Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آفرودسواری در محیط زیست شکننده و آسیب‌پذیر استان مخالف هستیم و نباید طبیعت به خاطر تفریح عده‌ای خاص از بین برود.

‌"محسن جعفری نژاد بسطامی"در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تصمیم اخیر در برخی استانهای کویری و شمالی مبنی بر جلوگیری از آفرودسواری در عرصه‌های طبیعی اظهارکرد: تاکنون گزارش و درخواستی مبنی بر آفرود سواری در مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با آفرود سورای بدون ضابطه و توجه نکردن ظرفیت‌های طبیعی مخالف هستیم و اجازه آفرود سواری را در مناطق تحت مدیریت محیط زیست نمی دهیم.

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : آفرودسواری باید دارای شاخص های تعریف شده، مسیرها و زمان مشخص باشد در غیر این صورت اجازه نخواهیم داد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به مناسبت روز زمین پاک (دوم اردیبهشت) گفت : امسال شعار جهانی روز زمین پاک «امروز من، بدون پلاستیک» و شعار کشور ما «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» تعیین شده و محوریت برنامه‌های امسال مقابله با پسماند‌های پلاستیکی است که آسیب جدی به محیط‌زیست وارد می‌کند.

وی از تبعات آلوده‌شدن زمین با پسماند‌های پلاستیکی یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این موارد ماندگاری طولانی مدت پسماند‌های پلاستیکی در محیط‌زیست است، بگونه‌ای که تجزیه یک پلاستیک بسته به نوع آن و شرایط محیط طبیعی بین ۳۰۰ تا هزار سال زمان نیاز دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پسماند‌های پلاستیکی نه تنها باعث آلودگی بصری در محیط می‌شود، بلکه مرگ برخی گونه‌های جانوری به دلیل بلع و یا خفه‌شدن با انواع پلاستیک را شاهد هستیم، اظهار کرد: این پلاستیک‌ها همراه با جریان آب وارد دریا‌ها و اقیانوس‌ها شده و حیات این مناطق را نیز تهدید می‌کنند.

به گفته جلیلیان، تجزیه پسماند‌های پلاستیکی پایان آلودگی حاصل از آنها نیست و پس از تجزیه، ذراتِ ریز پلاستیک آلاینده آب، خاک و هوا محسوب می‌شود و حجم زیادی از مواد شیمیایی را وارد چرخه طبیعت می‌کند.

وی تنها راهکار مقابله با پسماند‌های پلاستیکی را در درجه اول به حداقل رساندن مصرف این نوع پسماند‌ها و در گام بعدی بازیافت آنها اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس آمار‌های جهانی هر فرد روزانه سه زباله پلاستیکی وارد طبیعت می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، اگر هر فرد در جهان فقط یک پسماند پلاستیکی کمتر وارد چرخه طبیعت بکند، سالانه ۸۰۰ میلیون تن پسماند پلاستیکی کمتری وارد محیط طبیعی می‌شود.

جلیلیان سپس به وضعیت تولید پسماند‌های پلاستیکی در کشور و کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در کشور روزانه ۵۰ هزار تن پسماند تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد آن پلاستیک و قابل بازیافت است. در کرمانشاه نیز روزانه حدود ۷۰۰ تن تولید پسماند داریم که ۱۰ درصد آن پلاستیکی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه در شهر کرمانشاه حدود ۷۵ درصد پسماند‌ها بازیافت می‌شود، خاطرنشان کرد: البته بخش زیادی از پسماند‌های پلاستیکی توسط زباله‌گرد‌ها از مخازن زباله جمع‌آوری می‌شود و به دست شرکت بازیافت نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه برای راه‌اندازی سایت‌های بازیافت پسماند در دستور کار است، گفت:، اما در حال حاضر عمده شیوه مدیریت پسماند در شهرستان‌های استان به صورت دفن است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یک برنامه مهم که در کرمانشاه برای استفاده بهینه از پسماند‌های پلاستیکی با ارزش حرارتی در دستور کار است را استفاده از آنها به عنوان سوخت صنایع سیمان دانست که با جدیت پیگیری می‌شود و چنانچه اجرایی شود نه تنها به صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد، بلکه باعث می‌شود پسماند‌های دارای ارزش حرارتی نیز به شیوه مناسب مدیریت شده و دیگر وارد چرخه محیط طبیعی نشود.

جلیلیان با اشاره به سایر عواملی که در کنار پلاستیک باعث آلودگی زمین می‌شود، افزود: پساب‌ها یکی از مهمترین این موارد است که اگرچه در بسیاری از کشور‌های دنیا به فرصت تبدیل شده و به صورت بازچرخانی شده برای صنایع مصرف می‌شود، اما در کشور ما هنوز تهدید به شمار می‌رود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته در کشور و از جمله استان ما نیز تدابیری اندیشیده شده که پساب‌ها برای استفاده صنایع بزرگ و یا آبیاری فضا‌های سبز مورد استفاده قرار بگیرد که امیدواریم در کرمانشاه و تا پایان سال بخشی از این کار انجام شود.

وی معتقد است، اگر پساب‌ها بازچرخانی و وارد مدار مصرف صنایع شود، هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و هم دیگر شاهد ورود پساب به محیط طبیعی و آلوده شدن زمین و آب‌ها نخواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی دام در یاسوج