Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@02:29:58 GMT

وزیرخزانه‌داری آرژانتین استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۳۶۵

با تشدید بحران اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، وزیر خزانه‌داری آرژانتین از سمتش استعفا کرد. ناطقان: به نقل از رویترز، نیکلاس دیخونه با ارسال نامه‌ای از سمت خود استعفا کرد و خواهان نوسازی کامل تیم اقتصادی دولت برای غلبه بر بحران اقتصادی کنونی شد. وی در نامه خود به مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین نوشته است که هر کاری از دستش بر می‌آمده انجام داده تا مخارج دولتی و بودجه را به بهترین شکل مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خزانه‌داری آمریکا در نامه خود نوشته است که بدون شک همه اعضای دولت تصمیمات اشتباهی گرفته اند و مسئولیت آن را می‌پذیرند. آن ها باید هرکاری می‌توانند انجام دهند تا اشتباهات خود را جبران کنند. دیخونه افزوده است که پس از گوش کردن به مردم این تصمیم را گرفته است.

آرژانتین از سال ۲۰۱۵ برای نجات خود از ورطه نابودی دست به دامن صندوق بین المللی پول شد. دولت ماکری برای تداوم دریافت کمک از صندوق بین المللی پول مجبور به انجام اصلاحات اقتصادی گسترده و اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی شده که همین مساله باعث کاهش محبوبیت چشمگیر آن شده است.

نرخ تورم آرژانیتن در حال حاضر ۲۲ درصد است که با وجود کاهش محسوس در مقایسه با قبل، هنوز هم یکی از بالاترین نرخ های تورم جهان محسوب می‌شود. طبق آمارهای رسمی منتشرشده، اکنون بیش از نیمی از مردم این کشور در فقر زندگی می‌کنند.

رئیس جمهور آرژانتین بااستعفای وزیر خزانه داری خود موافقت و هرنان لاسنزا، وزیر اقتصاد ایالت بوینس آیرس را جایگزین وی کرده است. در طول هفته های اخیر ارزش پزوی آرژانیتن با سقوط آزاد مواجه شده است و تنها در روز بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری که با شکست دولت فعلی همراه شد، ارزش پزو تنها در یک روز ۱۵ درصد و بورس این کشور حدود ۳۰ درصد ریزش کردند.

در هفته ای که گذشت ارزش پزو در برابر دلار ۲۱ درصد کاهش یافت و موسسات رتبه بندی "فیچ" و "اس اند پی" نیز رتبه اعتباری و بدهی این کشور را شدیدا کاهش دادند. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر خزانه داری ، آرژانتین ، استعفا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر خزانه داری آرژانتین استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران! کد خبر 847048 برچسب‌ها ایران و اسرائیل آرژانتین خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر