهای عربی که بر طبل جنگ با ایران می‌کوبیدند و روی کمک آمریکا و ناتو حساب باز کرده بودند اکنون  می‌بینند آمریکا‌یی‌ها نه تنها قادر به دفاع از آنها نیستند بلکه خودشان هم در دفاع از خود دچار مشکل هستند. 
آنها‌یی‌‌که در کاخ‌‌های شیشه‌ای خود نشسته بودند و گاهی سنگ‌پرانی می‌کردند فهمیده‌اند این سنگ‌ها به‌زودی به شیشه کاخ‌های آنها اصابت خواهد کرد. لذا لحن سیاسی خود را عوض کرده‌اند و محتاط‌تر سخن می‌گویند. ضمن اینکه دُم آنها در تله یمن زیر ضربات موشکی و پهپادی مقاومت یمن گیر کرده است و به دنبال راه فراری از این معرکه  می‌گردند.
5- رژیم صهیونیستی خوب می‌داند اگر کبریتی به انبار باروت غرب آسیا بیفتد اولین آتش‌سوزی مهیب آن در تل‌‌آویو و حیفا و شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشترین قربانی را خواهد گرفت. آنها خط تماس خود با غزه، مرز لبنان و سوریه را گرم و سوزاننده  حس می‌کنند. اگر آمریکا دست به ماجراجویی علیه ایران بزند یا صهیونیست‌ها در این ماجراجویی سهمی داشته باشند، باید فاتحه خود را  قبل از هر تحرک و تحریکی بخوانند. این حقیقت در کنفرانس هرتزلیا امسال به‌خوبی واکاوی شده و به آن واقف هستند.
6- از زمان کاهش تعهدات و ادب کردن دشمنان در دریا چند ماهی می‌گذرد. بیش از این گاهی تهدیدات دریایی برای کشتی‌های تجاری در برخی نقاط دریایی منطقه  و فرامنطقه  گزارش می‌شد اما اخیراً این گزارش‌ها به صفر رسیده این نشان می‌دهد دشمن پیام قرص و محکم  اقتدار ایران را دریافت کرده است.
7- آمریکایی‌ها  امروز روز  بیش از هر زمان به  گفت‌وگو و مذاکره نیاز دارند، پله‌پله هم عقب می‌نشینند و گاهی پیشنهادهای شیرین می‌دهند که حکایت از 
«شیرین عقلی» آنهاست.
شیرین‌ترین پیشنهاد آنها در همین سفر اخیر ظریف به آمریکا بود، وقتی به طور قاطع رد شد. با عصبانیت، تحریم وزیرخارجه ایران را فریاد زدند. آنها فهمیده‌‌اند از تهران یک صدا در منطقه  و جهان شنیده  می‌شود و از این بابت سخت عصبانی هستند. ترامپ نیاز به یک عکس یادگاری پیش از هر توافقی با رئیس جمهور ایران دارد. اگر نشود با وزیرخارجه و اگر هم نشد با یک مقام پایین‌تر! این به آنها آرامش می‌دهد.‌ آنها از قرار گرفتن عکس ظریف در کنار ذوالفقار انقلاب، سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی در وزارت خارجه‌ یکه خوردند و  عجیب بیمنا‌کند.
آنها این پیام را خوب دریافت کرده‌اند که دیپلماسی خارجی نظام  در خدمت راهبرد نظامی انقلاب و راهبرد نظامی انقلاب در کنار دیپلماسی سیاست خارجی است و این دو مقوله  تفکیک ناپذیرند.
اما مسئله‌ای که در پشت این هفت نکته باید کشف کرد، چیست؟
آمریکایی‌ها از هرگونه ضربه نظامی به ایران طی 40 سال گذشته ناامیدند. یک بار همان اوایل انقلاب زمان کارتر آن‌را امتحان کردند . خداوند بزرگ پوزه آنها را در صحرای طبس به خاک مالید. لذا تهاجم سیاسی، فرهنگی و تحریم اقتصادی را در دستور کار قرار دادند. محصول این راهبرد دو جنگ نرم علیه  ملت ایران بود که آن‌هم شکست خورد اما آنها از تداوم نبرد نرم علیه ملت ناامید نیستند.
پایه و مایه اصلی این نبرد،  «فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا» برای تأمین منافع واشنگتن در تهران بود. مدتی در این وادی کار کردند اما نتیجه نگرفتند. بصیرت مردم، فشار از پایین را متوقف کرد. لذا؛ «فشار از بیرون و چانه‌زنی در درون» را در دستور کار قرار دادند. این راهبرد تقریبا اواسط فتنه سال 88 شکل گرفت که نمایندگان جنبش سبز به اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا رفتند و اعلام کردند کاری از ما ساخته نیست شما باید تحریم‌های بی‌سابقه، شکننده و سخت را در دستور کار قرار دهید. البته همین حرف را سرویس‌های امنیتی که آنها را اداره می‌کردند به آنها یاد دادند. چون خود آنها هم به همین فکر افتادند. منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین جدید بدان راهبرد پیوستند و هنوز هم در همین وادی هستند.
دولت و ملت در برابر این راهبرد ایستاده‌اند. امروز رهبری نظام، هوشمندانه  قوا را در یک صف در برابر آمریکا به خط کرده است.
این وسط نفوذی‌ها، نقشه دور زدن تحریم‌ها را به دشمن گزارش می‌کنند  و دست در دست منافقین با راهبرد فشار از بیرون و چانه‌زنی در درون همراهی می‌کنند. دستگاه‌های امنیتی، قضائی و نظارتی باید خیلی مراقبت کنند تا ملت ایران از این گردنه عبور کند.
آنها که با تشدید فشار از بیرون مشغول چانه‌زنی در درون هستند باید حواس خود را جمع کنند سر خود را در این وادی به  توفان خشم ملت به باد ندهند.
دستگاه‌های امنیتی و قضائی خط نفوذ را از لابه‌‌لای همین تئوری «فشار از بیرون و چانه‌زنی در درون» در برخی از احزاب و گروه‌های بی‌ریشه و نیز برخی کارگزاران در دستگاه‌ها می‌‌توانند کشف و خنثی کنند. نباید به دشمن اجازه داد با بازخوانی تاریخ به فکر باز تولید کودتای دیگر باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد

«حمید عاصم» عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن ضمن حمایت از پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: حمله ایران به مواضع صهیونیست‌ها که کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داده بودند، مانند زلزله‌ای بر سردشمن نازل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حمید عاصم»، عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل اقدام ایران در طراحی و اجرای عملیات وعده صادق گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای شرور، پا را از حد خود فراتر رفته و بر این باور بود که جمهوری اسلامی واکنشی نشان نخواهد داد، اما پاسخ ایران که پیش تر هم اعلام شده بود، بسیار محکم‌تر و فراتر از آن چیزی بود که ما و بسیاری از تحلیلگران، سیاستمداران و نظامیان جهان می توانستیم تصور کنیم.

عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن گفت: این پاسخ از نظر قدرتمندی، تعداد موشک ها و پهپادها، تاکتیک های نظامی ایران و خسارات وارده با وجود سیاه نمایی و تلاش صهیونیست ها و آمریکایی ها به منظور انکار خسارات وارده، کاملا برجسته و پرقدرت بود.

وی در ادامه با اشاره به مواضع یکی از تحلیلگران صهیونیست که گفته بود پاسخ ایران به شدت قدرتمندانه بود و اگر مردم از میزان ویرانی‌هایی که در دو پایگاه نظامی اسرائیل به بار آمد اطلاع داشتند، دست کم چهار میلیون صهیونیست فرودگاه بن گوریون را ترک می کردند، این گفته ها را نشان دهنده پاسخ پرقدرت و مؤثر ایران دانست که گامی در جهت تثبیت بازدارندگی ایران برابر رژیم صهیونیستی و همه کشورهای شرور و مستکبر بود.

عاصم با تشریح معادلات حاکم بر منطقه از در دوران حاضر اظهار داشت بدون شک پاسخ نظامی مقتدرانه ایران، منطقه را وارد یک نبرد بزرگ موجودیتی بین کشورهای محور مقاومت و مستکبرانی چون آمریکا، انگلیس، صهیونیست و کشورهای غربی دست نشانده آنها‌ و سازمان‌های عربی و اسلامی کرده است. همانطور که جمال عبدالناصر، رئیس جمهوراسبق مصر هم به این موضوع اشاره کرده بود درگیری بین مسلمانان عرب و رژیم صهیونیستی برسر موجودیت است و نه برسر مرزبندی‌ها. چنان که رویدادهای جاری، درگیری‌های شدید امروز، کشتار دسته جمعی که توسط صهیونیست ها و دشمنان شرور علیه ملت فلسطین انجام می شود و اهداف اعلام شده رژیم صهیونیستی که مورد حمایت شیطان بزرگ آمریکا نیز هست بر این موضوع صحه می گذارند. این مسئله ای است که حضرت امام خمینی (رضوان الله) هم بر آن تاکید داشتند و می فرمودند این جنگی است که سرنوشت رژیم صهیونیستی را در معرض خطر قرار داده است. تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی به ویژه پس از اتحاد کشورهای منطقه دوام نخواهد آورد.

عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن در ادامه سخنان خود افزود: واکنش نظامی ایران، اقدامات یمن، حزب‌الله و مقاومت عراق به خصوص که پس از جنجال های فراوان رژیم صهیونیستی با حمایت نیروهای استکبار، رژیم های دست نشانده عربی و اسلامی حامی عادی سازی رخ داد، تأثیر بسیار مثبتی بر تمام نیروهای محور مقاومت، مجاهدین مناطق اشغالی، سرزمین های فلسطین و توده امت اسلامی گذاشت. روشن است که مجاهدین فلسطینی حیثیت ارتش صهیونیستی را در 16 اکتبر درهم شکستند؛ ارتشی که برخی آن را شکست ناپذیر توصیف کرده بودند. دشمن صهیونیستی امروز به معنای واقعی کلمه ضعیف‌تر از لانه عنکبوت است و قادر به مقابله نیست و از ارتشی که خود تهاجم را آغاز می کرد، به ارتشی تبدیل شده که به دنبال پاسخ و مقابله به مثل است و به لاک دفاعی فرو رفته است. این یک تحول بزرگ و بی‌سابقه است که پیامدهایی در پی خواهد داشت.

حمید عاصم در بخش پایانی صحبت های خود پیامد عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در قلب رژیم صهیونیستی را اینگونه توصیف کرد و گفت: عملیات نظامی ایران یک اقدام واقعی، محوری و مهم در مسیر تحقق آزادی فلسطین بود؛ زیرا ناتوانی صهیونیست‌ها و همچنین ضعف آمریکا و ناتوانی تمامی دولت‌های شرور را درمواجهه با محور مقاومت آشکار ساخت. علاوه بر این، عملیات وعده صادق، مواضع برخی از کشورهایی که در پشت پرده از این رژیم حمایت می کردند و عملا با همکاری رژیم صهیونیستی برای سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای ایران تلاش می‌کردند را نمایان ساخت. از جمله دیگر دستاوردهای پنهان این عملیات آن بود که تعداد پایگاه های غربی موجود در خاک سرزمین‌های اشغالی - به خصوص پایگاه های آمریکا، انگلیس و فرانسه - که با اسرائیل در مقابله با موشک ها و پهپادهای ایرانی مشارکت داشتند مشخص شد؛ اما در نهایت هیچکدام از این کشورها نتوانستند از دستیابی به اهدافی که با واکنش نظامی عظیم جمهوری اسلامی به دست آمده بودند، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • ۱۲ نکته مهم درباره عملیات وعده صادق/ تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!
  • در عملیات وعده صادق رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد