Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@13:37:33 GMT

وجود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۱۲۵

وجود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

به گزارش تسنیم، سیامک ره‌پیک امروز در مراسم معارفه سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی اظهار داشت: در کشور تحولات اساسی نسبت به اوایل انقلاب در بخش‌های مختلف رخ داده که چیزی بیش از پیشرفت‌های عادی است.

وی جوهره جمهوری اسلامی ایران را مجاهدت، مقاومت و مبارزه با زور عنوان کرد و افزود: مجاهدت، ایمان، توجه به هدف، مقاومت کردن، مبارزه با زور حمایت از مظلوم و زیر بار زور نرفتن جوهره جمهوری اسلامی است که پیشران و موتور محرک آن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه محور تمام فعل و انفعالات در کشور مردم هستند خاطرنشان کرد: مردم صاحب انقلاب و کشور می‌باشند چرا که انقلاب از آن مردم است و مدعی مسئولان هستند. علی‌رغم اینکه مردم نسبت به کشور و انقلاب و حیات جمهوری اسلامی حساس هستند اما از وضع موجود انتقاد و گلایه‌های صحیح و به‌حقی دارند که این بار مسئولان اجرایی را سنگین می‌کند.

وی با اظهار این مطلب که مشکلات حال حاضر کشور سبب سلب اعتماد مردم از نظام و انقلاب نشده است، تصریح کرد: در انتخابات گذشته بیش از 40 میلیون نفر مشارکت داشتند و این به معنای اعتماد مردم به صندوق رای، مجری و ناظر بود. مردم اگر احساس خطر کنند منتظر نمی‌مانند اما انتظار دارند که شرایط فعلی کشور به نفع مردم و معیشت آن‌ها مدیریت شود.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به مشکلات مهم حوزه اقتصادی کشور، افزود: تعیین و تکلیف مشکلات بانکی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین اکنون دو هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که مخل اقتصاد شده و باید این هم مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بین 20 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اصلاح ساختار بودجه در مدت چهارماه نخست سال 98 اقداماتی در این زمینه در مجلس در حال انجام است اما برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور نیاز به یک کار جهادی و انقلابی دارد.

ره‌پیک با ارائه توصیه‌هایی نسبت به ناظران در مورد رعایت قانون، رعایت بی‌طرفی و رعایت انصاف و اخلاق خاطرنشان کرد: آنچه که در هیئت نظارت و شورای نگهبان به دنبال آن هستیم این است که اعتماد مردم به نظام از طریق انتخابات حفظ، تقویت و توسعه پیدا کند چرا که انتخابات در جمهوری اسلامی هم حق و هم تکلیف است.

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح انتخابات در پایان اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در کمیسیون مربوط اقداماتی را در این راستا انجام داده و قرار است این مهم در صحن مجلس ارائه شود که در صورت تصویب، شورای نگهبان نسبت به اصلاحات انتخابات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گویی در خصوص آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند