Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی فدیعمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره آخرین برنامه‌های دارالقرآن گفت: در حوزه آموزش، در حال حاضر دوره آموزشی ویژه مقاطع تحصیلی سوم تا نهم ابتدایی در بخش حفظ سوره‌های منتخب، قصه‌های قرآنی با رویکرد رسم نقاشی، مفاهیم قرآن، روخوانی، صحت قرائت نماز تحت عنوان «قرآنستان طاها» در محل دارالقرآن در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره بهره‌مندی همسایگان این دارالقرآن در منطقه کوی پیروزی و اطراف آن است تا از وجود این ساختمان بهره مستقیمی ببرند. اگرچه  دارالقرآن خود مجری نیست و در اصل مؤسسات قرآنی هستند که فعالیت می‌کنند. مجری این دوره نیز مؤسسه قرآنی تسنیم رضوان است.

فدیعمی همچنین درباره آزمون چهاردهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم که در هفته گذشته برگزار شد، گفت: این آزمون  از 19 تا 21 مرداد با مشارکت 400 حافظ قرآن در سراسر استان در دو حوزه امتحانی در اهواز و دزفول برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان افزود: با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان یک حوزه امتحانی در اهواز و یک حوزه نیز در شمال استان در دزفول تعریف شد. 223 نفر  قبول شده مرحله کتبی این آزمون بودند. از حوزه اهواز 147 نفر و از حوزه دزفول 76 نفر پذیرفته شدند. مرحله شفاهی آزمون نیز برگزار شد که نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ دار القرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۳معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ١۴٠۳ موسوم به کاروان نور از سوی کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم مشخص شدند.

پس از برگزاری آزمون انتخابی و ارزیابی‌های صورت گرفته، ٢٠ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشورها خواهند پرداخت.

در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت سعید، خلیل سعیدی و محمد امین سبهانی خالص حضور دارند.

سرپرستی کاروان نور نیز برعهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران می‌باشد.

شایان ذکر است از چند دهه گذشته، در یک همکاری مشترک بین کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد و طی این سال‌ها برکات زیادی را به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۳معرفی شدند
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد