Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ذو الحواری، رئیس نظام دامپزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، گفت:۳۰۰ ناظر بهداشتی برفعالیت حدود ۵۰۰ رستوران ومراکز طبخ غذا در استان نظارت دارند.

او با بیان اینکه امنیت غذایی به نظارت دقیق مسولان فنی بهداشتی و ناظرین دامپزشکی بستگی دارد، افزود: دامپزشک نقش مهمی در سلامت غذا دارد و حضور این ناظران در مکان‌های عرضه و طبخ موادخامی دامی ضزوری است که سازمان دامپزشکی با جدیت این موضوع را پیگری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان به اینکه رستوران‌های استان همدان امن‌ترین رستوران‌های ایران هستند گفت:نظارت دامپزشکی استان همدان بر رستوران‌ها و مواد خام دامی از طریق ناظران مسول فنی و بهداشتی است که به صورت مستمر در رستوران‌ها وفست فود‌ها انجام می‌شود .

ذو الحواری اظهار داشت:حضور گردشگران در استان همدان نظارت بر مواد خام دامی بیشتر تشدید شده است.

قیطران فر، کارشناس آزمایشگاه دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تمامی مواد پروتینی گوشت و مرغ زیر نظر مسول فنی وارد رستوران‌ها می‌شود گفت:در صورتی که مسول فنی تخلفات رستوران‌ها و مراکز عرضه گوشت ومرغ را گزارش نکند براساس آیین نامه دامپزشکی با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/م

رستوران‌های استان همدان یکی از امن‌ترین رستوران‌های کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند

بر اساس یک تحلیل جدید گالوپ با عنوان «ایالات متحده: رهبر یا بازنده در جی ۷؟» مشخص شد از هر ۴ آمریکایی یک نفر (۲۶ درصد) در ۱۲ ماه گذشته مواقعی وجود داشته که پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیاز نداشته است.

در کانادا، نرخ افرادی که برای تهیه غذا در همان بازه زمانی با مشکل مواجه بودند ۱۷ درصد بود، در حالی که در فرانسه به ۱۵ درصد و در ایتالیا ۱۴ درصد کاهش یافت. حدود ۱۳ درصد از آلمانی‌ها در مقاطعی در سال گذشته قادر به تهیه غذای کافی نبودند، در مقابل ۹ درصد در انگلیس و ۸ درصد در ژاپن با مشکل ناتوانی برای تهیه غذا مواجه بوده اند.

ایالات متحده از سال ۲۰۰۹ هر سال به دلیل ناتوانی مردمش در تهیه غذا در مقاطعی از زمان‌ها در صدر کشور‌های گروه G۷ بوده است، داده‌های سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌های در حال مبارزه با بحران غذا در حال افزایش است. این روند در دولت جو بایدن بیش از هر زمانن دیگری است

بندیکت ویگرز، مشاور تحلیلی جهانی در گالوپ، به نیوزویک گفت: از زمانی که گالوپ این معیار را در سال ۲۰۰۶ پیگیری کرد ناتوانی در تهیه غذا در ایالات متحده هرگز بالاتر از سال ۲۰۲۳ نبوده است. تورم قیمت در ایالات متحده که در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و در سال گذشته همچنان بالا بود.

نتایج نظرسنجی گالوپ مبتنی بر مصاحبه‌های تلفنی و اینترنتی است که در طول سال ۲۰۲۳ با نمونه‌های تصادفی از ۱۰۰۰ بزرگسال ۱۵ ساله و بالاتر ساکن هر یک از هفت کشور G۷ انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند