Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:07:52 GMT

92 تصادف در یک هفته!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۹۰۹

92 تصادف در یک هفته!

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: در هفته‌ای که گذشت 92 تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوست که پنج مورد این تصادفات منجر به فوت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی اظهار کرد: هفته گذشته پنج تصادف منجر به فوت در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت پنج نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین طی هفته گذشته 53 تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن 97 نفر شد، علاوه بر این‌ها 34 تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: 46 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 48 درصد در جاده‌های روستایی و شش درصد تصادفات نیز در جاده‌های فرعی رخ داده است.

رضایی ادامه داد: 46 درصد تصادفات هفته گذشته واژگونی و خروج از جاده بوده است و 30 درصد تصادفات در روز پنج‌شنبه و جمعه رخ داده است.

وی درباره علل عمده تصادفات،گفت: کارشناسان 37 درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و 23 درصد را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند که بیشترین ساعات تصادف نیز 14 الی 20 شب گزارش شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: کل تخلفات هفته گذشته در جاده‌های برون شهری استان 10 هزار و 529 مورد بوده که از این تعداد تخلفات حادثه ساز  552 مورد بوده است که رانندگان متخلف اعمال قانون شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه طی هفته گذشته 52 خودرو و 146 موتورسیکلت توقیف شده است، یادآور شد: از هموطنان درخواست داریم با رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، جان اعضای خانواده خود و دیگران را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • ۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد