Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شریف حسینی، معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های این ستاد گفت: ستاد اقامه نماز كشور هر ساله توافق‌نامه‌ای با تمام وزارتخانه‌ها امضا می‌كنند كه یك طرف قرارداد وزیر یا نماینده ایشان و یك طرف حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور و طرف دیگر رضایی، نماینده رئیس جمهور در امر نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این توافق‌نامه‌ها خط سیر كلی برنامه‌های اقامه نماز وزارتخانه‌ها مشخص می‌شود و ستادهای اقامه نماز استانی هم پیگیری می‌كنند تا این برنامه‌ها تا آخرین سطحی كه ادارات در شهرستان‌ها و شهرها وجود دارند، اجرایی شوند.
حسینی اظهار كرد:‌ در همین راستا اخیراً جلسه‌ای با اداره‌كل ارتباطات و فناوری استان فارس برگزار كردیم كه وزارت ارتباطات نهاد بالادستی آن و اداراتی مانند شركت ارتباطات زیرساخت، شركت پست بانك، اداره‌كل پست استان، مركز تنظیم مقررات رادیویی زیر مجموعه این اداره‌كل محسوب می‌شوند.
مسئول نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز فارس گفت: در این جلسه مفاد مختلف توافقنامه سال 98 مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد كه یك تفاهم‌نامه استانی میان این دستگاه‌ها و ستاد اقامه نماز استان منعقد شود كه اصل را سند بالا دستی توافقنامه وزارتخانه‌ای قرار دهیم و علاوه بر آن هم برنامه‌های ابتكاری و نوآورانه‌ای كه دستگاه‌ها می‌خواهند برای نماز داشته باشند، برگزار كنند.
وی یادآور شد: مدیركل ارتباطات و فناوری استان نیز در این جلسه حضور داشت و قول مساعد داد كه با همه مدیران مجموعه وزارت ارتباطات مطرح كنند تا برنامه‌های اقامه نماز را با جدیت و قوت بیشتری دنبال و حمایت كنند.
حسینی بیان كرد:‌ در این جلسه بنا شد امكاناتی كه در اختیار ادارات زیر مجموعه وزارت ارتباطات قرار دارد از جمله اپراتورها و شركت‌های دانش بنیانی كه ذیل آن فعالیت می‌كنند، برای ترویج نماز به كارگیری شوند تا بتوانیم در عرصه اقامه نماز برنامه‌های جدید و ابتكاری در سطح استان داشته باشیم و بعد آن را در كشور گسترش دهیم.

 

اجرای برنامه‌های اقامه نماز برای فرزندان كاركنان
معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز فارس اضافه كرد: همچنین بنا شد چون اجلاس سراسری نماز در سال جاری با موضوع نماز، دانش‌آموز و مدرسه برگزار می‌شود، برنامه‌های ویژه‌ای برای فرزندان كاركنان اداره‌كل ارتباطات كه دانش‌آموز هستند به تفكیك دختر و پسر و مادران برنامه‌هایی برگزار شود كه منابع آموزشی آن توسط ستاد اقامه نماز استان فراهم خواهد شد و بقیه امور اجرایی نیز به عهده ادارات مربوطه خواهد بود.
وی در ادامه با تصریح اینكه نهضت مسجدسازی در توافق‌نامه تمام ادارات اضافه شده است، گفت: چون مشاركت در این نهضت از همه ادارات خواسته شده است، قرار شد تا اداره‌كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز طرحی در این راستا داشته باشد تا مشاركت كاركنان خود را در این امر میسر سازد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي اپراتورهاي وزارت ارتباطات ترويج نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: به گواه آمارهای رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ـ به عنوان یک شاخص راهنمای مهم ـ نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است. برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند، برخی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و برخی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به حل مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت. یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار سال ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مولفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد. تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکارهای جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است. این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد. 

تقویت برنامه‌های صندوق برای تأمین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان

وی تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تامین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزارهایی مانند تامین مالی جمعی می‌گذرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال