Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، با بیان اینکه در زمینه معرفی ظرفیت های گردشگری استان کرمان بسیار ضعیف هستیم، گفت: موضوع معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری صرفا بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و لازم است دیگردستگاه های اجرایی وحتی بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ صبح امروز فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست مشترک با مدیران تشکل های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی استان کرمان به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در حمایت از مرمت و احیا بناها و بافت‌های فرهنگی این استان اشاره و اظهارکرد: تعامل دستگاه ها و مدیریت یکپارچه در بافت های تاریخی به حفظ و بهره برداری بهتراز آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه صنعت گردشگری برعهده سازمان و یا دستگاه خاصی نیست و باید تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرایی در این حوزه فعال تر عمل کنند تا شاهد رونق اقتصادی استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه باید دیدگاه ها نسبت به حوزه میراث فرهنگی تغییر کند، تصریح کرد: استان کرمان دارای ظرفیت های تاریخی وگردشگری فراوانی است که متاسفانه بسیاری از آنها بالقوه مانده و بالفعل نشده اند ازاین رو برای رسیدن به توسعه پایدار در صنعت گردشگری، باید توسعه زیرساخت ها گردشگری از جمله اطلاع رسانی و تبلیغات را در اولویت کار قرار دهیم.

فعالی با بیان اینکه در زمینه معرفی ظرفیت های گردشگری استان کرمان بسیار ضعیف هستیم، عنوان کرد: موضوع معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری صرفا بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و لازم است دیگردستگاه های اجرایی وحتی بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.
پیمانه پرناک افزود: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.
وی گفت: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.
پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی