Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز، یک بررسی جدید که توسط پژوهشگران آمریکایی صورت گرفته نشان می دهد حشرات موذی با کمک به نابودی درختان باعث عدم جذب مقدار زیادی دی اکسیدکربن هوا شده و روند گرمایش زمین را تسریع می کنند.

مقدار آسیب وارد شده به درختان توسط حشرات و به دنبال ابتلای آنها به بیماری های گوناگون تا بدان حد است که هر سال موجب انتشار ۶ میلیون تن گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار انتشار گاز دی اکسیدکربن معادل مقدار گازهای گلخانه ای است که هر سال توسط ۴.۴ میلیون خودرو در آمریکا تولید می شود.

انتشار نتایج این پژوهش توسط دانشگاه Purdue موجب شگفتی و نگرانی شده و محققان در مورد افزایش گونه های برخی حشرات که بر سر راه حرکت خود و طی مدت زمان زندگی تقریبا به هر گیاه و درختی بر سر راهشان آسیب زده و آنها را از بین می برند، هشدار داده اند.

یکی از این حشرات که در سال ۲۰۰۲ برای اولین بار شناسایی شد، سوسک جواهر سبز نام دارد که تا به امروز صدها میلیون درخت را در آمریکا نابود کرده است.

کد خبر 4695361

منبع: مهر

کلیدواژه: سوسک ها گرمایش زمین جنگل فناوری نانو نوآوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی ماهواره شرکت هواوی فناوری فضایی گوشی هوشمند ناسا تولید صندوق نوآوری و شکوفایی دارو صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دانشمندان در سنگاپور یک لشکر سوسک سایبورگ را که از راه دور کنترل می‌شدند در ناحیه‌ای بیابانی رها کردند تا چنین گروهی را برای ماموریت‌های جست‌و‌جو و نجات در آینده آزمایش کنند.

به گزارش فرارو، یافته‌های این پژوهش که هنوز داوری علمی دقیق نشده است، نشان داد که می‌توان ۲۰ سوسک هیسینگ ماداگاسکار را در حالی که کوله‌های رایانه‌ای کوچکی بر پشت دارند به‌صورت گروهی واحد روی تپه‌ای شنی هدایت کرد.

این سوسک‌های سایبورگ سوسک‌های زنده حامل فناوری‌اند که دانشمندان با استفاده از آن می‌توانند کنترلشان کنند.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور توانستند فرمان‌ها را به سوسک‌ها منتقل کنند، و به آن‌ها بگویند از کدام سمت بروند.

این فرمان‌ها از کوله‌پشتی‌ها و طریق الکترود‌هایی که در دو طرف اندام‌های حسی سوسک‌ها قرار داشتند، به اندام‌های حسی حشرات منتقل می‌شدند.

در حالی که دانشمندان می‌توانستند سوسک‌ها را به سمت چپ یا راست حرکت دهند، سوسک‌ها خودشان نیز می‌توانستند به روال معمول راهشان را پیدا کنند و موانع را دور بزنند.

پژوهشگران همچنین چند مورد مستند ثبت کردند سوسک‌هایی که اتفاقی به پشت می‌افتادند با کمک بقیه برگردانده می‌شدند تا روی پاهایشان بایستند.

در حالی که دانشمندان تاکنون تبدیل حشرات به موجودات سایبورگ را به‌صورت مستند و گسترده نشان داده‌اند، نمایش رفتار گروهی چنین سامانه‌های چند -‌سایبورگی دشوار بوده است.

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است