Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@19:29:52 GMT

آمریکا و گرجستان توافق نظامی امضا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۰۴۳

آمریکا و گرجستان توافق نظامی امضا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تاس، «لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان بعد از دیدار با سرهنگ «استفانی بگلی» وابسته نظامی جدید آمریکا در تفلیس با اعلام این موضوع گفت که این توافق سه ساله خواهد بود و به زودی به امضا خواهد رسید. 

ایزوریا افزود: «طی چند روز آینده ما فرصت امضای یک توافقنامه نظامی سه ساله با آمریکا را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین از هماهنگی سیاست‌های دفاعی دو کشور در این سال‌ها خبر داد. 

امضای این توافقنامه احتمالا با واکنش روسیه مواجه خواهد شد. تنش میان تفلیس و مسکو اخیرا به دنبال وقوع اعتراضات ضد روسی در این کشور افزایش یافته است. 

اعتراضات پس از اینکه یکی از نمایندگان روسی اجازه یافت تا ریاست یک جلسه را در پارلمان گرجستان بر عهده بگیرد، رخ داد. گفته شده که این نماینده روس از استقلال مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا حمایت می‌کند.

به دنبال افزایش تنش‌ها، قانونگذاران پارلمان روسیه در اعتراض به آنچه رفتارهای خصمانه گرجستان علیه مسکو خوانده شده، خواستار وضع تحریم‌های شدید علیه این کشور شدند.

310311

کد خبر 1290725

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روسیه گرجستان ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال استان آذربایجان شرقی لیگ برتر نوزدهم استان اردبیل گردشگری استان آذربایجان غربی استان لرستان محمدجواد ظریف سرگرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین

به گزارش قدس آنلاین، جان آکیلینو رئیس فرماندهی منطقه هند- اقیانوس آرام آمریکا امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در توکیو مدعی شد که اقتصاد چین تحت تأثیر آشفتگی در بخش املاک و مستغلات قرار گرفته و نرخ رشد اقتصادی رسمی آن «واقعی» نیست.

وی همچنین افزود که چین، هزینه به شدت بیشتری در حوزه نظامی نسبت به افزایش ۷.۲ درصد اعلام شده در ماه گذشته، انجام می‌دهد.

آکیلینو که ماه آینده سمت خود را واگذار می‌کند، ادعا کرد: با وجود اقتصاد ناموفق، یک تصمیم آگاهانه (از سوی چین) برای تامین قابلیت‌های نظامی وجود دارد. این برای من نگران کننده است.

درحالیکه ایالات متحده در نزدیکی آب‌های تحت کنترل چین به تازگی رزمایش مشترکی را با فیلیپین آغاز کرده است، رئیس فرماندهی منطقه هند- اقیانوس آرام آمریکا مدعی لفاظی‌ها و اقدامات تهاجمی فزاینده چین در دریاهای جنوبی و شرقی چین، به ویژه پیرامون جزیره مرجانی توماس شول دوم و تایوان، شده است.

روز گذشته یک مقام نظامی ارشد چین در جریان میزبانی این کشور از مقام‌های نیروهای دریایی کشورهای مختلف از جمله غربی‌ها، هشدار داد که دریای جنوبی چین نباید به محل قدرت‌نمایی کشورها تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • قانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی