Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:47:12 GMT

استاندار خراسان جنوبی از معدن طلا در خوسف بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۵۰۲

استاندار خراسان جنوبی از معدن طلا در خوسف بازدید کرد

 مدیر معدن اکتشاف طلای شادان خوسف روز یکشنبه در این بازدید گفت: پروانه بهره‌برداری این معدن 27 میلیون تن با عیار 55 صدم سی پی ام است.

داوود رئیسی افزود: در این ارتباط یک بخش سیستم پرستیژ و بخش رگی پر عیار در برنامه پنج ماه قابل اکتشاف است.

وی بیان کرد: اکنون 15 نفر نیروی بومی در این منطقه مشغول کار هستند و همچنین حفاری 22 هزار متر توسط افراد خارجی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده شرکت سرمایه گذار معدن طلای شادان خوسف اظهار داشت: پروژه سخت و زمان‌بر است اما زمینه ایجاد اشتغال مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم یکهزار نفر را در صورت بهره برداری فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به صورت پایلوت از رگه‌های پر عیار معدن فرآوری طلا انجام خواهد شد که عملیات واحد فرآوری تا یک ماه دیگر آغاز  می‌شود.

رئیسی یادآور شد: نخستین شمش طلای معدن شادان پیش‌بینی شده است تا پایان سال تولید شود.

وی گفت: سرمایه گذار این معدن شرکت « کارند صدر جهان»است و تاکنون تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده است، همچنین خط برق 400 کیلوولت نیز به زودی تامین خواهد شد.

مدیر معدن اکتشاف طلای شادان خوسف افزود: ظرفیت کارخانه فرآوری طلای شادان نیاز به طرح مطالعاتی دارد چراکه از چند صد هزار تا چند میلیون تن بر مبنای تناژ امکان جابه جایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی روز شنبه در سفری ۲ روزه وارد خوسف شد و ضمن بازدید از چند مجتمع کشاورزی و واحد تولیدی در این شهرستان با مردم روستاهای مختلف نیز دیدار کرد.

وی از دی ماه سال گذشته تا امروز به ۱۱ شهرستان استان سفر کرده که این سفرها مصوباتی داشته و دبیرخانه پیگیری آنها در معاونت عمرانی استانداری مستقر است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

شهرستان خوسف دارای ۲ بخش مرکزی و جلگه ماژان است.

7557* 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن خوسف خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی، گفت: تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش فوتی‌ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مربوط در این حوزه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت امروز در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار داشت: تا این لحظه بیش از سه هزار تردد و 322 هزار نفر اسکان و 750 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی ثبت شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نصب 39 سیاه چادر از جمله اقدامات کلیدی و اساسی است که سبب ایجاد فضای مثبت و مفرحی در نقاط مختلف استان شده است، افزود: این کار با هدف کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که آمارهای ارائه شده توسط مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد نشانگر آن است که استقرار سیاه چادرها در شهرستان‌های استان در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیرگذار بوده است.

کسب رتبه سوم کشور در کاهش فوتی‌ها توسط خراسان جنوبی

قناعت تصریح کرد: تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش فوتی‌ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مربوط در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: در موج بعدی سفر هم که از 13 فروردین شروع می‌شود، مانند روزهای گذشته همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم رتبه‌های کسب شده در کشور را حفظ کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه مواردی که من و دیگر اعضای ستاد در این جلسه بیان کردند در حکم مصوبات ستاد است که ابلاع خواهد شد، تاکید کرد: نظارت مستقیم بر تامین سوخت و آرد سیاه چادرها، انجام هماهنگی و نظارت در محورهای روستایی توسط فرمانداران برای لیالی قدر و موج بعدی سفر، ثبت به موقع آمار در سامانه جانا تا در زمان ارزیابی از استان‌ها مدنظر قرار گیرند و بتوانیم رتبه خوبی در این زمینه را کسب کنیم از جمله مواردی است که باید به آنها توجه جدی شود.

لزوم نظافت روزانه کمپ‌های استقرار مسافران

قناعت ادامه داد: حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و روسای کمیته‌های 12 گانه ذیل این ستاد برای ارائه گزارش در صدا و سیمای استان، نظافت کمپ‌های استقرار مسافران، انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم جلسه‌های ستاد در شهرستان‌ها توسط فرمانداران و جلسه‌های کمیته‌های ستاد مورد تاکید است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداران باید از  اکیپ‌های مستقر در محورهای مواصلاتی بازدیدهای بیشتری انجام دهند و نظارت بر نظافت مکان‌های عرضه محصولات و اسکان مسافران توسط فرمانداران و روسای کمیته‌های 12 گانه ذیل ستاد انجام شود.

قناعت گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در کشور در ایام نوروز باید پزشک طب اورژانس در بیمارستان‌های  حضور داشته باشد.

وی افزود: برای رفع مشکلات موجود در مسجد بین راهی چهارده معصوم بیرجند، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوط برگزار شود.

کمبودی در زمینه توزیع مرغ در استان نداریم

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه تولید روزانه مرغ در استان 150 تا 160 تن است و نیاز روزانه خراسان جنوبی 50 تن بوده لذا بقیه آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود و کمبودی در زمینه توزیع مرغ در استان نداریم و ارزان بودن مرغ تنظیم بازار در مواردی سبب ایجاد صف شده که باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

قناعت تصریح کرد: امیدواریم با انجام اقدامات مورد نظر توسط اعضای این ستاد بتوانیم میزبانان خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم و شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا دوباره کانال عوض کرد
  • امامزاده شاه‌ سلیمان علی(ع)؛ زیارتگاه‌ مورد اقبال خراسان جنوبی‌ها
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳