Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:40:41 GMT

برپایی همایش سراسری «مباهله» در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۱۰۴

برپایی همایش سراسری «مباهله» در شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس شب گذشته، 26 مردادماه در مراسم افتتاح برنامه‌های غدیری این استان گفت: در دهه و امامت هر سال برنامه‌های مختلفی از قبیل اطعام حداکثری به صورت گسترده، تجلیل از سادات، اعزام مبلغ متخصص، برگزاری دوره‌های تخصصی غدیرشناسی با حضور اساتیدی چون آیت‌الله حسینی قزوینی، شفیعی شاهرودی و دیگر اساتید، برپایی تجمع، شادپیمایی و راهپیمایی و غیره برپا كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأكید بر اینكه به هر نحوی تلاش می‌كنیم تا نام علی(ع) و ولایتش را گرامی بداریم، افزود: امسال تلاش می‌كنیم تا به صورت علمی و كاربردی دوره‌های تربیت مبلغ و تربیت مربی غدیر را در سه سطح مقدماتی تکمیلی و عالی برگزار كنیم.

احمدی همچنین از برپایی همایش سراسری «مباهله» در شیراز خبر داد و گفت: این همایش را بعد از عید غدیر در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهیم كرد كه در آن از كسانی كه در دهه ولایت و امامت زحمات خالصانه فراوانی كشیده‌اند،‌ تجلیل خواهیم كرد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد گفت: از سال 92 بنیاد بین‌المللی غدیر كار خود را در فارس آغاز كرد و از سال 95 نیز ساختمان آن افتتاح شد كه هم‌اكنون دارای معاونت‌های علمی، فرهنگی، تبلیغ، امور بانوان و كتابخانه تخصصی شده است و یكشنبه‌های هر هفته جلسات نهج‌البلاغه و سه‌شنبه‌های هر هفته جلسات جامعه كبیره در محل این بنیاد برگزار می‌شود.

احمدی به برگزاری جشنواره ملی شعر «غدیر» در سال جاری توسط استان فارس اشاره و از دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر درخواست كرد تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در شیراز راه‌اندازی شود چراكه شیراز دارای ظرفیت‌های ادبی و هنری فراوانی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي همايش مباهله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور بیان کرد: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی گفت: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

اسدپور با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش هم گفت: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشور‌های عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

علی اکبر کیانی افزود: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس