Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ،پلیس هند شامگاه شنبه به شهر «سرینگر» – مهمترین شهر در ایالت «جامو و کشمیر» در کشور هندوستان – یورش برده و حداقل شش نفر از مردم معترض به لغو وضعیت خودمختاری و اعمال محدودیت‌های شدید بر این منطقه را مجروح کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تعدادی از ساکنان این شهر می‌گویند طی دور روز گذشته علاوه بر اینکه نیروهای امنیتی هندی به آنها حمله کرده یا مورد دشنام قرار دادند، بلکه با یورش به خانه‌های آنها اموالشان را نیز تخریب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اعمال محدودیت‌های گسترده توسط دولت هند بر کشمیر، بخشی از خطوط تلفن در سرینگر، بعد از یک قطعی 12 ساعته، شامگاه شنبه مجددا وصل شدند اما هنوز خطوط اینترنت و تلفن همراه قطع هستند.

همچنین مناطق وسیعی از این شهر در حالت حکومت نظامی به سر برده و بیش از 500 نفر از سران و فعالان سیاسی یا اجتماعی این منطقه در بازداشت نیروهای امنیتی هند به سر می‌برند.

این در حالی است که مقامات محلی ایالت جامو و کشمیر و همچنین مقامات دولت فدرال در دهلی‌نو از پاسخ دادن به سوال خبرنگاران درباره حملات نیروهای امنیتی به مردم کشمیر، بازداشت‌ها یا تخریب اموال آنها امتناع می‌ورزند.

«آمیت شاه» وزیر کشور هند چند روز پیش در پارلمان این کشور، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و پایان دادن به بند ۳۷۰ قانون اساسی هند را اعلام کرده بود. نخست وزیر هند نیز هفته قبل با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از تروریسم و جدایی‌طلبی آزاد می‌کند؛ دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد.

شامگاه چهارشنبه (16 مرداد) نیز درگیری‌های شدیدی میان نظامیان هند و پاکستان در مرز کشمیر به وقوع پیوست. رسانه‌های محلی با استناد به منابعی در ارتش هند مدعی شدند نیروهای نظامی مستقر در خط مرزی کمشیر به تبادل سنگین آتش پرداختند. منابع هندمدعی شده‌اند نیروهای پاکستانی درگیری‌ها را با شلیک خمپاره‌ای آغاز کردند.

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان روز پنجشنبه طی سخنرانی در جلسه ویژه‌ای با مجمع قانونگذاری کشمیر در شهر «مظفرآباد»، با هشدار درباره طرح هند برای پاکسازی نژادی مسلمانان از منطقه جامو و کشمیر، گفت دولت دهلی‌نو به دنبال مداخله نظامی در بخش پاکستانی کشمیر است.

156 / 156 کشمیر هند پاکستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کشمیر هند پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است

یکی از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین روز شنبه گفت که رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی در حال ارتکاب به "نسل کشی" در اردوگاه نور شمس در طولکرم در کرانه باختری است که شهدای بسیاری بر جای گذاشته است. 

مؤید شعبان رئیس کمیته مقاومت در برابر دیوار و شهرکسازی به خبرگزاری آناتولی گفت:محاصره از عصر پنجشنبه ادامه دارد. ارتش اسرائیل از هر طرف اردوگاه را محاصره کرده است. هیچ کس نمی‌تواند وارد آن شود یا از آن خارج شود. وضعیت به تمام معنا فاجعه بار و دشوار است.

شعبان خاطرنشان کرد: «نظامیان ارتش اسرائیل خانه‌های فلسطینی‌ها را با بمب‌های «انرگا» بمباران کردند که دو شهید برجای گذاشته است.

وی افزود: گمان می‌رود تعدادی از شهدا در خیابان هستند و نه آمبولانس و نه حتی شهروندان می‌توانند به آنها برسند.

جمعیت هلال احمر فلسطین روز جمعه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه نورشمس در طولکرم در کرانه باختری جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع از انتقال مجروحان می‌شود.این مقام فلسطینی گفت ارتش اسرائیل ده‌ها تن از ساکنان این منطقه را دستگیر می‌کند.

شعبان از جامعه جهانی خواست تا برای نجات ساکنان این اردوگاه فوری مداخله کند و به تیم‌های پزشکی اجازه دهد تا برای تخلیه مجروحان وارد کمپ شوند.

شعبان گفت: همه ساکنان اردوگاه بدون غذا و برق گروگان گرفته شده اند و به دلیل محاصره و عملیات نظامی ادامه دار ارتباط با دنیای خارج قطع شده است.

اواخر روز پنجشنبه، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش بدون مشخص کردن هدف یا مدت زمان، اجرای «عملیات نظامی گسترده» را در اردوگاه پناهندگان نور شمس آغاز کرد.

گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به حزب فتح و گردان‌های بیت‌المقدس، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

به موازات ادامه جنگ علیه غزه از ۷ اکتبر، ارتش اسرائیل حملات و بازداشت‌ها را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی افزایش داده است.

بر اساس داده‌های فلسطینی و بین‌المللی، جنگ ویرانگر غزه منجر به شهید شدن بیش از ۳۴۰۰۰ نفر، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، شده است.

اسرائیل با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس فوری به این جنگ ادامه می‌دهد. تل آویو همچنین با اتهام ارتکاب «نسل کشی» در دادگاه بین المللی دادگستری مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است