Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ۹ شهرداری تبریز گفت: در آستانه عیدسعید غدیر خم، چهار پروژه عمرانی، خدماتی و ورزشی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۹ و شهرک خاوران با اعتباری به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، بهرام نسیانی اظهار کرد: همزمان با هفته امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم، چندین پروژه عمرانی، خدماتی و ورزشی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۹ و شهرک خاوران به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ۹ شهرداری تبریز افزود: با توجه به رویکرد عمرانی شهرداری منطقه ۹ در سال ۹۸، اغلب پروژه‌های در حال اجرا در شهرک خاوران در این حوزه بوده و در این راستا چهار پروژه در قالب دو پارک محله‌ای با هدف افزایش فضاهای سبز این شهرک، یک زمین فوتبال با هدف توجه به امر نشاط و سلامتی شهروندان و یک پروژه احداث مسیر با هدف کاهش بار ترافیکی، تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی ادامه داد: پارک محله‌ای سردار شهید حسن باقری افشردی، پارک محله‌ای یاس، زمین فوتبال خاوران (چمن مصنوعی) و همچنین فاز یک باند کندروی بلوار خاوران رمپ ورودی مقابل مجتمع قضائی شهید مدنی، با اعتباری به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

نسیانی با بیان اینکه این پروژه‌ها در راستای تامین زیرساخت‌های شهرک جدید الاحداث خاوران افتتاح است، تصریح کرد: با توجه به استقبال شهروندان و افزایش ساخت و سازها در شهرک خاوران، برنامه‌ریزی جهت تامین نیازمندی‌های شهروندان ساکن در این شهرک، از هم اکنون در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار دارد و در تمامی این اقدامات، توسعه همگام عمرانی، فرهنگی مورد تاکید مدیریت شهرداری منطقه ۹ قرار دارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری تبریز گفت: پروژه‌های عمرانی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۹، طبق برنامه زمانبندی و با سرعت مطلوب در حال اجرا است و بیشتر این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۸ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 386212

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري تبريز تبریز کلانشهر پروژه هاي عمراني پروژه های شهری عید سعید غدیر خم عید غدیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل حافظ تهران جمع می‌شود؟

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: پل حافظ جمع آوری نخواهد شد، و طبق تصمیم گرفته شده، این پل مقاوم‌سازی می‌شود.

به گزارش مشرق، چند سالی است، یکی از مهمترین خبرهای عمرانی شهر تهران، تصمیم نهایی مدیریت شهری برای جمع آوری پل پر خاطره و پر ترافیک حافظ است.

نداشتن ایمنی و فرسودگی دلایل فنی مهندسین شهرداری تهران برای جمع آوری این پل بوده است. تا جاییکه به عنوان یکی از پل‌های ناایمن‌ تهران شناخته می‌شد.

در پنجمین دوره مدیریت شهری شاهد اوج تکرار ناایمنی این پل و برنامه‌های بی سرانجام جمع آوری آن بودیم و کارشناسان دوره پیشین شهری، تعمیر و نگهداشت پل حافظ را متحمل هزینه بسیار زیادی می‌دانستند و معتقد بودند هزینه برای حفظ این پل به صرفه نیست و باید جمع آوری شود.

این موضوع در دوره مدیریت شهری ششم ادامه پیدا کرد و مطرح شد، عباس شعبانی معاون وقت شهرداری تهران با بیان اینکه پل حافظ در سال ۱۴۰۲ نیز حذف نمی‌شود، تصمیم گیری درباره جمع آوری این پل را منوط بر تعیین تکلیف وضعیت زیرگذر شمالی- جنوبی و شرقی- غربی می‌دانست که هنوز به نتیجه نرسیده بود و گفته بود باید به طور همزمان برداشت پل و ایجاد زیرگذر را انجام داد و نمی‌توانیم پل را برداریم و سپس به دنبال ایجاد زیرگذر برویم.

بعد از آن هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره سرانجام جمع‌آوری پل حافظ اینطور توضیح داده بود که از نظر سازمان مشاور و حوزه فنی عمرانی در صورتی که نیاز به حفظ این پل باشد، حافظ قطعاً به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

وی با درباره اینکه این پل باید جمع شود یا نه؟ گفته بود: باید تأثیر جمع آوری پل بر شبکه ترافیکی را احصا کنیم و باید این موضوع را حوزه حمل و نقل و ترافیک به ما بگویند که اگر این پل را جمع کردیم؛ آیا نیاز به جایگزین دارد یا خیر؟ و آیا با کنترل زمان چراغ‌ها می‌توانند مدیریت ترافیک را انجام دهند؟

معاون شهردار تهران در ادامه تاکید کرده بود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید مشخص کند که همزمان با جمع آوری پل، تمهیدات اقدام بعدی پیش بینی شود و علت طولانی شدن این موضوع احصا تأثیرات ترافیکی بر شبکه است.

حق بین یادآور شده بود که این پروژه باید در یک زمان بسیار کوتاه در شرایط خاص و در زمان خاص با هماهنگی پلیس انجام شود زیرا برچیدن این پل ملاحظات اجرایی دارد که باید تمهیداتی را پیش بینی کنیم و اطلاع رسانی داشته باشیم و این موضوع مغفول نیست و بین دو حوزه فنی عمرانی و ترافیک در حال مبادله جوانب کار هستیم.

حالا بعد از گذشت ۴ ماه از اعلام این نظرات، مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه با بررسی‌های ترافیکی صورت گرفته در معاونت فنی و عمرانی و تحلیل ترافیکی از سوی معاونت و سازمان حمل و نقل ترافیک، پل حافظ جمع آوری نخواهد شد، گفت: طبق تصمیم گرفته شده این پل مقاوم سازی می‌شود و تا حدود ۴۰ سال دیگر هم در برابر لرزه مقاوم خواهد بود.

پل حافظ از چهارراه کالج آغاز شده و از بالای خیابان جمهوری گذشته و تا خیابان هاتف و پیش از رسیدن به بازار موبایل ایران امتداد دارد.

این پل فلزی ۵۰ ساله که روزانه تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت از روی آن عبور می‌کنند تا به مراکز مهم اداری، تجاری و در نهایت به محدوده بازار تهران برسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • چرا ادامه تونل غدیر قم بازگشایی نمی‌شود؟
  • بهره برداری از شهربازی فدک قم تا پایان فروردین ماه امسال
  • شهربازی فدک قم تا پایان فروردین ماه امسال به بهره برداری می رسد
  • ۷ هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان تبریز احداث می شود
  • ضرورت همگرایی در بهره برداری به موقع از پروژه‌های شهری تبریز