Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عطا فیروزی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری بیست‌ویکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق در باره مباحث مورد بحث در این کنگره اظهار کرد: فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب از جمله بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق در بزرگسالان است که در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب

وی بیان کرد: از جمله علائم فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب در کودکان می‌توان به نارسایی قلب و در بزرگسالان به درد قفسه سینه و تنگی نفس اشاره کرد، این عارضه علائمی شبیه سکته قلبی را به همراه دارد، فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب عارضه‌ای چندان شایع نیست، ولی عوارضی زیاد را می‌تواند به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: درد در این قسمت‌های بدن نشانه بیماری قلبی است!

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در گذشته برای درمان فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب از روش جراحی باز استفاده می‌شد که این روش خطر‌هایی زیاد را به همراه داشت، ولی در سال‌های اخیر این عارضه به کمک روش اینترونشن (نیمه تهاجمی) و غیرجراحی درمان می‌شود.

فیروزی تأکید کرد: در ایران تجربه‌هایی بسیار خوب در روش‌های غیرجراحی و اینترونشن قلب و عروق وجود دارد، در بیست‌ویکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق هم جدیدترین دستاورد‌ها در این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد و پزشکان و متخصصان تجربیات خود را در این زمینه با هم به اشتراک می‌گذارند ما در این کنگره به تبادل نظر در باره وضعیت درمانی برخی بیماران حاد هم می‌پردازیم.


وی تصریح کرد: فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب شیوعی بالا ندارد، ولی افراد در سنین جوانی به آن دچار می‌شوند که خوشبختانه اگر درمان به خوبی صورت گیرد، بیمار عمری طبیعی دارد.

فیروزی یادآوری کرد: امروزه استفاده از روش‌های غیرجراحی اغلب با موفقیت همراه بوده و احتمال مرگ‌ومیر بیماران در این روش بسیار کمتر از روش‌های جراحی باز است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان لنده گفت: کار نصب تمثال شهدا در بلوارهای ورودی شهر به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، روح‌الله ویسی پور، عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه نصب تمثال شهدا در معابر شهر لنده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق وعده‌ای که به مردم و خانواده‌های معظم شهدای شهرستان لنده برای نصب تابلو تمثال شهدا داده بودیم این مهم امروز تحقق پیدا کرده‌است.

وی افزود: این تابلوها از جنس فلز و کوره پخت هستند که در تمامی شرایط آب‌وهوایی مقاوم هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: علاوه بر نصب تابلو شهدا در ورودی شهر بحث تابلوهای کوچک شهدا در بلوارها نیز به همت کنگره شهدای استان آماده و به‌زودی در این بلوارها نیز نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات و جلسات کمیته‌های مختلف اجلاسیه شهدای شهرستان و کنگره شهدای استان نیز در حال اجرا هستند.

ویسی‌پور خاطرنشان کرد: در بحث نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهر ستاد کنگره شهدای استان، اداره برق، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنیادشهید و فرمانداری همکاری و همراهی لازم را داشتند.

کد خبر 745561

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد