Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@14:40:36 GMT

بازگشت ۷ هزار حاجی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۸۳۶

بازگشت ۷ هزار حاجی به کشور

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، نصرالله فرهمند گفت: از این تعداد ۵ پرواز از جده به ایران و ۲۳ پرواز دیگر از مدینه به صورت ترانزیت به کشورمان انجام شده است.

وی عنوان کرد: از کل زائرانی که در عربستان حضور دارند، هم اکنون ۷ هزار زائر در قالب ۴۹ کاروان در مدینه هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۶ زائر در قالب ۱۵ کاروان مدینه بعد بوده و بقیه به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به ایران باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد عملیات حج در مکه تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹۶ کاروان با جمعیت ۶۹ هزار و ۴۳۴ زائر در مکه حضور دارند که معادل ۸۳ درصد کل حجاج کشورمان هستند.

فرهمند گفت: در این میان آشپزخانه‌های بزرگ و صنعتی افندیه و ابوجدایل در کنار دو مجموعه خودپخت تهیه و طبخ غذای حجاج حاضر در عربستان رابا تمام توان با کیفیت مناسب انجام می‌دهد.

به گفته وی، هم اکنون روزانه در دو وعده ناهار و شام ۱۷۲ هزار و ۹۸۲ پرس غذا در این مجموعه‌ها طبخ می‌شود.

رئیس ستاد عملیات حج در مکه افزود: هم اکنون در مکه برای خدمات دهی به حجاج ۱۹ خط با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی بوس در مسیر هتل‌ها و بیت الله الحرام فعال است ضمن آنکه کاروان‌های زیارت دوره نیز همون قبل ایام تشریق در مکه همچنان فعال است و از ابتدای ایام حج تا کنون در مجموع ۵۷ هزار و ۷۶۴ زائر در قالب ۳۹۷ کاروان در زیارت دوره شرکت کرده اند.

فرهمند در این میان توضیح داد: راهنمایان حجاج هم در ۱۱ نقطه مکه با حضور ۸۴ نیرو در هر شیفت به صورت شبانه روز فعال است و به حجاج خدمات رسانی می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عربستان حج حجاج بازگشت ۷ هزار حاجی به کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی از آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال‌جاری تعداد ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان‌رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌قبل ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع سال‌جاری نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

شجاع بیان کرد: اعزام‌ها از تاریخ بیست‌ونهم اردیبهشت تا ششم تا دوازدهم خرداد و آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیرماه خواهد بود.

کد خبر 746937

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۵ کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می شوند