Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: باغ وحش مشهد مجوز فعالیت ندارد و از پارسال نیز مشکلات متعددی در این مجموعه بروز کرده است.

او تصریح کرد: پیش از این به مدیریت این باغ وحش یک سال مهلت برای اعمال استاندارد‌ها و آئین نامه‌های سازمان محیط زیست داده شد، اما در این مدت همچنان شاهد تداوم نواقص و مشکلات در باغ وحش مشهد بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشتر بخوانید:ورود دادستانی خراسان رضوی به ماجرای مرگ مشکوک ۷ توله ببر
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ماهیت مشکلات، نواقص و کاستی‌های موجود در باغ وحش مشهد را مدیریتی و مرتبط با استاندارد‌ها و نیازمند پاسخگویی در قبال سهل انگاری‌های رخ داده بیان کرد و گفت: بر این اساس از دادستان مرکز خراسان رضوی درخواست شد تا بدون ارائه مهلت و فرصت بیشتر، باغ وحش مشهد مجموعه بلافاصله تعطیل شود.

فرزاد بهشتی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در خصوص آخرین وضعیت موضوع باغ وحش مشهد و مرگ مشکوک چهار قلاده توله ببر در آن گفت: در نشست دیروز با مدیران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مقرر شد این سازمان مهلتی چند ماهه و متناسب را برای رفع نواقص فنی باغ وحش مشهد به دادستانی اعلام کند.

او تصریح کرد: بر این اساس مهلتی متناسب به مدیریت باغ وحش مشهد برای رفع نواقص فنی داده می‌شود، اما در صورتی که در مهلت مقرر رفع نشوند، برخورد قانونی نسبت به آن صورت خواهد گرفت.

بهشتی ادامه داد: اگر نتایج کمیته حقیقت یاب از عمدی بودن وقعه رخ داده حکایت داشته باشد برخورد با مجرمان آن بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: تهیه گزارش و برگزاری نشست با برخی سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور محیط زیست و تحقیقات ادامه دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت:چنانچه مدیران باغ وحش مشهد مطابق برنامه زمانبندی اقدام به رفع نواقص فنی کنند موضوع پلمپ آن از دستور خارج می‌شود؛ در غیر این صورت ممکن است باغ وحش بطور کلی تعطیل شود.

بهشتی افزود: در این چارچوب تاکنون با مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و رئیس اداره حیات وحش آن گفتگو و مدیر باغ وحش مشهد نیز به دادسرا احضار شده اند و روند تکمیل تحقیقات ادامه دارد.
باغ وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد مستقر شد.

این مکان به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران دارای بیشترین گونه‌های جانوری است که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره کرد.

۱۰۷ گونه شامل ۶۴ گونه بومی، ۴۳ گونه غیربومی و ۶۸۰ نمونه جانوری شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست هم اینک در باغ وحش مشهد نگهداری می‌شوند.   منبع: ایرنا

انتهای پیام// ز.‌ی درخواست تعطیلی باغ وحش مشهد بدون اراه مهلت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ وحش مشهد حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی دبیر علمی سومین دوره زیست عفیفانه گفت: این طرح به همت معاونت آموزش زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت آموزش و پرورش با حضور ۲۰۴ معلم، از استان‌های تهران، همدان، گیلان، گلستان و البرز برگزار شده است. سمانه امینی با اشاره به بخش‌های آموزشی این دوره افزود: کلاس‌های فرزندپروری، رسانه و نوجوان، پند بیهوده و برادران دروغین توسط اساتید دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و محققان بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی آموزش داده می‌شود.  وی گفت: دوره اول و دوم این طرح، مرداد و آبان ماه با حضور ۲۰۰ نفر برگزار شده بود.

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟