Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@05:45:02 GMT

علت تاخیر پرواز حجاج

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۱۷۳

علت تاخیر پرواز حجاج

مدیر عملیات حج هما گفت: مشکل تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج، ناشی از تاخیر در انتقال زائران به فرودگاه‌های جده و مدینه است.

کاپیتان حسن قاسمی اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام که از جمعه ۲۵ مرداد آغاز شده در روز نخست به موقع بود و همه ۶ پرواز بازگشت صبح روز نخست، به موقع و حتی زودتر از زمان مندرج روی بلیت پرواز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکل تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج بیت الله الحرام، ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه بوده و امیدواریم تا فردا شب، با طبیعی شدن وضعیت انتقال حجاج به فرودگاهها، پرواز‌ها هم به حالت عادی برگردد.

وی افزود: از ظهر روز جمعه، مشکلاتی در عربستان رخ داد و انتقال حجاج از هتل‌ها به فرودگاه‌های مدینه و جده با مشکل روبرو شد و درحالیکه یک هواپیمای ایران ایر در فرودگاه جده و یک هواپیمای دیگر در فرودگاه مدینه به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت توقف داشتند، اماعملیات بازگشت به طور کامل متوقف شد؛ لذا به سایر پرواز‌ها تاکید کردیم فعلا در خاک ایران باقی بمانند.

قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بعد از ۱۲ ساعت از توقف عملیات انتقال حجاج، با تلاش پیگیر مدیران سازمان حج و زیارت کشورمان، عملیات انتقال به فرودگاه از سر گرفته شد، اما بدلیل تعداد زیاد زائران، عملیات با مشکل روبرو شد با این وجود، با رسیدن زوار خانه خدا به فرودگاهها، پرواز‌ها از سر گرفته شد.

کاپیتان قاسمی افزود: خوشبختانه از دیروز، وضعیت انتقال زائران روند طبیعی به خود گرفته و امیدواریم تا فردا شب، مجددا پرواز‌ها به زمان پیش بینی شده قبلی بازگردد.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی جهوری اسلامی ایران دخالتی در زمان بندی انتقال حجاج به فرودگاه‌ها ندارد و تمام برنامه ریزی‌ها از قبل انجام شده و این شرکت، طبق برنامه قبلی انجام وظیفه کرده و در خدمت حجاج خانه خدا ست.

به گفته قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اگر عملیات انتقال حجاج از هتل‌های محل اسکان به فرودگاه‌های جده و مدینه به روال طبیعی خود باز گردد، مشکل انتقال حجاج به فرودگاه‌های کشورمان هم به روال طبیعی باز می‌گردد.
قاسمی از اظهار نظر در خصوص علت بروز این مشکل در انتقال زائران از هتل‌ها به فرودگاه‌ها خودداری کرد و گفت: این موضوع در حوزه صلاحیت اظهار نظر سازمان حج و زیارت است./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی

رهبر اپوزیسیون و محبوس میانمار از زندان به منزل منتقل شدi تا ادامه حبس را در خانه سپری کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت تحت نظارت نظامیان میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی وخامت تشدید گرما، «آنگ سان سوچی» رهبر اپوزیسیون میانمار و دیگر زندانیان سالخورده را از زندان خارج می‌کنیم تا آنها دچار گرمازدگی نشوند. ما به دنبال حفاظت از آنها هستیم.

به نوشته روزنامه گاردین، سپتامبر سال گذشته میلادی «کیم آریس» پسر آنگ سان سوچی نگرانی خود را بابت سلامتی مادرش در زندان ابراز کرد و گفت، او مشکل بلع دارد و پس از سال‌ها در زندان بودن غذا خوردن برایش مشکل است.

سوچی بیش از دو دهه از زندگی خود را در زندان سپری کرده است. او بابت یکسری جرایم شامل «خیانت و ارتشاء و نقض قوانین ارتباطی» به ۲۷ سال حبس محکوم شده اما خود، این اتهامات را نمی‌پذیرد.

پسر رهبر اپوزیسیون میانمار همچنین گفت: مادرم در بلع مشکل دارد و غذا خوردنش با سختی است.

به گزارش رسانه‌ها، سخنگوی دولت وحدت ملی در تبعید خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنگ سان سوچی و «وین مینت»، رئیس جمهور برکنار شده میانمار هستند که او نیز به حبس خانگی منتقل شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • سیل در فرودگاه دبی؛ بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به تاخیر افتاد
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد