Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@02:40:29 GMT

بخشیدن قاتل محکوم به اعدام توسط اولیای دم در دامغان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۷۶۵

بخشیدن قاتل محکوم به اعدام توسط اولیای دم در دامغان

به گزارش ایکنا از  سمنان،به نقل از خبرگزاری فارس محمدتقی گلی،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان امروز 27 مرداد گفت:جوان ۲۴ ساله با هویت «ح- الف» که در آبان سال ۹۴ در درگیری با فردی، او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از اعلام حکم اعدام، مورد بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تکمیل پرونده در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک سمنان، مستقر در شاهرود، حکم قصاص نفس قاتل صادر و طی دادنامه شعبه محترم ۱۵ دیوان عالی کشور نیز ابرام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلی  با اشاره به اینکه با توجه به ندامت قاتل، پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای دم، با مراجعه به اجرای احکام دادسرا، انصراف و رضایت بی‌ قید و شرط خود را از قصاص نفس و دیه اعلام کردند اذعان کرد: طبق قانون، فرد قاتل از قصاص رهایی یافته اما با توجه به جنبه عمومی جرم پس از تشکیل جلسه دادگاه و بررسی مجدد پرونده، به سه تا ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

گلی یاداور شد: این درگیری منجر به قتل در ۱۱ آبان ماه سال ۹۴ در منطقه معروف به بالامحله دامغان رخ داد که در این درگیری جوان ۲۴ ساله معتاد با شلیک گلوله از یک قبضه سلاح شکاری، فرد ۳۱ ساله را به قتل رساند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان علت این درگیری منجر به قتل پس از دستگیری قاتل را اختلافات شخصی دانست و افزود: در شهر دامغان ۶ شعبه حقوقی، کیفری و دادگاه عمومی در دادگستری و پنج شعبه بازپرسی و دادیاری، اجرای احکام و سرپرستی در دادسرا وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بخشش قاتل دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال

اسماعیل باقری دادستان عمومی و انقلاب لردگان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف، محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیاء دم از چوبه دار نجات یافت.

بیشتر بخوانید

۱۱ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد

وی افزود: در پی درگیری که در سال ۱۳۹۹ در روستای مرادان از توابع شهرستان خانمیرزا به وقوع پیوست فردی در اثر وارد شدن جراحت ناشی از سلاح سرد درگذشت و پس از بررسی‌های قضایی قاتل در دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شد.

باقری اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از چهار سال اولیاء دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال