Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک بر ضرورت اصلاح ساختار صدور پروانه کسب مشاوران املاک در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، حسام عقبایی افزود: افرادی که می خواهند وارد این صنف شوند باید دارای صلاحیت های خاصی باشند.
وی همچنین اظهارداشت: مطابق قانون فعلی افراد با داشتن سواد خواندن و نوشتن می توانند پروانه کسب شغل مشاور املاک دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: افرادی که نباید وارد شغل حساس و خطیر مشاور املاک شوند متاسفانه براساس قانون و شرایط فعلی امکان ورود به این شغل برای آنان به خوبی فراهم است.
وی افزود: اشخاصی که وارد شغل مشاور املاک می شوند باید از حداقل های دانش رشته حقوق، ساختمان، سازه و نظایر این برخوردار باشند تا به مفهوم واقعی به مردم مشاوره دهند.
عقبایی تصریح کرد: مشکل مورد نظر باید بصورت ریشه ای برطرف شود یعنی پروانه کسب برای افراد صلاحیت دار با محدودیت جمعیتی خاص در این حوزه صادر شود.
وی به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه در سنوات گذشته به خصوص 10 تا 15 ساله اخیر حدود صنفی و سقف مشاغل در کشور برداشته شده و تعداد واحدهای مشاور املاک همانند سایر حوزه ها هر روز نسبت به گذشته در حال افزایش است.
نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک افزود: راهکار اساسی و اصولی برطرف شدن این مشکل اصلاح ساختار صدور پروانه کسب شغل مشاور املاک است.
وی اظهارداشت: اتحادیه بارها با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مکاتبه داشته مبنی بر اینکه شاکله شغل مشاور املاک چه از نظر کمی و کیفی باید در کشور دچار تغییر و تحول شود.
عقبایی در ادامه ضمن اشاره به اینکه موافق افزایش درصد کمیسیون مشاوران املاک است، گفت: رکود معاملات، وضع تکثر معاملات، نبودن قانون مشخص در زمینه حدودصنفی و سقف مشاغل همه و همه موجب کاهش درآمد مشاوران املاک شده است.
وی افزود: آخرین اصلاحیه نرخ مشاوران املاک سال 1379 بود و از همان زمان تا سال 1395 حق الزحمه فعالان این حوزه تغییر پیدا نکرد.
نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک ضمن اشاره به اینکه سال 1395 حق الزحمه مشاوران املاک افزایش یافت، اظهارداشت: تشخیص افزایش نرخ مشاوران املاک تنها با اتحادیه نیست بلکه نهادهای مثل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن عمومی، بسیج اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همینطور سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع رای دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساختار پروانه مشاوران املاک اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیامک پزشکی فر افزود:  یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.   رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.   وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.   پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد