Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:57:32 GMT

اختراع با دست‌های خالی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۸۵۹

اختراع با دست‌های خالی

بخشی از قشرهای آسیب پذیر جامعه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی راه اندازی کسب و کار در بخش‌های مختلف را ندارند، دولت در راستای حمایت از این افراد با اختصاص تسهیلات اشتغالزا سعی دارد به نوعی این افراد را در مسیر خودکفایی قرار دهد.

گاهی با دست خالی هم می‌شود افتخار آفرید، گاهی می‌توان در اوج مشکلات، تدبیری اندیشید که هم خود و هم اطرافیانت را از چنگال مشکلات نجات دهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی تنها یک حمایت، یک دستگیری لازم است تا بتوانی کاری بزرگ را آغاز کنی، کاری که به سعادتمندی چندین نفر ختم می‌شود. غلامرضا، یکی از فرزندان مددجوی کمیته امداد است که بدون هیچ پشتوانه مالی موفق به اختراع دستگاه ماسه ماسه شویی منحصربه فرد شد. این دستگاه که تقریبا از چند سال قبل مراحل تحقیق و ساخت آن توسط غلامرضا آغاز شده بود، ابتدا در سطح تئوری ارائه شد و مراحل ساخت و تکمیل آن با وسایل مستعمل و غیرقابل استفاده کاربردی آغاز شد.

غلامرضا با مراجعه به کمیته امداد درمیان و طرح موضوع، مورد استقبال و وام ۲۰ میلیون تومان طرح اشتغال شد که به صورت تکمیلی‌تر و با امکانات پیشرفته‌تری شروع به ساخت دستگاه جدید کرد که برای اجرای کامل طرح، با پیگیری کمیته امداد درمیان از محل منابع توسعه و اشتغال پایدار روستایی مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان معرفی به بانک صورت گرفته است.

از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این دستگاه منحصر به فرد، افزایش چند برابری سرعت در عملیات شستشوی ماسه بوده و با تسهیل کار باعث می‌شود تولیدی با کیفیت‌تر و درآمد بیشتر برای خود در مدت زمانی کوتاه به دنبال داشته باشد. شن‌های تولیدی توسط این دستگاه کیفیت بالایی داشته و باعث افزایش سرعت در شن شویی می‌شود.

غلامرضا در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌‌گوید: با استقبال اهالی روستا یک عدد از این دستگاه تولید و در اختیار اهالی روستا گذاشته شده و مددجویان در حال شن شویی به وسیله آن هستند و نتیجه کار، سرعت بالا، دفت بیشتر و کیفیت بهتر است که اشتغال را برای اهالی روستا فراهم کرده است.

این مخترع که در حال حاضر برای سه نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است، افزود: نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی از این دستگاه وجود ندارد.

غلامرضا بیان کرد: هیچ نمونه مشابهی به این دستگاه در بازارهای داخلی و خارجی وجود نداشته و دستگاه‌هایی که در حال حاضر در کشور برای شن شویی وجود دارد، بسیار هزینه بر است.

این مخترع تصریح کرد: از دیگر مزیت‌های این دستگاه نسبت به دستگاه صنعتی این است که در اجرای طرح شستشوی شن حداقل هزینه برای راه اندازی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان است که این دستگاه‌ برای ساخت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان نیاز دارد.

تغيير در رويكردهای كميته امداد در طي سال‌های اخير و تكيه بر توانمندسازی افراد كه بيشتر با ايجاد شغل ميسر شده است، نه تنها افزايش كيفيت خدمات را بدنبال داشته است بلكه اجرای اين راهبردها توانسته است جمعيت انبوه مددجويان را سرو سامان دهد و راه را برای ارائه خدمات به ساير اقشار محرومی كه نيازمندان واقعی هستند هموار كند.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی کمیته امداد اشتغالزایی اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در هفت استان، از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی اظهار کرد: از بیست‌وهفتم تا صبح امروز بیست‌ونهم فروردین، در هفت استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد سیل جاری شد و این استان‌ها نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی افزود: در این بازه زمانی، در ۴۷ مورد عملیات به ۱۱۹۰ نفر امدادرسانی شد و طی آن ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۵۰ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۱۶ تیم عملیاتی شامل ۴۹۱ امدادگر در عملیات تخلیه آب از ۲۱ واحد مسکونی شرکت کردند، تصریح کرد: سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متأثر از سیل برپا شد.

محمودی گفت: ۵۹ دستگاه چادر، ۲۴۹ تخته پتو، ۱۵۴ تخته موکت، ۱۱۳۳ کیلوگرم نایلون، ۵۷ بسته غذایی و ۴۱۱ قوطی کنسروجات، بین افراد متأثر از سیل توزیع شده است.

کد خبر 745425

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال