Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:28:35 GMT

امنیت و استقلال امروز ایران را مدیون شهدا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۳۵۹

امنیت و استقلال امروز ایران را مدیون شهدا هستیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به نقش‌آفرینی مثال زدنی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: با وجود امکانات محدود در دوران جنگ، اما تیم های پزشکی در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و بهیاری به خوبی توانستند در این دوران نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی - معاون پرستاری وزارت بهداشت در جوار تربت شهدای گمنام، مدافع حرم، مدافع وطن و اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی در شهر کرد اظهار داشت: امنیت و استقلال امروز ایران را مدیون شهدایی هستیم که از جان خود گذشتند و همچنین افرادی که در حال حاضر آماده جان فشانی هستند و زمانی می‌توانیم جان فشانی شهدا را جبران کنیم که در هیچ جای کشورمان مشکل خدمات‌رسانی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به شهدای عرصه سلامت از جمله شهید محمد حسن قاسمی گفت: شهدای عرصه سلامت نسبت به شهدای دیگر مظلوم‌تر هستند؛ چرا که بدون سلاح و در هنگام خدمت و کمک رسانی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، جان خود را فدا کردند.

بنابر اعلام وبدا، شهید محمد حسن قاسمی از نیروهای درمانی حاضر در سوریه با حمله تروریست‌های تکفیری به آمبولانس بهداری به شهادت رسید. وی تکنسین بیهوشی و از نیروهای گروه‌های پرستاری و مسئول بیمارستان‌های میدانی در چند منطقه از سوریه بود که پس از حدود ۳ سال حضور در میدان‌های نبرد، در راه دفاع از حریم اسلام به دوستان شهیدش پیوست.

در حادثه هدف قرارگرفتن آمبولانس نیروهای مقاومت در منطقه حلب سوریه علاوه بر شهادت محمد حسن قاسمی، یک پزشک مفقود، یک پرستار اسیر و یک پرستار دیگر با اصابت ۸
گلوله مجروح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرستار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان سوری شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت سوریه به‌ویژه خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حملات ددمنشانه، حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان سوری شد را به شدت محکوم کرد و اظهار کرد: این حملات، نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و ضروری است جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر محکوم کردن این حملات متجاوزانه، اقدامات بازدارنده انجام داده و رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو کنند.

وی افزود: این حملات رژیم صهیونیستی، هماهنگ و هم‌زمان با حملات گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت رژیم تروریستی اسرائیل از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی موجود در سوریه بوده که طی سال‌های متمادی امنیت ملی سوریه و امنیت منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران شهروند بیگناه را قربانی اهداف شوم خود و حامیان شأن کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح بر شکست و بی‌آبرویی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، گفت: حملات متجاوزانه به سوریه تلاشی زبونانه و نا امیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست‌خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت است و مقابله با این ماجراجویی خطرناک و ناقض امنیت و ثبات منطقه، یک مسؤولیت بین‌المللی و جهانی است.

منبع: ایرنا کد خبر 740154

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه
  • شب های قدر با شهدا
  • شماره یک تیم ملی حق حسینی است | ۳ امتیاز بازی با ترکمنستان را مدیون دروازه بان استقلال هستیم
  • پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد