Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: به منظور کاهش خسارات آفات و امراض، حفظ سلامت محصولات باغی و پیشگیری از مصرف سموم دفع آفات سعی کردیم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات باغی گام برداریم. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا، با اشاره به محصول انار شهرضا اظهار داشت: کارشناسان باغبانی اداره تولیدات گیاهی از محل‌های کاشت انار رقم واندرفول در باغات شهرستان بازدید کردند تا وضعیت این رقم پر محصول را در شرایط شهرستان بررسی و  نتایج را برای بررسی به سازمان جهاد کشاورزی منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انار رقم واندرفول یکی از ارقام معروف و شناخته شده در دنیا است که از کیفیت و باردهی مطلوبی برخوردار است، افزود: به منظور بررسی سازگاری این رقم با اقلیم شهرضا در بهار 97 در دو منطقه مهیار و چغاد به تعداد کم کشت شده است و در صورت سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان شهرضا نسبت به توصیه کشت و توسعه آن اقدام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به تولید سالانه 20 هزار تن انار در شهرستان شهرضا بیان کرد: قسمت قابل توجهی از این محصول ارزش صادراتی دارد.

وی بیان کرد: به منظور کاهش خسارات آفات و امراض، حفظ سلامت محصولات باغی و پیشگیری از مصرف سموم دفع آفات سعی کردیم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و با تحریک مکانیسم‌های دفاعی گیاه و همزمان تقویت آن با استفاده از کودهای ریزمغذی با کنترل فیزیکی آفات و حفظ و سلامت محصول در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات باغی گام برداریم.

شکوفه‌های زیبای نارنجی درختان انار در زنجان +تصاویرآب به بزرگترین انارستان متمرکز کشور رسید؛ آبیاری 300 هکتار از باغات سیل‌زدهبرداشت انار در انارستان کوهدشت به‌روایت تصویر

باقری با بیان اینکه بیش از 30 درصد از محصول باغات انار شهرستان شهرضا در سال، به علت آفت کرم گلوگاه از چرخه فروش و فرآوری خارج می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل متخصصان علوم گیاهی و مشارکت و همکاری باغداران خسارت این آفت را در آینده‌ای نزدیک در باغات به کمتر از 10 درصد کاهش داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تشکیل شرکت تعاونی انارکاران شهرضا گفت: با توجه به ضرورت وجود یک تشکل قوی در رابطه با باغداران و تولیدکنندگان انار در شهرضا جلسه‌ای با حضور باغداران عمده و پیشرو شهرستان شهرضا برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان تعاون روستایی شهرضا تشکیل شد، پس از ارائه دیدگاه‌ها و بحث و تبادل نظر، هیئت مؤسس این شرکت انتخاب و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به انجام مراحل اداری و تاسیس شرکت اقدام شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زارچ: دوره آموزشی مدیریت آفات پسته با حضور عسگری به عنوان مدرس و جمعی از بهره برداران در چرخاب کهنه شهرستان زارچ برگزار شد.

 

 باتوجه به نصب تله فرمونی چوبخوار جهت ردیابی و پایش تله‌ها به صورت هفتگی و تشخیص زمان پیک آفت و بازدید‌های میدانی توسط کارشناسان تولیدات گیاهی و مشاهده آفات پسته در این راستا دوره آموزشی مدیریت آفات پسته برگزار شد.

 

در این کلاس که با استقبال باغداران همراه بود، راهکار‌های تشخیص، پایش و مدیریت آفات مهم پسته از جمله چوبخوار، سنک، گوموزو... ارائه شد، همچنین، توصیه‌های کاربردی برای اعمال مدیریت یکپارچه آفات با استفاده از روش‌های زراعی و شیمیایی و نکاتی در مورد تغذیه به باغداران ارائه گردید.

 

هادی کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ اظهار کرد: این اقدامات در راستای حمایت از باغداران و افزایش تولید پایدار محصول پسته در این منطقه صورت گرفته است، امیدواریم با همکاری باغداران و اجرای به‌موقع اقدامات مدیریتی، بتوانیم از خسارات ناشی از آفات پسته جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند