Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:09:26 GMT

میزان تولید بادام زمینی در گیلان ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۶۲۸

میزان تولید بادام زمینی در گیلان ۱۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز روند برداشت محصول بادام زمینی در این استان خبر داد و گفت: به علت شرایط مناسب آب و هوایی تولید امسال بادام زمینی حدود ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

علی درجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، نقش و جایگاه بسیار ویژه استان گیلان در بخش تولید محصول بادام زمینی در سطح کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی تولید امسال محصول بادام زمینی در استان گیلان افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان آغاز فرآیند برداشت بادام زمینی در این استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برداشت محصول بادام زمینی از سطح 3 هزار هکتار زمین کشاورزی استان گیلان آغاز شده ‌و امیدواریم امسال در مقایسه با سنوات گذشته محصول خوب و باکیفیتی برداشت شود.

درجانی با بیان اینکه هم‌اینک چیزی در حدود 5 هزار بادام‌کار در سطح استان گیلان به امر تولید این محصول مشغول هستند تصریح کرد: انتظار داریم بادام‌کاران گیلانی تا پایان شهریور چیزی در حدود 11 هزار و 500 تن پیله خشک بادام زمینی را از سطح باغات خود برداشت و به بازارهای مصرف عرضه کنند.

گیلان| 90 درصد بادام زمینی کشور در آستانه‌اشرفیه تولید می‌شودصنایع تبدیلی بادام زمینی در گیلان توسعه می‌یابد

وی ارزش این مقدار بادام زمینی برداشت شده را بیش از 200 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر چیزی در حدود 90 درصد بادام زمینی گیلان در شرق این استان و توسط بادام‌کاران شهرستان آستانه اشرفیه تولید و روانه بازار می‌شود که این موضوع از اهمیت فراوان این منطقه حکایت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان شرایط مساعد کاشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خاک حاصلخیز آبرفتی رودخانه سفیدرود از جمله ویژگی‌هایی است که آستانه اشرفیه را به عنوان مهم‌ترین قطب و مرکز تولید بادام زمینی در سطح گیلان مطرح کرده است.

درجانی با بیان اینکه محصول بادام زمینی علاوه بر منطقه آستانه اشرفیه به صورت پراکنده در سایر مناطق استان گیلان نظیر لشت نشا، تالش، انزلی و رودبار هم کشت می‌شود اظهار داشت: توسعه واحدهای فرآوری محصول بادام زمینی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.

وی از وجود 2 کارخانه و واحد صنعتی فرآوری بادام زمینی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: هم‌اینک عمل خشک کردن و فرآوری محصول بادام زمینی بیشتر در واحد‌های سنتی انجام می‌گیرد از طرفی دیگر این محصول علاوه بر مصرف در گیلان به عنوان سوغات به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مخاطبان رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما با حضور در استدیوی شبکه خبر در خصوص چگونگی نظر سنجی‌ها گفت: ما در مرکز تحقیقات صدا و سیما بر اساس ماموریت سازمانی تعریف شده به صورت معمول در طول سال هر دو هفته یک بار میزان مخاطب سریال‌هایی که روی آنتن است، می‌سنجیم، و تقریبا هر ماه برنامه‌های شاخصی که از تک تک شبکه‌ها در حال پخش است میزان مخاطب را می‌سنجیم و به صورت فصلی نظر سنجی‌هایی تحت عنوان پیامگیران، کلیت میزان مخاطب رسانه ملی و شبکه‌های مختلف را می‌سنجیم.
وی افزود: به دو شکل نظر سنجی انجام می‌شود؛ نظر سنجی به صورت تلفنی که براساس استاندارد‌های جهانی با یک نمونه آماری تقریبا هزار نفره به صورت تصادفی از سراسر کشور با تماس با شماره‌های ثابت و موبایل­ تماس می‌گیریم، به صورت میدانی هم که به شکل درب منازل است؛ پرسشگران ما در تهران و مراکز استان بر اساس بلوک بندی‌هایی که وجود دارد بر اساس علوم آماری مراجعه می‌کنند به درب منازل شهروندان و میزان مخاطب برنامه‌های صدا و سیما را می‌سنجیم.
وی ادامه داد: البته وقتی که می‌گوییم ۷۰ درصد مخاطبان بیننده تولیدات رسانه ملی هستند به این معنا نیست که همه آنها بیننده تلویزیون هستند چرا که مخاطبان برخی این برنامه‌ها را از طریق تلویزیون برخی از طریق تلوبیون و برخی از طریق پلتفورم‌ها و برخی از طریق فضای مجازی بیننده برنامه‌های رسانه ملی هستند.
شاکری نژاد در خصوص نتایج این نظرسنجی‌ها هم گفت: ما کلیت مخاطبی که در نوروز و رمضان داشتیم در مدت مشابه سال قبل ما با یک افزایش ۸ درصدی نسبت به سال قبل در میزان مخاطبان رسانه ملی مواجه هستیم، پربیننده‌ترین سریال ما در ایام نوروز و رمضان که پخش آن ادامه دارد سریال «نون خ ۵» با ۴۱ و نیم درصد میزان مخاطب است. (نظرسنجی‌های ما هر دو هفته یک بار انجام می‌شود و به همین دلیل آمار متغیر است و ملاک آخرین نظر سنجی است)
رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما افزود:پر مخاطب‌ترین سریال نوروزی و ماه رمضانی رسانه ملی سریال «نون خ» در اولین نظر سنجی ۴۱/۵ درصد مخاطب داشت در حالی «نون خ ۴» که سال گذشته پخش شد در اولین نظر سنجی ۳۱ و چهار دهم درصد مخاطب داشته و در نظر سنجی پایانی (بعد از سه نظر سنجی) «نون خ ۴» به ۴۰/۹ درصد رسید، در حالی که «نون خ ۵» در اولین نظر سنجی ۴۱/۵ درصد مخاطب دارد، سریال «زیرخاکی ۴» ۲۴/۹ درصد مخاطب داشته، بعد از آن سریال «هفت سر اژدها» که در سومین نظر سنجی ۲۲/۵ درصد و بعد سریال «رستگاری» که در سومین نظر سنجی ۱۵/۵ درصد مخاطب داشته است.
وی در پایان گفت: ما در تمام ویژه برنامه‌های رمضانی نسبت به سال قبل افزایش مخاطب داشتیم به جز در ویژه برنامه‌های شب قدر، البته که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم به این دلیل که خیلی از مردم به دلیل این که لیالی قدر در ایام تعطیلات نوروز واقع شده بود و فرصت کافی برای حضور در محافل و مساجد و هیات‌هایی که مراسم شب قدر برگزار می‌شد، داشتند استقبال از این مراسم در تلویزیون کمتر بود که البته طبیعی و مطلوب هم هست؛ دو سال قبل که کرونا بود و مردم نمی‌توانستند در مراسم و در مساجد حضور داشته باشند به همین دلیل با برنامه‌های شب قدر تلویزیون مراسم احیا را برگزار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهمیت استراتژیک گندم
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت