Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@12:30:21 GMT

شهریور؛پرتلفات‌ترین ماه تصادفات درسال

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۷۵۵

بر اساس آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است به نحوی که در ۱۰ سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۹۲ نفر تنها در ماه شهریور جان خود را از دست داده اند.  ناطقان: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به افزایش حجم سفر‌ها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده‌های کشور، آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز در این ماه افزایش می‌یابد، آنچنان که در ماه‌های شهریور ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷) ۱۹ هزار و ۹۹۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از کل تلفات رانندگی این سال‌ها را در برمی گیرد.

مطابق آمار‌های موجود، در میان ماه‌های شهریور ۱۰ سال اخیر، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۳۸۹ با دو هزار و ۴۴۹ نفر و کمترین آن در سال ۱۳۹۵ با یکهزار و ۷۱۱ نفر گزارش شده است.

بر اساس این آمار هر چند از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۵ به طور تقریبی شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در شهریور بودیم؛ اما متاسفانه این آمار طی دو سال اخیر با افزایش مواجه بوده و رقم تلفات در شهریور ماه سال گذشته به یکهزار و ۸۶۳ کشته رسیده است.

مرگ روزانه ۶۰ نفر در تصادفات شهریور سال گذشته

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که میانگین مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی شهریور ماه از ایام نوروز نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در سال گذشته (۱۳۹۷)، یکهزار و ۱۰۹ نفر در حوادث رانندگی نوروز جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۵۵.۴ نفر گزارش شده؛ این در حالی است که آمار تلفات شهریور ماه همان سال یکهزار و ۸۶۳ نفر یعنی روزانه ۶۰ نفر بوده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

بنا به آنچه آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و به دنبال آن پرتلفات‌ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در ۱۰ سال گذشته ثابت بوده است. این ماه همواره رقم قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد و تعداد تلفات آن بیش از ماه‌های دیگر سال است.

بر همین اساس با توجه به نزدیک بودن ماه شهریور و تعطیلات نیمه دوم این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان عزیز توصیه می‌کند در صورت سفر حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود با توجه به پیش بینی ترافیک پرحجم در جاده ها، از هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: شهریور ، پرتللفات ترین ماه ، تصادفات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شهریور تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش تصادفات رانندگی به دلیل خرابی جاده های کرمانشاه به نهاوند و همدان به اسدآباد

تین نیوز

تعدادی از فعالان بخش حمل و نقل مسافری و رانندگان سواری کرایه بین شهری خواستار آسفالت و خط کشی و نصب تابلو در محور کرمانشاه به نهاوند و بهبود وضعیت آسفالت جاده همدان به اسدآباد شدند.

به گزارش تین نیوز، یک راننده سواری بین شهری که مدت ۲۵ سال در محور کرمانشاه به نهاوند مشغول فعالیت و جابجایی مسافران است، در این مورد گفت: 25 سال است که از سه راهی کنگاور به طرف نهاوند جاده به صورت دو طرفه و بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: جاده کنگاور به نهاوند فاقد هر نوع علائم و خط‌کشی و حتی در شب های بارانی آنقدر وضع کناره های جاده نامشخص است که لحظه احتمال تصادف وجود دارد.

این راننده سواری بین شهری مدعی شد: که در دولت قبل دستور داده شد جاده کلا آسفالت و بازسازی شود اما متاسفانه مسئولان دو استان همدان و کرمانشاه به جای آسفالت و بازسازی جاده مذکور، اقدام به پر کردن چاله ها با فرغون می‌ کردند آن هم در زمان اربعین چون از این مسیر زائران به طرف مرز تردد می کنند.

وی ادامه داد: ما رانندگان بین شهری در بخش بار و مسافر از مسئولان با وجدان تقاضا داریم اقدامات مربوط به آسفالت و خط کشی و نصب تابلو و ...را در محور کنگاور نهاوند در دستور کار خود قرار دهند.

به دنبال اظهارات این فعال بخش مسافری، یکی دیگر از رانندگان سواری بین شهری نیز در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: جاده همدان به اسدآباد و گردنه معروف آن نیز دست کمی از جاده مال رو ندارد.

وی افزود: شرایط جاده مذکور به گونه ای است که ظرف مدت کوتاهی یک خودروی صفر تبدیل به خودروی اسقاطی می شود.

این راننده بخش مسافری جاده ای ادامه داد: به دلیل خرابی بیش از حد جاده همدان به اسدآباد، خودروها در این جاده به صورت مارپیچ حرکت می کنند که همین امر احتمال تصادفات رانندگی را افزایش می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  • ◄ افزایش تصادفات رانندگی به دلیل خرابی جاده های کرمانشاه به نهاوند و همدان به اسدآباد
  • نوگواهینامه ها نقش کمتری در تصادفات دارند!
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف/ نوگواهینامه‌ها نقش کمتری در تصادفات دارند
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم / دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند