Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه فاروج در گردهمایی رابطان خواهر کانون های مساجد این شهرستان، دغدغه مندی و درد داشتن را از ویژگی های کار فرهنگی و مسجدی خواند و گفت: برای حل مشکلات مساجد نباید منتظر نهادهای دولتی ماند بلکه در کار فرهنگی لازم است آستین های همت را بالا بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام و المسلمین نایبعلی نوروزی، امام جمعه فاروج در گردهمایی رابطان خواهر کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فاروج ضمن برشمردن اهمیت مسجد و کانون های مساجد، دغدغه مندی و درد داشتن را از ویژگی های کار فرهنگی نام برد و گفت: کسی که مدیریت کانون مسجد را بدست می گیرد باید دردمند فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه مطلب فوق توضیح داد: فعال بودن و ارزش آفرینی فرهنگی از سر شناخت دردهای واقعی جامعه صورت می گیرد و این مسئله اساسی و مهمی است چرا که فعال فرهنگی با این وسیله کمبودهای موجود را تبدیل به فرصت می کند.

 

 

امام جمعه فاروج، به نقش خواهران فعال در کانون ها اشاره و ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه آنها توصیه کرد: ممکن است مشکلات و موانعی در انجام کار وجود داشته باشد اما همت و اراده بالا سبب می شود تا هر مسئله ای حل شود.

 

وی افزود: نمی دانم این فکر که منتظر بمانیم نهادی یا ارگانی بیاید منطقه ما و مشکل مسجدمان را حل کند، از کجا تسری پیدا کرده ولی از زمانی که دین و تبلیغ دینی را دولتی کردیم، کار را خراب کردیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی تاکید کرد: در کار فرهنگی لازم است آستین های همت را بالا بزنیم، با تعامل و شناخت بیشتر و بهره مندی از فرصت ها و قابلیت های منطقه در راه  توسعه و پیشرفت هدفگذاری کرده و گام برداریم.

 

 

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر، با بیان گزارشی از روند فعالیت ها و برنامه های کانون ها و روند توسعه کمی و کیفی این بخش، گفت:  60 درصد از کانون های استان روستایی است و در هر کانون یک رابط خواهر فعالیت خواهران را مدیریت و هماهنگ می کند.

 

وی در ادامه  ارتقاء  بحث تحکیم بنیان خانواده با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف به ویژه نقاط محروم و روستایی، شناسایی افراد تاثیرگذار  و معتمد مسجد و نیز خواهران نخبه و اجرای فعالیت های هنری و تربیت دختران هنرمند مسجدی را از اهم فعالیت های خواهران در کانون ها نام برد.

 

شیرازیان اجرای طرح های آموزشی و فرهنگی و برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی مهارت های زندگی و خانواده اسلامی را از دیگر فعالیت های این بخش نام برد و اظهار امیدواری کرد: با منسجم کردن فعالیت های خواهران و آموزش های تخصصی و توجیهی رابطان خواهر، بتوانیم آنچه که رهبر انقلاب در تبیین نقش بانوان مسجدی تأکید داشته اند و نیز عملی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشیم.

 

 

رضوانی، نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج نیز در این جلسه ضمن برشمردن اهمیت کانون های مساجد، از آن به عنوان مرکز فرهنگی جامعه نام برد و در این باره نقش بانوان را اثرگذار خواند و گفت: در شهرستان فاروج از 24 کانون فرهنگی فعال تعداد 9 باب با مدیریت خواهران اداره می شود.

 

گفتنی است، رابطان خواهر حاضر در جلسه ضمن گزارشی از روند فعالیت های انجام شده، به تشریح آسیب ها و فرصت های منطقه خود پرداختند و  پیشنهاداتی در این باره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

این جلسه با نشست توجیهی نحوه عملکرد کانون و نقش رابطان خواهر و نیز  پرسش و پاسخ در این باره پایان یافت.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه گلپایگان غدیر دعای عرفه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مراسم دعای عرفه امام جمعه شهرستان فاروج گردهمایی خواهران کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه