Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@03:41:37 GMT

توانمند سازی نیروها در دنیا جای آموزش را گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۸۰۴

توانمند سازی نیروها در دنیا جای آموزش را گرفته است

پور شمسی گفت: امروز توانمندسازی با آموزش متفاوت است و شامل کشف استعدادهای درونی افراد است در حالی که آموزش رویکرد است و در دنیا منسوخ شده است.

«محمد حسین پور شمسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر کشور گفت: امروز شاهد این هستیم که شکل تجارت در دنیا عوض شده است و از حوزه سخت یعنی داشتن ماشین آلات و ساختمان خارج شده و از حوزه نرم نیز که صرفا پولدار بودن است گذر کرده و وارد مرحله مغزافزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کلنیک کسب و کارهای استان یزد با تاکید بر اینکه توسعه منابع انسانی، توسعه منابع اطلاعاتی و توسعه منابع سازمانی از الزامهای مغز افزار شدن کسب و کارهاست گفت: در نگاه جدیدی که امروز در حوزه تجارت ایجاد شده است دیگر شخص به تنهایی نمی تواند کسب و کار ایجاد نماید و باید از خرد جمعی استفاده کند.

 

وی افزود: ایجاد کسب و کار این محورها مد نظر قرار دارد، توانایی های مدیر برای ورود به کارآفرینی چه چیزهایی باید باشد، منابع انسانی چه نوع نیرو و چه تخصصی داشته باشد، شناخت زیرساخت های قانونی، اداری و حقوقی، مدیریت مالی و دسترسی به سرمایه و چگونه به سرمایه دسترسی داشته باشد، طراحی بر اساس مولفه های زیست محیطی، شناسایی نیاز بازار و تولید بر اساس دیدگاه مشتری باشد چرا که سبک نیاز مشتری در حال تغییر است، زیرساخت های علمی و IT ، عملیات تولید و زیرساخت های فیزیکی و تاسیسات.

 

وی با تاکید بر اینکه دنیا با این 9 محور به سراغ ما می آید در حالی که ما در ایجاد این 9 محور فعالیت نداریم، افزود:  هوش کسب و کار 3 نقش کلیدی دارد، اطلاعاتی ، ارتباطی و تصمیم گیری که ما در حوزه تصمیم گیری مشکل داریم.

 

پور شمسی خاطر نشان کرد: توانمندسازی با آموزش متفاوت است و شامل کشف استعدادهای درونی افراد است در حالی که آموزش رویکرد است و در دنیا منسوخ شده است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه عید غدیر غدیر خطبه نماز جمعه گلپایگان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل شبستان یزد روزنامه پور شمسی توسعه کسب و کار فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان زیر پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته که تا پایان امسال باید به پایان برسد.

خسرو شهبازی افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

شهبازی اظهارکرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج ازحوضه و رودخانه ارس قرار دارد که زیر پوشش شبکه آبیاری قرارخواهد گرفت.

وی گفت: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور زیر پوشش شبکه آبیاری قرارگیردکه این طرح درآذربایجان‌غربی در ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

شهبازی، با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشورتجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری مؤثر و کارآمد برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تجهیز ۱۰۵ میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • سپاه بازوی توانمند دولت در حوزه محرومیت‌زدایی
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد