Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@19:20:42 GMT

طیف وسیع مخاطبان، تفاوت بهزیستی با سایر سازمان‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۹۹۰

طیف وسیع مخاطبان، تفاوت بهزیستی با سایر سازمان‌هاست

به گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان، شنبه، 26 مرداد در نشستی که با حضور مسئولان مؤسسه دست‌های مهربان و جمعی از خیران برگزار شد، اظهار کرد: معمولاً بهزیستی به‌عنوان یک سازمان حمایتی همچون سایر نهادهای حمایتی در جامعه شناخته شده است.

وی با بیان این‌که تفاوت ما با سایر سازمان‌های حمایتی، طیف وسیعی از مخاطبان است، افزود: گستردگی مسئولیت در حوزه بهزیستی، مشکلات خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که سازمان بهزیستی از قبل تولد تا بعد از مرگ مداخله دارد، اضافه کرد: بحث درمان و تهیه دارو یکی‌ از مشکلات عمده مددجویان این سازمان است که نیازمند نگاه جدی خیران به این مقوله است.

توکلی با بیان این‌که شرایط جامعه به‌گونه‌ای ایجاد شده که آمار معلولان در لرستان بالاست و سطح شیوع معلولیت در لرستان عدد بالایی در کشور دارد؛ لذا باید پاسخگوی نیازهای جامعه وسیعی باشیم، گفت: در این زمینه بیش‌ از هر زمانی به اهمیت حوزه مشارکت‌ها واقف هستیم و نیازمند مشارکت خیران هستیم.

وی با بیان این‌که تلاش کرده‌ایم که یک انجمن خیران در کنار خود داشته باشیم، ادامه داد: تلاش‌هایی که در سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم وظیفه ماست اما کسی‌ که خودانگیخته همانند خیران وارد کار می‌شود، قابل ‌ستایش است.

توکلی با بیان این‌که خیران در بحث‌های نرم‌افزاری ورود جدی نداشته‌اند که در این زمینه به همکاری بیشتری نیاز داریم، گفت: عملکرد خیران برای ما حائز اهمیت است و علاوه‌بر کمک‌های نقدی، مشارکت فکری و ارائه ایده‌ها، می‌توانند به ما به‌عنوان یک مجرای قانونی کمک‌های شایانی کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان تعدد وظایف سازمان بهزیستی افزود: اداره‌کل بهزیستی دارای پنج معاونت است که هر کدام در بخش‌های مختلفی همانند وام اشتغال، مسکن، درمان، آموزش، مهد کودک، اعتیاد و... فعالیت می‌کنند.

توکلی اضافه کرد: اگر تعداد معتادان متجاهر و یا بیمار روانی در سطح شهر بسیار اندک است علتش نگهداری 300 معتاد متجاهر در مرکز ماده 16 خرم‌آباد و مراکز بیماران اعصاب و روان است.

یادآور می‏‌شود، به‌مناسبت دهه امامت و ولایت 500 سبد غذایی به مددجویان و 100 بسته لباس و لوازم‌التحریر برای شروع سال‌ تحصیلی جدید به مددجویان سیل‌زده لرستان از طرف این خیران اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی سازمان بهزیستی خیرین سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است

حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین سرمایه ما کانون افراد دارای معلولیت است، اظهار کرد: ما تمام برنامه‌ها از اتاق فکر تا پایش را پشتیبانی خواهیم کرد و درخواست ما این است که سازمان بهزیستی کانون‌های ما را توسعه دهد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و اردو‌های فصلی برای معلولین، تصریح کرد: ۱۷۵ هزار نفر معلول هر دو هفته یکبار در روز‌های چهارشنبه در پارک‌ها گردهم می‌آیند.
صاحب تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر در مسابقات ورزشی معلولین شرکت کردند که این اقدام در سال قبل برای اولین بار با همکاری سازمان بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه اولین اقدام ما برای معلولین در حوزه حمل و نقل است، یادآور شد: پیشنهاد ما در حوزه تاکسی‌های اینترنتی بود و شهردار تهران نیز از موضوع استقبال کرد. این توان وجود دارد که از تاکسی‌های زیر نظر مدیریت شهری برای معلولان استفاده کرد.

صاحب با بیان اینکه ما بازی و تفریح را امری فانتزی و سرگرمی می‌دانیم درحالی که امری درمانی است، گفت: احداث ورزشگاه‌ها برای معلولان از برنامه‌های ما برای امسال است و به دنبال ایجاد دو ورزشگاه به جز ورزشگاه حضرت ابوالفضل هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم
  • مشارکت های مردمی بهریستی استان همدان به ۶۰۶ میلیارد ریال رسید
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • پرداخت بیش از دو میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستان
  • مشارکت ۳۱۳ میلیارد تومانی خیران هرمزگان در پویش اطعام مهدوی