Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری روز یکشنبه در همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال‌احمر از  امدادرسانی ۴۰ هزار نیروی داوطلب هلال احمر  در سیل اخیر خبر داد و افزود: تعامل هلال‌احمر با خیریه ها باید سازنده و مداوم باشد.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار نیروی داوطلب هلال احمر در سیل اخیر با لباس هلال احمر امدادرسانی کردند و بیش از ۴۱۵ شعبه و دفتر نمایندگی هلال احمر و خیریه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و سازمان داوطلبان هم اکنون دارای دو میلیون نفر عضو جوان و داوطلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در برنامه ۵ ساله ای ‌که تنظیم کرد بعضی تکالیف را مانند انجام پژوهش های بنیادین برای تعیین نیاز های جامعه و تعیین اولویت ها برای همکاری با سازمان های مردم نهاد، کمک بر ایجاد بسترهای قانونی لازم برای گسترش سهم مشارکت سازمان های مردم نهاد در خدمات اجتماعی و غیره را به عهده سازمان داوطلبان قرار نهاد.

رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه عقد تفاهم نامه منجر به همکاری می شود، افزود: خیریه‌هایی که می‌خواهند با ما در سوانح همکاری کنند باید با رسانه ها و سازمان ها همکاری داشته باشند همان گونه که در سیل اخیر با همکاری هایی که اتفاق افتاد، تعامل خوبی در این مورد انجام شد.

نصیری افزود: سیل امسال یک نمونه بود که اثبات شد در کنار داوطلبان حقیقی اگر به داوطلبان حقوقی اهمیت دهیم در مواقع و بعد از وقوع حوادث می توانند کمک بسیاری به ما دهند  و این تعامل باید از این پس حتی در مواقع غیر بحران سازنده و مداوم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نیز در این همایش گفت: مجموعه ای از خیریه ها و تشکل‌های مردمی که امروز در این همایش در خدمتشان هستیم همه دارای یک وجه مشترک هستند که آن خدمت به مردم است و وحدت اندیشه فکر و عمل دارند.

معزی اضافه کرد: هلال احمر،  خیرین و تشکل های مردم نهاد همه و همه یک هدف دارند و آن خدمت کردن به انسان هاست که بهترین و برترین عمل است.

وی با بیان اینکه ملت ایران شایسته خدمت هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه ای سالم و بدون حاشیه و آسیب داشته باشیم و باید سلامت جامعه را از آسیب ها نجات داد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: غرب اعتراف می کند که امروز خانواده‌ها پاشیده‌اند و بزرگترین آسیب سلامت جامعه همین فرو پاشیدن خانواده از یکدیگر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل اخیر گفت: سیل خانه را از بین می برد اما طلاق و اعتیاد همه چیز را از بین می برند.

۳۸۰ نفر از مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد امروز(یکشنبه) در نخستین همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر با هدف توسعه همکاری و تکریم نهادهای مردمی و تلاش برای تولید دانش نیکوکاری و اجرای پروژه های مشترک با خیریه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آمدند.  
این همایش برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر برگزار می شود، طبق برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان متولی احصاء دستاوردهای تشکل های مردم نهاد کشور و ارایه گزارشی با همین رویکرد است.
در این همایش یکروزه از افراد و تشکل هایی که مخصوصا" در سیل اخیر (فروردین ۹۸) به صورت داوطلبانه و خودجوش برای خدمات رسانی به مردم سیل زده تلاش کرده اند، تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره