Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@21:44:28 GMT

ریچارد ویلیامز درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۹۵۷

ریچارد ویلیامز درگذشت

ساعت 24-ریچارد ویلیامز انیماتور برجسته که بیش از همه برای ساخت انیمیشن «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» شناخته می‌شد در ۸۶ سالگی درگذشت.

 ریچارد ویلیامز انیماتور، کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و آموزگار برجسته‌ای که برای آثارش ۳ جایزه اسکار و ۳ جایزه بفتا و بیش از ۲۵۰ جایزه بین‌المللی را در کارنامه داشت، روز جمعه فوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر کار برجسته او برای کارگردانی انیمیشن «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» ویلیامز خالق سه انیمیشن تحسین شده در ادامه «پلنگ صورتی» بود.

این انیماتور کانادایی-بریتانیایی برای ساخت اولین فیلمش «جزیره کوچک» در سال ۱۹۵۸ با اقبال منتقدان روبه رو شد و اقتباس انیمیشنی او از «یک ترانه کریسمس» در سال ۱۹۷۱ اولین اسکار را برایش به ارمغان آورد.

«چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» نقطه عطفی در کار انیمیشن او بود و ۳ جایزه  اسکار برای بهترین جلوه‌های ویژه، برای تدوین فیلم و تدوین صدا برد و نیز یک اسکار دستاورد خاص اسکار را برای شخص ویلیامز دریافت کرد. او در این فیلم شخصیت‌های انیمیشن را با فیلم زنده ترکیب کرده بود و ۱۴ ماه را در مرحله پس از تولید فیلم صرف کرد و بیش از ۱۰۰ عنصر انیمیشنی خلق کرد. شخصیت راجر ربیت محبوترین شخصیتی شد که ویلیامز خلق کرد و در کنار همسرش جسیکا ربیت در خاطره‌ها باقی ماندند.

ویلیامز همواره دستاوردها و مهارت‌های انیمیشنی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاشت و کلاس‌های پیشرفته انیمیشن را از دهه ۱۹۹۰ برای علاقه‌مندان با همکاری استودیوهایی چون دیزنی، پیکسار، دریم‌ورکز و وارنر برادرز برگزار کرد.

او یک کتاب هم منتشر کرد که در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد و به کتابی پرفروش بدل شد.

این انیماتور که متولد تورنتو بود، در خانه‌اش در بریستول بریتانیا درگذشت.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳

امروزه انیمیشن یکی از صنایع محبوب هنری در میان اقشار مختلف جامعه است که افراد با هر سن و سالی به تماشای انیمیشن می‌نشینند. سال ۲۰۲۳ انیمیشن‌هی بسیار خوبی هم در کشورمان ایران و هم در دیگر کشورها تولید شد که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. 

انیمیشن سینمایی برادران سوپر ماریو

برادران سوپر ماریو  یکی از  بهترین‌های محبوب در  باکس آفیس بود. این انیمیشن با فروش ۱.۳۶ میلیارد دلار در سرتاسر جهان  در صدر جدول اکران‌های ۲۰۲۳ بود که با اکران باربی، صدرنشینی خود را به فیلم دیگری داد.  این فیلم سینمایی به رهبری کریس پرت تقریباً ۴۰ برابر چیزی است که فیلم لایو اکشن بدنام برادران سوپر ماریو ۳۰ سال پیش انجام داد.  اگرچه فیلم «برادران سوپر ماریو» اساساً هیچ ریسک روایی نمی‌پذیرد، اما به‌اندازه فیلم‌های چشمک‌زننده‌تر هم جذاب نیست.

انیمیشن سینمایی تابناک خون قلب بابون است « The Venture Bros»

فیلم سینمایی Venture Bros ایده‌ها و نمادهای زیادی را در ۸۴ دقیقه‌اش جمع‌آوری کرده است. این انیمیشن داستانی است با بسیاری از اشتباهات عمدی. این فیلم به طرز چشمگیری به روابط بین پادشاه وسواسی و دشمن اصلی همراه است که دقایق پایانی جذاب تری را به همراه دارد.

انیمیشین سینمایی فرار مرغ« Chicken Run»

آنها هنوز نقشه می کشند، هنوز نقشه می کشند، آنها هنوز سازماندهی شده اند - حتی زمانی که با تهدید آرام سازی و تبدیل شدن به قطعه قطعه مواجه می شوند. دنباله‌ی مورد انتظار Chicken Run ممکن است پیشرفت چندانی نسبت به فیلم اصلی نداشته باشد، اما تقریباً هر چیزی را که از بازگشت به دنیای استاپ‌موشن می‌خواهید، ارائه می‌کند. در Dawn of the Nugget، جینجر، راکی و دخترشان، مالی، زمانی که متوجه می‌شوند که خانم تویدی دوباره ازدواج کرده و راهی برای مجذوب کردن جوجه‌ها پیدا کرده است، باید یک اتفاق جدید را سازماندهی کنند. همه علاقه‌مندان شما بازگشته‌اند، حتی اگر همه آن‌ها توسط صداپیشه‌های اصلی‌شان بازی نشوند (دلمان برای جولیا ساوالها تنگ شده است؛ دل‌گیبسون را از دست نمی‌دهیم!)، و مولی از بلا رمزی، ریف نسل جدیدی را به پویایی جوجه‌ها معرفی می‌کند. Dawn of the Nugget کاملاً صاعقه ی فیلم اصلی را بازسازی نمی کند، اما فیلمی لاغر و به شدت صیقلی است و سکانس های اکشن استاپ موشن به خصوص لذت بخش هستند.

انیمیشن سینمایی جنگ های تک شاخ « Unicorn Wars»

این انیمیشن سینمایی به کارگردانی آلبرتو وازکز توله های رنگارنگ و نوازشگر را در مقابل نژاد مرموز تک شاخ سیاه در درگیری خونین و انتقام جویانه قرار می دهد. یکی از خنده‌دارترین و ترسناک‌ترین فیلم‌های فانتزی است که در آن ما با یک بازیگر جذاب و با طراحی غنی از شخصیت‌های ursine آشنا می‌شویم.

انیمیشن سینمایی غول آبی «Blue Giant»

انیمیشن سینمایی غول آبی شما را متقاعد می کند که جاز قادر به سفر فضایی است. در این انیمیشین سینمایی قهرمانان نوجوان آن دای، یوکینوری، و شونجی تلاش می‌کنند تا نوازندگان بزرگی باشند، گروهی به نام JASS را تشکیل می‌دهند و شبانه روز تمرین می‌کنند و سعی می‌کنند داغ‌ترین باشگاه شهر را بنوازند. این فیلم در تجسم سختی موسیقی‌های سخت‌گیرانه، عالی است.

انیمیشن سینمایی لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان

اولین چیزی که در حین تماشای این انیمیشین سینمایی متوجه خواهید شد سبک هنری پاک نشدنی آن است که مملو از رنگ‌ها و بافت‌های جذاب است. داستان اصلی فیلم، شما را به سرتاسر نیویورک می‌فرستد تا شخصیت اصلی انیمیشن با سوپرفلای، یک رهبر باند و همکار جهش یافته با طرح‌هایی در مورد حکومت بر جهان مبارزه کنند.

انیمیشن سینمایی سوزومه

ماکوتو شینکای، یکی از بهترین کارگردانان انیمه در ۲۰ سال اخیر، بهترین فیلم او را منتشر کرده است. جدیدترین قهرمان نوجوان او، سوزومه، باید از برخورد یک کرم اسطوره‌ای عظیم به شهرها و مناظر کشور جلوگیری کند، و عملاً تمام طول ژاپن را طی کند و درهای بین‌بعدی را که برای این کار به هم ریخته‌اند، قفل کند. در طول راه، شینکای ترس های آخرالزمانی خود را با خوشرویی متعادل می کند. سوزوم یک فیلم جاده‌ای خارق‌العاده است که علاوه بر لذت‌های دیگر، شامل یک گربه شیطون سخنگو، یک صندلی سه‌پایه بداخلاق می‌شود که می‌تواند حرف بزند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳
  • انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید / فیلم
  • شوخی انریکه با میکا ریچارد در مصاحبه تلویزیونی؛ تو یک گناهکاری! / فیلم
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • وضعیت کارلو آنچلوتی پس از سوت پایان بازی منچسترسیتی و رئال مادرید / انیمیشن فان
  • واکنش عثمان دمبله به حذف تیم سابقش توسط پاری سن ژرمن / انیمیشن عمر مومنی
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • ببینید | اسکار به تمارض