Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  گروه طالبان‌ اعلام کرد که کشته شدن برادر رهبر این‌گروه در انفجار اخیر در شهر کویته پاکستان هیچ تاثیری بر روند مذاکرات صلح افغانستان نخواهد گذاشت.

رسانه های پاکستانی روز یکشنبه به نقل از منابع غربی گزارش دادند: یک مقام طالبان با اشاره به تداوم مذاکرات با آمریکا گفت‌ که به اهداف خود بسیار نزدیک شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طالبان کشته شدن رهبران خود را هرگز به معنای بن بست در تلاش‌ها در مسیر صلح نمی داند و اگر دیگران چنین فکری می‌کنند، دچار اشتباه هستند.

در این گزارش به‌نقل از یک مقام دفتر سیاسی طالبان در دوحه آمده است: همه چیز برای یک پایان مفید و سازنده مذاکرات صلح فراهم شده است.

وی بدون‌ اشاره ای به زمان نهایی پایان مذاکرات با طرف آمریکایی، اظهار داشت: بسیاری از مسائل حل شده و اندکی از آن باقی مانده است.

به نوشته ایرنا، گفتنی است که روز جمعه گذشته حافظ احمدالله آخوندزاده، برادر رهبر طالبان افغانستان در پی وقوع انفجار بمب در شهر کویته واقع در جنوب غرب پاکستان کشته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذرگاه تورخم مسدود شد

مقام‌های محلی طالبان در ننگرهار می‌گویند که پاکستان بار دیگر گذرگاه تورخم را به روی بیماران افغان که ویزه ندارند و در افغانستان درمان نمی‌شوند، مسدود کرده است.

قریشی بدلون، آمر اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار می‌گوید که این گذرگاه حوالی ساعت ۷:۰۰ دوشنبه‌شب، ۲۷ حمل از سوی پاکستانی‌ها مسدود شده است.

او اضافه کرده است که هنوز دلیل مسدودشدن گذرگاه تورخم توسط پاکستان روشن نیست.

با این حال، مقام‌های پاکستانی به طالبان در تورخم گفته‌اند که دیگر بیماران افغان را بدون ویزه اجازه نمی‌دهند.

براساس توافق طالبان و طرف پاکستانی، به بیمارانی که در افغانستان قابل درمان نبودند، جواز حضور برای درمان به این کشور داده می‌شد.

این در حالی است که در ماه حوت سال گذشته نیز گذرگاه تورخم به روی بیماران افغان که ویزه نداشتند، مسدود شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان
  • ده کشته براثر حوادث ناشی از باران‌های شدید در افغانستان
  • طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس