Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 93 تن و 640 کیلوگرم انواع موادمخدر توسط دستگاههای عضو این شورا در استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی زندی اظهار داشت: مبارزه با موادمخدر و برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح است بطوریکه رهبر معظم انقلاب شخصا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کردند و پنج آسیب اولویت‌دار توسط ایشان اعلام شده که یکی از مهمترین کلید واژه‌های این نوع آسیب‌ها، موضوع مبارزه با موادمخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امروزه بسیاری از منکرات بزرگ اجتماعی از جمله 55 درصد طلاق‌ها و بسیاری از رخدادهای اجتماعی در جامعه نشات گرفته از اعتیاد و موادمخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: امروز نسل پویای جامعه مورد هدف قرار گرفته‌ و این موضوع علت‌های متفاوتی دارد که مهمترین آن خانواده است یعنی زمانیکه معنویت و ارتباط با والدین در محیط خانواده کمرنگ شود، فرزند گرفتار مشکلاتی از جمله اعتیاد خواهد شد.
وی بیان کرد: بنابر اعلام دفتر سازمان ملل سالانه بیش از 10 هزار تن تریاک در افغانستان تولید می‌شود که این کشور با تولید بیش از 84 درصد تریاک دنیا متاسفانه سیستان و بلوچستان را به سبب موقعیت جغرافیایی در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار داده است.
زندی ادامه داد: این استان با وجود بیش از هزار و 100 کیلومتر مرز خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و بیش از 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از معضل حمل و نقل، نگهداری و گاهی ترانزیت موادمخدر متاثر شده است که خوشبختانه با وجود مرزبانان و نیروهای انتظامی غیور و جان برکف و سایر نهادهای امنیتی هم اینک از امنیت خوبی برخوردار و در صدر جدول مبارزه با این ماده خانمانسور قرار گرفته است.
وی گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری 2 موضوع را در دستور کار خود قرار داده که هر 2 در سیستان و بلوچستان اولویت دارند و یکی از موضوعات اینست که در 10 استان کشور به ویژه این استان معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند که هزار نفر در مراکز ماده 16 در حال نگهداری و پاکسازی هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: پیشگیری اولویت دوم این شورا در استان است که در دراز مدت جواب خواهد داد زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است.
وی اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد که در فراخور زمان به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.
زندی ادامه داد: کلیدواژه اجتماعی شدن مواد مخدر اطلاع‌رسانی و آگاه سازی است زیرا خیلی از افرادی که این مواد را مصرف می‌کنند نسبت به مضرات آن اطلاعی ندارند.
وی تصریح کرد: هم‌افزایی و هم‌گرایی خوبی در زمینه پیشگیری و درمان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امیدواریم آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد به حداقل برسد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور کمیسیون فروش اموال قاچاقچیان استان به ریاست استاندار در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود.
زندی در باره علت وجود متادون در بازار آزاد گفت: دولت متادون را شیشه‌ای پنج هزار و 840 تومان در اختیار مراکز قرار می‌دهد اما در بازار آزاد بین 130 تا 150 هزار تومان به فروش می‌رسد که همین سود مافیایی را راه انداخته است.
وی افزود: مراکز درمان در 2 حوزه برنامه ریزی می‌شود که یا سازمان بهزیستی مجوز می‌دهد یا دانشگاه علوم پزشکی ولی نظارت علاوه بر این دستگاه‌ها از طریق کمیته نظارت نیز انجام می‌شود که تاکنون در سیستان و بلوچستان فعال نبوده است و بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دستگاه قضایی در استان به شدت در زمینه مبارزه با موادمخدر و نشت متادون پیگیر است و به طور جد با این موضوع برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: متادون داروی ترک نیست بلکه داروی کاهش آسیب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امسال موادمخدر کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی حامل بار شیشه در سیستان و بلوچستان توقیف شد

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هوشیاری مأموران ایست و بازرسی پل بین‌المللی ابریشم بیش از نیم تن مواد افیونی شامل شیشه و تریاک کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: مأموران مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم، در حین کنترل خودروهای ترانزیتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و سریع آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: مأموران با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند محل اختفا مواد مخدر که به صورت ماهرانه‌ای در کابین خودرو جاسازی شده بود را کشف و قاچاقچی را نیز دستگیر کند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی سواری و دستگیری یک نفر سوداگر مرگ گفت: مقدار ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۴۰۹ کیلوگرم شیشه و ۱۱۱ کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

شجاعی ضمن هشدار جدی به قاچاقچیان و آن دسته از افرادی که برای دستیابی به منافع مادی، از طریق قاچاق مواد مخدر سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند بیان کرد: مرزداران برای مقابله با هرگونه تعدی به مرزهای پاک ایران اسلامی همیشه آماده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چشمان همیشه بیدار مرزبانان با رصد لحظه به لحظه مرزهای این کشور، اجازه سو استفاده به قاچاقچیان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داد و در این راه تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

کد خبر 744918

دیگر خبرها

  • خودروی حامل بار شیشه در سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • ۱۱ بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر در بزرگراه آزادگان
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • انجام بیش از یازده هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • کشف ۲۵ کیلوگرم روانگردان از ۲ سوداگر مرگ در شرق تهران
  • ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سراوان کشف شد
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال
  • جزئیات شهادت مأمور پلیس هیرمند
  • کشف ۳۸۰ کیلوگرم تریاک در محور اهواز به کرخه