Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@13:04:13 GMT

بازگشت ۷ هزار نفر از حجاج با ۲۸ پرواز به کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۳۶۸

بازگشت ۷ هزار نفر از حجاج با ۲۸ پرواز به کشور

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد عملیات حج در مکه گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ مرداد ۶ هزار و ۹۴۵ نفر از حجاج کشورمان با ۲۸ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران بازگشتند. تاریخ انتشار: 11:15 - 27 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۴۷۲

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، نصرالله فرهمند گفت: از این تعداد ۵ پرواز از جده به ایران و ۲۳ پرواز دیگر از مدینه به صورت ترانزیت به کشورمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: از کل زائرانی که در عربستان حضور دارند، هم اکنون ۷ هزار زائر در قالب ۴۹ کاروان در مدینه هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۶ زائر در قالب ۱۵ کاروان مدینه بعد بوده و بقیه به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به ایران باز می‌گردند.

 

رئیس ستاد عملیات حج در مکه  تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹۶ کاروان با جمعیت ۶۹ هزار و ۴۳۴ زائر در مکه حضور دارند که معادل ۸۳ درصد کل حجاج کشورمان هستند.

فرهمند گفت: در این میان آشپزخانه‌های بزرگ و صنعتی افندیه و ابوجدایل در کنار دو مجموعه خودپخت تهیه و طبخ غذای حجاج حاضر در عربستان رابا تمام توان با کیفیت مناسب انجام می‌دهد.

به گفته وی، هم اکنون روزانه در دورعده ناهار و شام ۱۷۲ هزار و ۹۸۲ پرس غذا در این مجموعه‌ها طبخ می‌شود.

رئیس ستاد عملیات حج در مکه  افزود: هم اکنون در مکه برای خدمات دهی به حجاج ۱۹ خط با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی بوس در مسیر هتل‌ها و بیت الله الحرام فعال است ضمن آنکه کاروان‌های زیارت دوره نیز همون قبل ایام تشریق در مکه همچنان فعال است و از ابتدای ایام حج تا کنون در مجموع ۵۷ هزار و ۷۶۴ زائر در قالب ۳۹۷ کاروان در زیارت دوره شرکت کرده اند.

وی در این میان توضیح داد: راهنمایان حجاج هم در ۱۱ نقطه مکه با حضور ۸۴ نیرو در هر شیفت به صورت شبانه روز فعال است و به حجاج خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجاج زیارت بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به روال عادی بازگشت و به مقصد شهر‌های کشور در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: براین اساس پرواز‌های مشهد به این شهر‌ها نیز لغو شد که از صبح امروز تمام پرواز‌ها انجام می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • پرواز‌های فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت
  • اعزام ۳۸۰ زائر چهارمحال و بختیاری به حج تمتع
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • ۳۸۰ زائر از چهارمحال‌ و بختیاری به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • وضعیت پزشکی ۸۵ درصد از زائران حج گلستان مشخص شد